Pimp your Kodiaq

jeroen3277

Senior Member
Ja, in Duitsland en Engeland kun je de L&K wel bestellen.

Maar naast die grill heb je dit dus blijkbaar ook nog nodig: ACC Blende Chrom-glänzend für Kühlergrill (Area-View) - original - SKODA KODIAQ RS, L&K 109 euro.

En als het er eenmaal op zit, kan het zijn dat je de camera opnieuw moet instellen om voldoende afstand te houden bij het rijden met ACC aan.
 
Laatst bewerkt:

Sjuppie2001

Actief lid
Thanks @C-man en @jeroen3277 !
Inderdaad is het een duur geintje (grille + cover), maar goed, hier nog geen haast... en aangezien we nu nog gewoon een business edition hebben zonder area view, denk ik dat dat een eerste 'upgrade' zou worden, en dan waarschijnlijk kijken of we die grille er meteen bij doen.
Moet eens kijken wat de kleurstelling doet als je een Quartz Grey, met Sportline grille-lijst en dan een L&K grille zo doet... op zich denk ik dat het juist mooi contrasteert, maar goed, ik ben geen designer :maakmegek:
 

Sjuppie2001

Actief lid
@jeroen3277 trouwens... merk ook pas net op je foto's dat je ook die 'streepjes' onder de kentekenplaat voor (bij mijn gebrek aan de juiste terminologie hier) in kleur hebt gedaan? Had jij deze zelf ook via superskoda en waren ze bij jou al met dubbelzijdig tape of heb je ook een tube lijm + primer en doekje erbij zitten? (ik moet die van mij nog steeds een keer bevestigen, maar tot op heden door omstandigheden nog niet aan toegekomen)
 

jeroen3277

Senior Member
Citaat
Ik kreeg er de tube lijm bij. Dat kun je het beste een keer doen wanneer je de auto parkeert en voorlopig even niet gebruikt (zoals tijdens de corona quarantaine). Het duurt namelijk even voordat die lijm is opgedroogd en in de tussentijd kun je die strips eenvoudig heen en weer schuiven. Daardoor zit het er uiteindelijk wel strak tegenaan. Geen idee of zo'n 3M dubbelzijdige tape te dik zou zijn. Die tapes zijn overigens gewoon nog via AliExpress te bestellen voor het geval je niet wilt lijmen. De strip onder de achterklep bijvoorbeeld vond ik te weinig 3M tape hebben, en daar heb ik wat extra bijgeplakt En bij mij zit dat ding er strakker tegenaan dan op de foto's bij Milotec.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
iemand ervaring met deze? de Diffusor van superskoda?
is hij makkelijk te monteren? plakken of schroeven?
http://www.superskoda.com/Skoda/KOD...ar-bumper-diffusor-lids-set-in-SPORTLINE-look

kdq-dif-spt2.jpg
 

Emporionelis

Forumguru
Geen ervaring mee. Het viel mij wel op dat de foto's van SuperSkoda waarbij de Kodiaq buiten staat, een andere lijst laat zien dan de originele Skoda lijst. Althans dat lijkt erop. het ziet er bijna uit alsof ze het gefotoshopt hebben.

Heb je de dealer naar de kosten gevraagd?, kan zomaar goedkoper zijn..
 
goed idee, zal eens vragen....snapt de dealer dat als ik vraag voor de diffusor? of heeft dat ding een andere naam?
staat in in de skoda shop dat iemand weet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Emporionelis

Forumguru
Het is geen diffusor, ik zou eerder van uitlaat lijsten spreken o.i.d.? volgens mij zitten ze ook alleen maar op de sportline in NL. scheelt weer qua uitleggen;)
 

Henrik

Forumguru
Even bij de dealer naar binnen lopen en de lijst aanwijzen op een Kodiaq Sportline die daar ongetwijfeld in de showroom staat. Of bovenstaande afbeelding laten zien... ;)
 
Ik heb vandaag deze besteld,

https://nl.aliexpress.com/item/New-...2.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.261.xd1cde

een hond in een firmawagen, is niet altijd de juiste combinatie, en wil het graag proper houden, hopelijk is het iets,

Ik heb de 7 zitter en er zijn geen rubberen matten leverbaar, tenzij ik het zelf op rol ga kopen, en op maat maak, maar op de manier kan ik wel overal bij


Ben erg benieuwd hoe dit uitgevallen is en of je er tevreden over bent!! zit ook met honden. heb nog even de tijd mijn auto komt in november :-) pfff geduld is schone zaak.

gr Klaas
 

C00per

Senior Member
Waarom heb je dan geen bench voor de hond? Duitsland is het zelfs verplicht hond vast te maken.. Bij ons zitten alle 3 de honden in 2 benches naast elkaar. De mat van de kofferbak is een rubberen mat. Zodra mijn auto er is zal ik het posten. Los laat ik ze nooit, als er iets fout gaat knallen ze tegen je nek aan met een ongeluk.
 
Wij hebben 4 honden van ca 50cm. Een bench is mooi maar zorgt ook voor veel ruimte verlies.

Mijn idee is om boven de achterbank een rek of net aan te schaffen en mijn huidige rek achter de kofferklep met deurtjes aan te passen voor de Skoda. Voordeel is dat de hele kofferbak beschikbaar blijft en niet geheel onbelangrijk ik kan de achterklep open laten terwijl de auto op slot zit. De deurtjes van het rek pal achter de achterklep kan ik uiteraard op slot doen.

Ik doe regelmatig mee aan wedstrijden en dan moeten de honden wel eens achterblijven in de auto vandaar het extra rek (met deurtjes, ventilator en slot) zodat de honden ook met warm weer goed zitten. De achterbakbekleding leek mij (mits 1 kleur ik wil geen kermis) een goede extra oplossing. Ik krijg een 5 zits en ik begreep van de dealer dat ik dan een verdiepte achterbak heb, deze wou ik verhogen zodat ik de honden ‘rommel’ dummy’s riemen etc. daar mooi onder kwijt kan.

Ben benieuwd naar je foto’s

Gr Klaas
 

dieselslurper

Senior Member
Kwam deze USB poorten tegen op Ali om in te bouwen ipv de 12v aansluiting aan de achterkant van de midden armsteun. Ik heb nog lopen zoeken op de Europese sites maar kom het daar niet tegen.

Hb95acc8853404e5cb4e9f11563932bfdJ.jpg_640x640Q90.jpg_.webp


Iemand deze toevallig al ingebouwd?
https://a.aliexpress.com/_dS8cIze

Vanuit China komt hij niet meer op tijd voor de vakantie helaas...
 

EdK

Forumguru
Wel de anker nemen, is wat duurder maar heb je meteen kwaliteit.. en morgen binnen als je dat wil
 
Bovenaan Onderaan