Pimp your Kodiaq

Toet toet

Senior Member
Hallo allen,

Iemand deze toevallig geplaatst en/of gezien?
kdq-vfk-mao.jpg


Hoe verhouden ze zich in jullie ogen tot de alu brush single versie van Milotec?
3868_0.jpg


Bedankt!!
 
@CBreedijk Inderdaad subtiel en staat heel goed. Jij had toch ook de smoked reflectoren hé? Ik heb ze ook en ben een beetje aan het twijfelen of ik ze wel ga plaatsen. Als ik ze binnenshuis bekijk lijken ze wel donker, maar buiten zie ik niet veel verschil met de originele. Het heeft niet het effect dat ik verwachtte.

Wat vind jij ervan?
 

Emporionelis

Forumguru
De kappen zie ik niet staan, maar als je ze ziet en op de product pagina zit, dan heb je rechtsboven het artikelnr. Als je die aan je lokale dealer geef, dan kan hij het vast voor je bestellen.
 

Stokstaart

Nieuw lid
Ok na wat onderzoek denk dat ik er uit ben. Het is nog even wachten op de Grijze Beer (leverantie april/mei) maar als alles achter de rug is zal ik mijn ervaringen delen. Het plan is:

- Velgen laten poedercoaten (ca. € 500). Met name omdat ik gewoon door de wasstraat wil kunnen gaan / geen zin heb om om de zoveel tijd een minder slijtvaste oplossing opnieuw aan te brengen. Voor hetzelfde geld heb ik nieuwe aftermarket velgen maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om de hele leaseperiode met een set extra velgen in de garage te zitten. Zwart mat of glans icm Steel grey. Meningen?
shiny.gif


Ik heb in eerste instantie onderzocht of de Kodiaq geleverd kon worden met de Mytikas Black velgen van de Karoq, maar daar bleek uiteindelijk een meerprijs van € 2.400,- aan te zitten. :deuk:

- Dakrails laten wrappen (€ 100 - 200). Vooral omdat het een stuk slijtvaster lijkt dan dippen i.c.m. een dakdrager. Iemand nog een goed / betrouwbaar adres?

- Spiegelkappen, letters achterklep & grille frame ga ik zelf dippen. Ik ben er alleen nog niet uit of het Performix Plastidip of Motip sprayplast moet worden. Over plastidip is veel te vinden maar over de vergelijking met Motip bijna niks. Daarnaast heeft Plastidip alleen matzwart en Motip ook glans (zonder aparte gloss). Iemand ervaringen die waarde toevoegen? Ik vond ook nog een carbonlook spiegelkap voor de Kodiaq maar de uitstraling moet wel een beetje professioneel blijven.

Mocht er iemand vragen / opmerkingen / tips hebben hou ik me aanbevolen!
 

Peanut

Senior Member
Helemaal onderaan de achterbumper van de Kodiaq Sportline Business (weet niet of andere uitvoeringen het ook hebben) zit dat chromen sierdeel (geen idee hoe ze dat noemen) wat de zgn. uitlaten ook meeneemt.

Iemand een idee of dat er af kan en vervangen kan worden? Of dat het te wrappen is in hoogglans zwart zoals bv. de spiegelkappen zijn? En heeft iemand dan ook een idee van de kosten?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Stokstaart

Nieuw lid
Bedoel je de diffuser? Die kan je bestellen op superskoda, maar ik zou hem zelf eerder dippen dan wrappen in verband met de vorm. Volgens mij is er ook iemand op het forum die dat heeft gedaan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan