Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Gaat ook niet alleen om kansen maar met oudere wagens met veel kilometers komt er ook een stuk duurder onderhoud aan te pas. Nu, met een oudere auto is de aankoopprijs ook wel in verhouding. Afschrijving is daarin veel belangrijker.
Geluk moet je idd ook wel hebben. Een jonge wagen kan ook een maandagwagen zijn.

Nu, de gedachtegang van een Belg is ook wel anders dan bij een Nederlander. Wagens zijn in BE een stuk goedkoper. Voor hetzelfde budget rijden we in BE met een veel jongere wagen en minder kms dan in NL. Altijd al geweten dat een wagen met +120.000km in BE als “exportwagen”‘werd beschouwd (geen vraag naar toe op de BE-markt). In NL is dat nog maar een “net ingereden wagen”.

Ben mss wel iets “extremer” dan de gemiddelde Belg maar zeker geen uitzondering. Heel veel Belgen halen zelfs een neus op voor een okkazie.

Tees

Donateur
Ik lees het al: de Belg heeft nog een lange weg te gaan op het gebied van duurzaamheid ;)

Ik snap je gevoel wel hoor, ik wil ook een auto die het gewoon doet. Maar ik heb daar geen 20k+ voor over, want dat is wat een Octavia in NL van 5 jaar oud en max 60k op de teller op z'n allergoedkoopste kost. Dan is die €8500 voor mijn IJsvogel toch een stuk aantrekkelijker, zelfs als ik daar 2k aan onderhoudskosten om een aantal dingen al dan niet preventief aan te pakken in meereken.

Uiteindelijk moet ieder zn eigen afweging maken, daar kan een ander wat van vinden, en soms biedt dat nieuwe inzichten, maar vaak ook niet :-)

leon-cupra

Forumguru
Iemand ervaring met een goede druppellader?

Laatste tijd ondervonden dat de batterij op laag niveau begint te staan. Beginnen merken dat de coming home-functie (lichten die aangaan) niet meer functioneerde. Deze nacht heeft de Cayman buiten moeten slapen(anders staat hij altijd in de garage) en toen ik s middag boodschappen ging doen en de wagen startte, kreeg ik een melding dat omwille van de batterij tijdens de stilstand bepaalde functionaliteiten waren uitgeschakeld. Dan maar een uitgebreider ritje gedaan. Maar daarnet met het binnen zetten van de wagen weer dezelfde melding. Best maar even een druppellader kopen, want een platte batterij … daar heb ik geen zin in.

Ps: meer rijden zou ook kunnen, maar heb de laatste tijd daar enorm weinig tijd voor (mijn vader stelde gisteren out of the blue voor om de Cayman een weekend mee te pakken. Hij was verbaasd van het antwoord “pak maar mee”). En naar mijn werk is maar 1,5km, dus dat brengt ook weinig op voor de batterij. Volgende week maar eens op een avond een snelweg-ritje plannen. :arghh:

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , dat filmpje ook gezien. Leuke bak voor zo een jonge kerel.

@Rallye thx
Eens verder in verdiepen.

@EdK is idd de simpelste oplossing maar ben zo niet voor de doelloze ritjes. Winter is ook geen leuke periode voor fun-ritjes: donker en en slecht weer :nono:Heb er de laatste tijd ook te weinig tijd voor. Drukke job + een bijberoep dat een mooie start kent, dat vraagt gewoon veel tijd …

eriktv

Forumguru
Hier ook op de MX-5.0 uitgekomen na flink wat leeswerk. Intussen heb ik echter de alarmsirene afgekoppeld en wordt de accu niet meer leeggetrokken. Wel fijne gedachte om hem te hebben liggen! Ik zal binnenkort m'n hernieuwde ervaringen met het leegtrekken van de accu door m'n DEFA-alarm in m'n eigen topic delen.

leon-cupra

Forumguru
Ctek MXS 5.0 net besteld.

Wel gek hoe die prijzen varieren. Besteld bij Amazon wat toch een 15€ goedkoper was dan de rest. De duurste zelfs 25-30€ duurder dan Amazon.:sterretjes:

leon-cupra

Forumguru
Vraagje ivm de druppellader: is dat eigenlijk een heel veilig iets? Als je hoort over een brand in een autoshowroom is in veel van de gevallen een druppellader de dader. Is dat gewoon pech of toch wel even met opletten?

Gisterenavond voor het slapen gaan toch maar de druppellader ontkoppeld. Deze morgen terug gekoppeld (is toch niemand thuis, bij brand is er alleen materiële schade).

SuperBeeb

Forumguru
Mijn auto hangt ook regelmatig aan de druppelaar, soms 2 weken lang. Geen probleem, daar zijn ze juist voor. Met steeds aan- en afkoppelen laadt hij niet optimaal, heb ik begrepen. Bij een lege accu laadt hij eerst wat 'harder', daarna alleen een onderhoudsdosis. Zou ook beter zijn voor de accu.

Rallye

Forumguru
Onze Mini staat van oktober tot april aan de druppellader. Daar is hij juist voor……..

Is de schuld van zo’n brand de lader of onoordeelkundig gebruik?

MarcoO2

Forumguru
Vraagje ivm de druppellader: is dat eigenlijk een heel veilig iets? Als je hoort over een brand in een autoshowroom is in veel van de gevallen een druppellader de dader. Is dat gewoon pech of toch wel even met opletten?
Het ding is speciaal gemaakt om langdurig gebruikt te worden. Wel een goed merk kopen natuurlijk ;) Ik ken die geruchten die jij noemt overigens niet.

leon-cupra

Forumguru
Gaat niet de bedoeling zijn dat de lader er weken aan gaat hangen. Wordt nog wel af en toe met de Cayman gereden. Wil gewoon de batterij in optimale staat.

Onkunde of lader , tja, in sommige gevallen onkunde, in andere gevallen de lader.

@MarcoO2 al een paar verhalen gehoord daarover. Iedere keer de druppellader (waarschijnlijk) de oorzaak.
9A8972A2-B47A-494D-A9AA-B24F188CDF9E.jpeg

MarcoO2

Forumguru
Tsja. Kortsluiting aan de lader of aan de wagen? Klinkt nou niet bepaald als een vastgestelde oorzaak, maar meer als makkelijk vingerwijzen. Of was het ding gewoon niet lekker aangesloten?

Dit is overiggens het antwoord van de ANWB op deze vraag.

Maar goed, je moet doen waar jij je lekker bij voelt ;)

Tuner111

Forumguru
normaal bij goed gebruik kan het geen probleem geven. die dingen zijn er op voorzien :)

zelf hangde de baron ook aan de druppellader wegens ik met de trein een hele tijd naar het werk gegaan ben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan