Pimp your Kodiaq

Topic in 'Kodiaq' gestart door jeroen3277, 06-04-2017.

1. Emporionelis

Emporionelis Forumguru Donateur

De kappen zie ik niet staan, maar als je ze ziet en op de product pagina zit, dan heb je rechtsboven het artikelnr. Als je die aan je lokale dealer geef, dan kan hij het vast voor je bestellen.

2. zoldar

zoldar Nieuw lid

3. Emporionelis

4. Stokstaart

Stokstaart Nieuw lid

Ok na wat onderzoek denk dat ik er uit ben. Het is nog even wachten op de Grijze Beer (leverantie april/mei) maar als alles achter de rug is zal ik mijn ervaringen delen. Het plan is:

- Velgen laten poedercoaten (ca. € 500). Met name omdat ik gewoon door de wasstraat wil kunnen gaan / geen zin heb om om de zoveel tijd een minder slijtvaste oplossing opnieuw aan te brengen. Voor hetzelfde geld heb ik nieuwe aftermarket velgen maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de hele leaseperiode met een set extra velgen in de garage te zitten. Zwart mat of glans icm Steel grey. Meningen? [​IMG]

Ik heb in eerste instantie onderzocht of de Kodiaq geleverd kon worden met de Mytikas Black velgen van de Karoq, maar daar bleek uiteindelijk een meerprijs van € 2.400,- aan te zitten. :deuk:

- Dakrails laten wrappen (€ 100 - 200). Vooral omdat het een stuk slijtvaster lijkt dan dippen i.c.m. een dakdrager. Iemand nog een goed / betrouwbaar adres?

- Spiegelkappen, letters achterklep & grille frame ga ik zelf dippen. Ik ben er alleen nog niet uit of het Performix Plastidip of Motip sprayplast moet worden. Over plastidip is veel te vinden maar over de vergelijking met Motip bijna niks. Daarnaast heeft Plastidip alleen matzwart en Motip ook glans (zonder aparte gloss). Iemand ervaringen die waarde toevoegen? Ik vond ook nog een carbonlook spiegelkap voor de Kodiaq maar de uitstraling moet wel een beetje professioneel blijven.

Mocht er iemand vragen / opmerkingen / tips hebben hou ik me aanbevolen!

5. Peanut

Peanut Senior Member Donateur

Helemaal onderaan de achterbumper van de Kodiaq Sportline Business (weet niet of andere uitvoeringen het ook hebben) zit dat chromen sierdeel (geen idee hoe ze dat noemen) wat de zgn. uitlaten ook meeneemt.

Iemand een idee of dat er af kan en vervangen kan worden? Of dat het te wrappen is in hoogglans zwart zoals bv. de spiegelkappen zijn? En heeft iemand dan ook een idee van de kosten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

6. Stokstaart

Stokstaart Nieuw lid

Bedoel je de diffuser? Die kan je bestellen op superskoda, maar ik zou hem zelf eerder dippen dan wrappen in verband met de vorm. Volgens mij is er ook iemand op het forum die dat heeft gedaan..

Last edited by a moderator: 28-01-2020
  7. De Stip

De Stip Forumguru Donateur

@Peanut , jazeker kan dat. Ik heb het bij mijn Karoq SB ook gedaan en ziet er veel beter uit. Informeer bij het bedrijf in Barendrecht genaamd Perfect Carwrap. Tenzij je natuurlijk ver uit de buurt woont, dan is Barendrecht een niet voor de hand liggende optie :D

Bijgevoegde bestanden:

Peanut en CDK vinden dit leuk.
  8. Peanut

Peanut Senior Member Donateur

nice, ziet er goed uit! Wat waren de kosten ongeveer?

Last edited by a moderator: 28-01-2020
  9. De Stip

Lastig te zeggen Peanut. Ik kreeg het deels als vrienden dienst. Maar rond de €140,- zou wel moeten lukken denk ik. Check even hun site en stuur ze een app.

10. De Stip

Gewoon plaatsen @Theboss2 . Die lui van de leasemaatschappij komen je auto echt niet tussentijds controleren. Het lijkt me meer een "heb er niet zoveel zin in" van de dealer. Op ons forum kun je anders prima lui vinden, die je op weg kunnen helpen bij zelf montage.

EdK vindt dit leuk.
  11. EdK

EdK Forumguru

Zou ook gewoon monteren, en als ze er over beginnen aan eind lease tijd zeg je gewoon dat je kwaliteit van chroom erbarmelijk vond en laat je als voorbeeld de voorkant zien...."alle chroom is verdwenen " ...:pieker::pardon:

Vergeet niet dat wat je gekocht hebt gewoon OEM skoda is ....

12. Emporionelis

Wat een onzin idd. Gewoon doen. Doe ik ook altijd (vrij fors), nooit problemen mee gehad. Zolang je de onderdelen laat zitten of netjes kan terugzetten is het geen probleem.

13. Emporionelis

14. 2020Kodiaq

2020Kodiaq Actief lid

Ik ben nog in afwachting van mijn Sportline in Steel Grey. Het Skoda logo voor op de neus van de wagen heb ik inmiddels in de juiste kleuren besteld.

Ik probeer op dit moment het logo nog gratis te laten plaatsen bij de dealer. Ik heb een kleine leasemaatschappij met hen in contact gebracht waardoor ze nu al drie auto’s hebben mogen leveren. Dan zou dat toch wel moeten lukken, toch?

De antraciet velgen wilde ik inwisselen voor zwarte. Het is alleen belachelijk dat je er zo weinig geld voor terug krijgt. Nieuwprijs 2295 euro, inwisselprijs 750 euro. Ik wilde ze graag ruilen voor volledige zwarte velgen welke dezelfde nieuwprijs hebben, maar die vlieger gaat dus niet op.

15. SonnyBBQ

SonnyBBQ Lid

Dat logo heb je gemakkelijk zelf geplaatst hoor. Daar moet je je geen zorgen over maken.
    Maar als je de dealer toch aan verschillende verkopen geholpen hebt, kunnen ze misschien wat extra doen voor je velgen?

Een andere oplossing is de velgen te laten poedercoaten.

16. 2020Kodiaq

2020Kodiaq Actief lid

Juist omdat het zo’n kleine moeite is kunnen ze dat toch wel doen?

Met de velgen konden ze niks anders doen dan de inwisselprijs hanteren. Teleurstellend.

Poedercoating is zeker een optie. Is er al iemand die dat gedaan heeft met de ‘standaard’ 19 inch velgen die mee worden geleverd bij een sportline?

17. hendrik38

hendrik38 Forumguru

18. SileX

SileX Senior Member

Thx voor de tag @hendrik38

@2020Kodiaq - Logo is prima zelf te doen - heb de mijne ook vervangen door een zwarte.

de velgen; dealer en Pon konden niets voor mij betekenen. Uiteindelijk met de leaseij een deal gemaakt en de velgen laten poedercoaten (https://www.deni.nl/) Jaren ervaring met deze gasten en resultaat is helemaal top - je krijgt ook (meenemen in je prijs) een leenset terwijl je velgen gecoat worden. All in was ik 500 eur kwijt.

Voor fotos. zie deze post; https://www.skodaforum.nl/forum/posts/855443/

19. 2020Kodiaq

2020Kodiaq Actief lid

Bedankt voor je reactie. Ziet er erg mooi uit. Al is Zwanenburg behoorlijk uit de richting, het is wel het overwegen waard. Heb jij ook 19 inch wielen onder je auto liggen?

20. hendrik38

hendrik38 Forumguru

Het vinden van een bedrijf die ook een leen set kan leveren is ook niet groot volgens mij. Ik heb er een velg laten repareren. Prima service iig.

Last edited by a moderator: 06-02-2020
    SileX vindt dit leuk.

Deel deze pagina