Paar vraagjes

Flierefluiter

Actief lid
Net uitgelezen en gereset.
Gaf startonderbreker foutmelding aan en benzineverdamper. Startonderbreker is wel erg vreemd, daar is niks mis mee en de benzineverdamper heeft ie nog even gekeken naar de aansluitingen maar was niks mee aan de hand.
Dus afgesproken dat ik gewoon kan rijden en zodra ie weer gaat branden direct naar de garage. Dan kan ie gerichter kijken.

Domme vraag trouwens, maar wat is het verschil tussen de Fabia 6Y2 en 6Y5?
 

turboturbo

Forumguru
verschil tussen de Fabia 6Y2 en 6Y5?
Ik dacht resp. hatchback en combi (station)

Weet je ook de precieze foutcodes? Dat helpt gerichter zoeken.

Die foutmelding start onderbreker zou schat ik, een oude melding kunnen zijn, bijv dat er ooit een storing mee was. Nu idd maar doorrijden en kijken of de foutcodes terug komen. Dat is eigenlijk standaard procedure; foutcodes noteren voor jezelf, daarna wissen en weer doorrijden. En kijken of en zo ja welke precies weer terug komen.

Zo kan je bijv hebben dat er net een iets andere code terug komt, en zo kan je veel gerichter gaan zoeken naar een oorzaak.
 

Flierefluiter

Actief lid
Dank!

Na bijna 24 uur begon het motormanagement lampje weer te branden.. :( Opnieuw uit laten lezen, dezelfde code als gisteren kwam er weer uit: P0441. (Benzineverdamper)
Garage gaat het opzoeken en daarna afspraak maken om na te kijken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als het inderdaad aan het koolstoffilter (actiefkoolfilter) ligt, dan is de oorzaak vermoedelijk gelegen in te ver vullen van de tank.

Ik heb ruim 5 jaar gereden met een Fabia 1 combi (2002) 1.4MPI en had in het begin ook de gewoonte om te tanken "tot aan de dop" door het ontluchtingsnippeltje in de vulpijp opzij te duwen, maar dat bleek uiteindelijk toch niet zo verstandig. Via de tankontluchting loopt er dan vaak wat brandstof in dat actiefkoolfilter en da's een vrij duur ding (kostte destijds zo'n €225!).
Sindsdien tank ik uit voorzorg alle auto's maar tot-ie afslaat en rond dan af op de eerstvolgende hele liter... :pardon:
 

Flierefluiter

Actief lid
Hij heeft alles doorgeblazen en schoongemaakt. En nu hopen dat het zo blijft. Als ie een nieuwe moest bestellen en plaatsen kwam het al gauw op bijna € 300 uit.

Afijn; Nadat ik m'n auto terug had even aan de slag gegaan.
Wat kleine onderdelen opgehaald bij de sloop die net een nieuwe Fabia (exact zelfde type, zelfde motorcode etc. helaas niet zelfde kleur) binnen hadden, en die koplampen zagen er gloedje nieuw uit! Dus ik kon de verleiding niet weer staan.

Voor:
qfykt6fw26.jpg

fatecsz6333w.jpg

sv4qsbo9.jpg


Na:
xdw2ez8o9.jpg

okbm5vpx1nuv.jpg


f70rawpaemv.jpg


Tevens afdekklepje weer geplaatst:
bcqy3byk5b.jpg



Dashboardkastje is ook weer gefixt, 2 pinnen uit die andere auto gehaald en erin gedaan. Mis alleen nog dat tussenplankje.
Voor de rest afdekklepje voor het radioframe bovenin meegenomen zodat ik de radio boven kan zetten en opbergvak beneden.

Vrijdag het linkerachterlicht vervangen en een dezer dagen een nieuwe rechterspiegel (die zwaar beschadigd is) bestellen en laten overspuiten.

Optisch wordt het al aardig wat :) Nu hopen dat het motorisch ook zo zal zijn.


Vraagje: Ik heb ook een antenne van die andere auto gedraaid, alleen ik heb zo'n balletje geval. Dus als je hem open draait kan je hem wel naar beneden laten hangen maar je kan hem er niet uithalen. Hoe krijg ik deze er wel uit zonder schade te maken en kan ik die andere er dan zo opschroeven? of dat niet?
 

robvv

Senior Member
Enorm jammer van de Felicia. Wordt een unieke auto.
Heb je daar nog foto's van ?
 

Flierefluiter

Actief lid
Nu het afdekklepje er weer op zit mag ik de wasstraat weer in. Kapotte spiegel wel voor de zekerheid ingepakt met folie.
Gelijk een zonnebril bij dat wit nodig. :deuk:

Helaas blijk ik rechtsachter ook last te hebben van een lichte lekkage. Vloer was nat en wat spullen die er lagen.

Voor de rest radio even naar boven gezet. Moest nog een afdekstripje erboven hebben die heb ik gisteren gelijk maar meegenomen. Zit al een stuk beter met bediening zo.
Bakje heb ik uit een andere sloopauto gehaald. Zit wel gigantisch klem zo, extra frame van radio moest eraf, terwijl als ie onder zit er juist op moet. En dat ellendige geklooi met kabels.
Ik zit nog een 2-din radio te overwegen maar met die beperkte ruimte achter ben ik bang dat ik van een koude kermis ga thuis komen.
ri9istgz.jpg

Voor de rest zit er donkere folie op achterruit en die zijraampjes (niet achterruiten) omdat ik die felle lampen in het donker wel een beetje zat ben. Voornamelijk die verkeerd afgestelde Xenon lampen.

Nu alleen nog tussenklepje in dashboardkastje (heeft wel de allerlaagste prioriteit) Bekerhouder fixen, nieuwe spiegel en ander achterlicht links. Oh en emblemen uiteraard.
 

Flierefluiter

Actief lid
Zo. Oude lamp er uit:
y4st4j80ip7.jpg


En weer een nieuwe erin:
shwerc4euzfso.jpg


Nu zijn echt alle units vervangen aan die auto, op zijknippers na maar die laat ik voor wat het is. :maakmegek:

Nu nog wachten op nieuwe rechterspiegel zodat die overgespoten kan worden.
 

Flierefluiter

Actief lid
Helaas.. Ik had ze vanmiddag nodig.
31945356_1745284502177642_2466179902219485184_n.jpg


Ik kreeg de auto ineens niet meer aan de praat. Een uur voordat ik ze had gebeld reed ie nog prima.
Dus ik was al bang dat de startmotor er mee was opgehouden, maar na een paar tikken erop nog niks. Qua elektra deed alles het wel gewoon, dakraam, ramen en radio werkte prima.

Na bijna 2 uur kwam de wegenwacht ter plekke die deed een accuboost en warempel.. Hij liep weer.
Hij heeft nog wel moeite om op eigen kracht weer te starten, dus zijn advies was: vervangen.

Dus... Iemand nog een goedkoop adresje voor een accu?
 

0ri0n88

Forumguru
Dat is waar @turboturbo ,maar doelde meer op het feit dat je accuprobleem dan meteen verholpen is en je niet een andere dag weer eventueel met een platte accu staat.
Gemak dient de mens zal ik maar zeggen.
 
Bovenaan Onderaan