Paar vraagjes

Hakar

Donateur
Weet niet exact hoeveel Ah je accu moet zijn, maar exide 62Ah bij Boelm voor € 80,--
 

EdK

Forumguru
Ja dat kan, duurt alleen wat langer voor de accu door de dynamo volledig opgeladen zal zijn.
Maar je hebt wel wat meer power tijdens starten en dat kan in de winter wel eens lekker zijn omdat door de koude de capaciteit in algemeen iets minder word


Enne stomme vragen schijnen niet te bestaan, wel domme antwoorden....
 

Flierefluiter

Actief lid
Ja dat kan, duurt alleen wat langer voor de accu door de dynamo volledig opgeladen zal zijn.
Maar je hebt wel wat meer power tijdens starten en dat kan in de winter wel eens lekker zijn omdat door de koude de capaciteit in algemeen iets minder word


Enne stomme vragen schijnen niet te bestaan, wel domme antwoorden....

Duidelijk, dank!
Beste kostenpost nog zo'n accu.
 

EdK

Forumguru
Ach ja een auto kost altijd geld, het is alleen de kunst om de kosten zo laag mogelijk te houden....
 

Flierefluiter

Actief lid
Das waar..
Ik wil net bestellen, komt er nog een loodtoeslag van 12 euro bovenop. Man o man.
Kan ik die oude nog ergens inruilen voor een gunstige loodprijs?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Das waar..
Ik wil net bestellen, komt er nog een loodtoeslag van 12 euro bovenop. Man o man.
Kan ik die oude nog ergens inruilen voor een gunstige loodprijs?
Collega die oud ANWB'r is en tussendoor ff weer terug het garagewerk is ingegaan vertelde dat accu's big money is !

Jij betaald een loodheffing en zij namen ze gratis in voor de klant , en elke week kwam er een opkoper die de accu's voor veel geld van ze overnam...
Want ja dat lood is dus weer geld waard !!!
Dus misschien niet via interpret kopen maar bij een accuboer langs gaan en daar kopen, en als die over die heffing begint dan eens vragen of hij nu echt dubbel aan verdiend ? :pieker::jaja::pardon:
 

turboturbo

Forumguru
Die heffing is dan nieuw, ik had er geen last van vorig jaar (accu gekocht via internet)

Jammer dat ik de accu bij het chemisch afval ingeleverd heb :greedy:
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@Flierefluiter

In je profiel woonplaats Steenwijk.
Boelm zit in Steenwijk.
Accuprijs van 8 tientjes is afhaal.
Staat geen loodtoeslag bij.
Heb zelf vandaag een accu voor een Moto Guzzi motorfiets gehaald voor dezelfde prijs bij Rijpma in Roden.
Cash afgetikt, en niks loodtoeslag berekend.

Je wilde online bestellen, dus krijg je een accu niet eerder dan maandag of dinsdag.
Maandag op fietse naar Boelm als de auto niet meer wil starten en je kun je maandag volgens mij weer gewoon je gang gaan.

P.S. @EdK was me voor, had ik niet gezien omdat ik op een ander forum aan het babbelen was.
 

Flierefluiter

Actief lid
Dank voor de tip! Inmiddels heb ik een andere accu in de auto zitten die nog aardig in goede conditie is. Voornamelijk omdat het werk gewoon door gaat en ik het niet kan riskeren dat ik dadelijk niet weg kan rijden. Dus voor nu is alles even goed, maar moet inderdaad maar eens naar een andere accu kijken. Boelm kreeg ik vaker aangeraden, zal ik zeker heen gaan.
 

Flierefluiter

Actief lid
Vanochtend even langs een spuiter geweest voor een kostenindicatie van het overspuiten van nieuwe spiegel en de vrij ernstige roestplekken die gestopt moeten worden + overgespoten.
Totale kostenplaatje: € 450 :shutup::shutup::banghead::banghead:
 

robvv

Senior Member
Zeker. Ben ik zelfs nog mee naar Frankrijk geweest.
15626319_1263492363690194_968798409345668772_o.jpg


15337496_1236320836407347_101678679469786747_n.jpg


15203145_1229951130377651_7232891805802966119_n.jpg

(Toen de koppeling het had opgegegven)

14089092_1149299855109446_4170820072038830261_n.jpg


14203268_1149302151775883_2957753493663554742_n.jpg


En een wat triester aanblik:
15181158_1222849274421170_1600507503750129656_n.jpg


Oud overzichtje van auto's die ik heb gehad.
15259552_1236760579696706_6668655745090115599_o.jpg


Na Felicia nog: Mazda 626 sedan en Ford Focus station en nu dus de Fabia.

ik vind die Felicia zeker iets hebben !
 

Hakar

Donateur
Ik begrijp dat je al een vervangende spiegel hebt?
Je zou kunnen overwegen die zelf te over te spuiten.
Voor het juiste kleurnummer de sticker achter op de bodem van de kofferbak, of de sticker in het onderhoudsboekje raadplegen. De kleurcode bestaat uit vier cijfers (bij mij bijvoorbeeld 9201).
Wat tips voor het zelf overspuiten vind je hier, hoewel die erg ver gaan voor een zo goed als super resultaat.
https://forum.carclean.com/threads/...n-blanke-lak-en-gewetsand-en-gepolijst.11115/

Ik heb geen zicht op de roest die op de carrosserie moet worden bewerkt, maar menig cargoserie bedrijf vraagt met bon al gauw dat bedrag voor een enkel vlak van de carrosserie.

Voor ons Pugje 205 bj 1997 zouden we 2 jaar geleden al € 650, -- kwijt zijn voor het dakvlak.
Toen gekozen voor een wrap van € 175,--.
 
Laatst bewerkt:

Flierefluiter

Actief lid
Ik begrijp dat je al een vervangende spiegel hebt?
Je zou kunnen overwegen die zelf te over te spuiten.
Voor het juiste kleurnummer de sticker achter op de bodem van de kofferbak, of de sticker in het onderhoudsboekje raadplegen. De kleurcode bestaat uit vier cijfers (bij mij bijvoorbeeld 9021).
Wat tips voor het zelf overspuiten vind je hier, hoewel die erg ver gaan.
https://forum.carclean.com/threads/...n-blanke-lak-en-gewetsand-en-gepolijst.11115/

Klopt, althans die moet nog binnen komen maar hij is besteld inderdaad. De oude overspuiten was geen optie omdat ie zwaar beschadigd is.

Dat overspuiten wil ik wel zelf doen, maar weet niet of ik handig genoeg ben om het zoals op dat forum te kunnen doen.
 

Hakar

Donateur
Heb je nog delen van de oude spiegelkap?
Mooi proefstukje.

Zelf ooit voor zoiets kleins de garage opgeruimd, zo stofvrij mogelijk gemaakt.
Een grote kartonnen doos op zijn kant gezet om een spuitcabine te creëren waarmee ik verneveling in de ruimte voorkwam.
Van een stuk draadstang of een planten steun stokje een hangrail gemaakt door die aan beide kanten door de doos te staken, en van een stuk installatiedraad een hanger gemaakt voor het werkstuk.
Na voorbereiden in de vorm van ontvetten, schuren en weer ontvetten, het onderdeel toen rustig met tussenpozen in laagjes gespoten.
Tijd geven en tussentijden van de lakfabrikant in acht nemen is een belangrijke factor.
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
En eerlijk is eerlijk, ik ben de jongste niet meer op dit forum, maar heb in de korte tijd dat ik de club af en toe verveel met mijn berichten weer vele dingen wijzer geworden, en heb ook al weer dingetjes aan mijn Fab gedaan, waar ik niet aan was begonnen zonder tips van dit forum.
Misschien springt er nog iemand in die ervaring heeft met detailen en of vervangen van een spiegel.
Detailen is @Cordoba mee bekend, en met spiegels @Stripedkrijn

Ik tag ze even speciaal, opdat ze jou mogelijk kunnen helpen met tips.
Aanpassingen aan @Cordoba zijn Fabia https://www.skodaforum.nl/forum/i/aanpassingen-aan-mijn-fabia-i-combi.13213/

Topic over vervangen van spiegel, waarin @Stripedkrijn de spiegel heeft gespoten en vervangen.
https://www.skodaforum.nl/forum/i/rechter-zijspiegel-een-kleintje.33047/

Zelf ben ik in afwachting van de levering van een Engelse rechter spiegel, die daarna ook gaat worden gespoten, als die 100% voldoet aan de specificaties.
 

Flierefluiter

Actief lid
Dat topic ken ik inderdaad, grootte van een postzegel. :maakmegek: Ik erger me er niet zo aan. Het is enorm wennen als je van een Ford naar een Skoda gaat maar het went snel.

Thx voor je tips!
Heb ook iemand gevonden die wel handig is met spuitbussen, heb de spullen zojuist gehaald. Autolak, ontvetter en plamuur.
 
Bovenaan Onderaan