Paar vraagjes

Flierefluiter

Actief lid
Thx. Enorm puzzelwerk maar moet lukken. Weet niet in hoe verre het een probleem vormt als ik toch een blokje met een andere MM afmeting heb?

Vandaag ook nieuwe rechter spiegel binnen gekregen.. Zou grijs zijn is ie donkerblauw met allerlei beschadigingen.. Daarom bestel ik dus liever niet via Onderdelenlijn.
 

Hakar

Donateur
De lengte van de blokken is al een eerste ding.
Zo uit mijn hoofd zag ik gisteren drie verschillende lengtematen staan.
Te kort, gaan de blokken misschien wel passen, maar zullen ze niet lekker op hun plaats blijven, wat weer slecht remmen of in het ergste geval vastzittende blokken tot gevolg kan hebben.
Te lang, gaan ze niet in het remjuk passen.

De dikte van de blokken, is eigenlijk een zelfde verhaal.
Te dun, heb je misschien in eerste instantie wel redelijk tot goed werkende remmen, maar dunner frictiemateriaal is ook eerder op.
Te dik, kunnen de blokken niet vrij in het juk bewegen, en heb je weer kans op aanlopende blokken, die slijten en ook de remschijf meer doen slijten.

Echt veel werk is het niet om de auto even op de krik te zetten, en te ondersteunen met een asdrager of als je die niet hebt het wiel wat je toch moet verwijderen, en dan proberen de afmetingen van de blokken te achterhalen.
In het ergste geval moet je de blokken er uit halen om de lengte en breedte te meten.
Schatting, maximaal een half uur en je weet hoe je remblokken er uit zien en staat je auto weer met vier wielen op de grond.
 

Tafkah

Forumguru
Dat koolstoffilter probleem zit er bij mijn Faab al jaren. Volgens garage door het ‘overvullen’ bij het tanken.
Hij geeft inderdaad een motorstoringsfoutmelding (iets met ‘exhaust workshop’), maar zoals gezegd geeft dit verder geen issues. Milieu of geen milieu probleem.. tja.. geen mening.

Vervanging was inderdaad 300 euro of zoiets... geen trek in. De Faab zal er oud mee moeten worden...
 

Flierefluiter

Actief lid
Spiegel is bij Gunnewiek vandaan?

Nee Autobedrijf Van der Mark uit De Lier.

Dat koolstoffilter probleem zit er bij mijn Faab al jaren. Volgens garage door het ‘overvullen’ bij het tanken.
Hij geeft inderdaad een motorstoringsfoutmelding (iets met ‘exhaust workshop’), maar zoals gezegd geeft dit verder geen issues. Milieu of geen milieu probleem.. tja.. geen mening.

Vervanging was inderdaad 300 euro of zoiets... geen trek in. De Faab zal er oud mee moeten worden...

Duidelijk! Dank!
 

Hakar

Donateur
Van der Mark geen ervaring mee helaas, kan dus ook niet oordelen hoe zij hier mee omgaan.

Afgaande op wat er op hun site staat, " Bij Autobedrijf Van der Mark vinden we het belangrijk om klanten netjes te behandelen. Goede service, nette afspraken maken, duidelijkheid over garanties: die zekerheid kunnen we u alvast zwart op wit geven." zou ik zeggen, neem contact met ze op.

Kijk, spiegel s niet nieuw, maar blauw is toch wat anders dan grijs.
Heb je een foto gezien van de spiegel voor je besloot hem te kopen?
Heb je inzicht gekregen in de voorwaarden die zij hanteren bij verkoop via internet?

Overigens, hoe erg is de schade aan de spiegel die je hebt toegezonden gekregen?
Foto's?
 

Flierefluiter

Actief lid
Nee ik kreeg dit als antwoord op mijn aanvraag:
ld0cb5p.png

Ben toen enkel voor de buitenspiegel gegaan (aangezien ik de lampen al elders kon fixen en gelijk wist wat ik had)
Overigens kostte het verzenden ook nog eens € 10 terwijl frankering nog geen € 7 is.. Staat zelfs op de doos.

Beschadigingen zijn vooral schrammen van het aantikken van een andere auto, maar goed aangezien er toch overheen wordt gespoten hoop ik dat je daar straks niks meer van ziet.

Communicatie ging al erg stroef met ze, dus ben benieuwd.
 

Flierefluiter

Actief lid
Blijkt onderin dus helemaal afgebroken te zijn. :thumbsdown:
15v5k2v8v2t.jpg


Autobedrijf zegt dat het een miscommunicatie is van een collega die op vakantie is. En hij geen andere Fabia's meer had. Dus ik kon hem evt. terugsturen en dan krijg ik een credit. Maar goed. Ik heb het geduld er ook niet meer voor. Dus toch maar begonnen. Schuurwerk heb ik alvast gedaan.

r8sdi84f.jpg
 

Hakar

Donateur
Sjeees wat een gepriegel om die hele unit te vervangen, compleet binnenpaneel eruit. Dankzij de handleiding hier overigens prima gelukt!

Voor:




En na.. Spiegeltje spiegeltje aan de wand..
aokh3uz0hb0kz.jpg

Ik schrok al, dacht dat je hem met fouten en missende delen had gespoten en gemonteerd.
Vooraf gelijmd en geplamuurd neem ik aan?

Zo ziet het er strak uit, op de overgangen na, daarom heb ik de hele spiegel gedemonteerd, kan ik het lekker laten overvloeien.
 

Flierefluiter

Actief lid
Rechterspeaker was van de een op de andere dag overleden.. Dus nieuwe speakers besteld van JVC.. 16,5 cm. (Voor degene die hem ook gaan vervangen.) En twee adapterringen.
Maar man o man.. Wat een drama om ze te vervangen... En vooral met dit weer.
Halve deur slopen, vervolgens zit de oude ring met nagels vast.. Die moest uitgeboord worden. Vervolgens blijkt er een speciale stekker op te zetten, dus dat van die oude ring afgezaagd (even op een beun manier dus)

0x4b6mjweox6.jpg


Eigenlijk steekt de ring iets te ver naar voren waardoor er aardig wat spanning op het rooster staat maar het kan..

ia7gk6itdb.jpg


73q6m5m.jpg


uytyig4ns5.jpg


Nu dachten we dat stekkertje goed vast te hebben gezet met een bandje maar helaas. Na wat lage tonen klapte de rechter ineens stil en de linker met een enorme storing.

Dus ik wou vanavond alles maar weer open gaan maken om hem maar te gaan lijmen zodat ie vast blijft zitten. Nadat ik de deur dicht sloeg was het geluid ineens weer helemaal goed..
Maar goed, als het wat koeler is alsnog even alles weer open maken (wat een drama) en daarna goed vast zetten want dit is ook even tijdelijk.

Ik ken auto's waar het vervangen van een speaker net even wat makkelijker gaat. :laugh:

Maar goed, zo'n pasklare set van Caraudioshop is klinkklare onzin, voor de prijs van hun set van € 75 ben ik met ringen en goede JVC speakers slechts 4 tientjes kwijt zo lang je de juiste maten maar gebruikt. 16,5 CM.
 

Flierefluiter

Actief lid
En ik zei nog tegen je, Als je de rechter spiegel er toch af moet hebben, vervang dan ook de speaker. :D

Hahaha nou inderdaad. Al scheelt de spiegel een stuk meer werk dan dit gepriegel.

Wat is er eigenlijk met je koppaking?

Vermoed kapot. Stond laatst in Heerenveen op de afrit. Begint de auto ineens te piepen.. Koelvloeistof op. Huh? Was laatst nog op peil. Ik had geluk dat ik nog vlakbij een bouwmarkt was. Dus snel vloeistof gehaald en bijgevuld.
Blijkt rotzooi in de rand van de tank vuldop te zitten, vermoed olie. En vloeistof verkleurt helemaal. (of het komt door de lichtinval) Vermoed daarom koppakking stuk.. Hij is nu nog redelijk op peil maar heb het idee dat ie wel afneemt.
 

turboturbo

Forumguru
Als de KVS bruinig is kan er idd olie bij vermengd zitten.

Heb dat wel eens tijdens de proefrit van een VAG auto gezien.

Verkoper beweerde dat de kleur echt normaal was terwijl er G12++ in hoort te zitten (staat ook op t expansie vaatje) die is prinsessen roze en zo doorzichtig als aangelengde limonade! Andere mogelijkheid was dat er blauwe / verkeerde kleur KVS in is gekieperd maar dat wordt dan alsnog niet bruin dacht ik, maar donker paars.

Die auto hebben we maar laten staan....

De 1.4MPI is bekend om lekkende koppakkingen, helaas. Las ik onlangs nog een goede uitleg over het waarom en hoe ervan elders op dit forum...
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
Gooi er even een nieuw topic tegenaan.
Volgens mij is dit in het verleden ook al eens besproken geweest.
Met een nieuw topic vergroot je de kansen op meer informatie via de aanwezige kennis hier.

Zelf kan ik je geen kostenindicatie geven, de laatste koppaking die ik heb vervangen was van een Fiat Panda ergens 1992 of zo.
 

Hakar

Donateur
@turboturbo

Was ik net een uitgebreid advies aan het tikken met mijn kromme vingers, gooi jij er weer een reactie tussendoor.
Maar je hebt gelijk.

En euh nieuw topic meer kansen?
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Jij hebt ook gelijk @Hakar , nieuw topic openen of beter nog: verder typen in een van de vele 1.4mpi lekke koppakking topics - houdt de informatie overzichtelijker en hoeven we niet oude adviezen te herhalen.

Type in Google: "lekke koppaking 1.4mpi site:www.skodaforum.nl" en je ziet alle topics onder elkaar.

Lees ook aandachtig de informatie over het risico over verzakte cilinderbussen. Bij u aanbevolen.
 
Bovenaan Onderaan