Paar vraagjes

Flierefluiter

Actief lid
Vannacht betaald, maar tot op heden niks meer gehoord... Weet dus ook niet of ie wel verzonden is.. Zijn er meerderen met ervaring met Van Gils?

Ook via Live Chat krijg ik geen antwoord.
 
Laatst bewerkt:

Flierefluiter

Actief lid
Sinds gisteren al aan het verheugen op die dynamo.. Maar ik kreeg maar geen contact met dat k** bedrijf. Uiteindelijk toch gelukt.
"De track and trace is nog niet online. Ik zie dat de dynamo door een systeem fout niet is meegegaan met de transporteur. Wij kunnen de dynamo eventueel op zaterdag laten leveren mocht u dat willen!?"

Dus ik ben aardig pissig en kan weer niks. Een spoedkoerier is helaas te prijzig voor nu (begint vanaf 110 tot 250 euro). Dit was in ieder geval de laatste keer bij dat waardeloze Van Gils.
 

EdK

Forumguru
Openingstijden
Maandag 08:30 - 17:15
Dinsdag 08:30 - 17:15
Woensdag 08:30 - 17:15
Donderdag 08:30 - 17:15
Vrijdag 08:30 - 17:15
Zaterdag 08:30 - 13:00

Ga je toch ff op de fiets erheen, zijn morgen open tot 13.00 uur en hij moet er nog liggen.
Tsja en dat waardeloze....... merendeel van de mensen die er gekocht hebben denken daar anders over...
 

Flierefluiter

Actief lid
Super trots op mezelf! Ik heb het fucking gedaan. :yeah::yeah:

huj0etm7.jpg


Auto loopt weer, accu op 13 tot 14v. Stilstaand met draaiende motor.

Garage vroeg dus 300 euro, nou een nieuwe dynamo is zo'n 150/160 euro. Dus dan heeft ie 140 euro aan arbeid nodig?
Ik was welgeteld 30 min bezig met het eruit halen en er weer inzetten! Met rookpauze er tussen omdat ik last van m'n rug kreeg.

Totale kosten: Een auto helemaal vol vocht (binnenkant raam vol druppels) en € 49
 

Hakar

Donateur
:cheer::cheer::cheer::yeehaa:

En als je dan ook nog stopt met roken, hoef je je rug niet meer te rechten, en ben je in twintig minuten klaar.:D

Zie nu pas je laatste zin, maar heb je echt een poging gedaan om vanuit de cabine door het schutbord heen de dynamo te vervangen? :sterretjes:
Motorkap openen was veel makkelijker werken geweest.:deuk:
 

Flierefluiter

Actief lid
:cheer::cheer::cheer::yeehaa:

En als je dan ook nog stopt met roken, hoef je je rug niet meer te rechten, en ben je in twintig minuten klaar.:D

Zie nu pas je laatste zin, maar heb je echt een poging gedaan om vanuit de cabine door het schutbord heen de dynamo te vervangen? :sterretjes:
Motorkap openen was veel makkelijker werken geweest.:deuk:
Nee door de stilstand is er een enorme hoop vocht ontstaan (Door dakraam/zijdeur? Zeg het maar)

Maar nu zit ik met het probleem dat het slot een eigen leven heeft als ik de deur open en dicht doe. Dat gaat vandaag of morgen een keer fout dat ik buitengesloten ben.
 

turboturbo

Forumguru
Fantastisch @Flierefluiter !
Je hebt de smaak te pakken zie ik nu van het zelf sleutelen.

Dus trek die deurbekleding los en ga dat slot aanpakken :D
Of ja kan natuurlijk een afspraak maken bij Deurslotreparatie.nl
 

Hakar

Donateur
Daarom, bij wagens zoals van onze leeftijd, bij (ook eventjes) uitstappen altijd de sleutel uit contact.

Heb het eens meegemaakt, dat ik met de Patrol van de baas in Gundertshausen (Oostenrijk) stond, motor draaiend, deur dicht en in slot gevallen.
Reservesleutel lag in Essen (Ruhrgebied, Duitsland).
Beetje lullig als je er naast staat.
 

Flierefluiter

Actief lid
Daarom, bij wagens zoals van onze leeftijd, bij (ook eventjes) uitstappen altijd de sleutel uit contact.

Heb het eens meegemaakt, dat ik met de Patrol van de baas in Gundertshausen (Oostenrijk) stond, motor draaiend, deur dicht en in slot gevallen.
Reservesleutel lag in Essen (Ruhrgebied, Duitsland).
Beetje lullig als je er naast staat.

Ver stukje lopen.. Haha.

Verdammt, nieuw probleem:
Koelvloeistof en olie is allemaal op peil; Vloeistof lampje (rood) knippert en piept. Grrrrr
 

Flierefluiter

Actief lid
Neen koelvloeistof zit linksboven van dynamo. Daar ben ik niet bezig geweest. Ook niet gemorst. Is nu weer uit.. Kou kwalen?
 

turboturbo

Forumguru
Die sensoren (niets meer dan 2 metalen prikkers die in ondergedompeld zijn in de koelvloeistof) gaan wel eens stuk. Als in: ze meten niet meer de juiste weerstand.
Nieuw vaatje erin en klaar. Nou ja, klaar. Bij jouw Fabia is het kennelijk op naar het volgende probleem :tongue:
Misschien is schoonmaken van die metalen prikkers ook nog wel een optie.
 
Laatst bewerkt:

Flierefluiter

Actief lid
Kleine update. Auto rijdt nog steeds (ja verrassend, al wel gekeken naar een andere maar financiering wilt niet helemaal rond. Dealer doet z'n best)

Maar het probleem met het slot die open/slot open/slot gaat als je de deur open beweegt is ineens opgelost.
Vanochtend zat mijn slot vastgevroren toen ik naar het werk moet. Ik heb met contactspray lopen lulhannessen maar dat werd hem niet. Uiteindelijk met een aansteker de sleutel verwarmd en er tegen aan geleund waarna hij los ging. Simsalabim.

Echter tot mijn stomme verbazing is mijn slot nu mega soepel en is het probleem met het slot ineens helemaal verdwenen. Sterker nog, mijn "alarm" indicator brandt knippert zelfs weer.
 

Flierefluiter

Actief lid
Oké nieuwe issue. Moet zelf op te lossen zijn maar ik weet even niet waar of hoe. Wellicht is het een bekende kwaal?
Vanmorgen heb ik mijn twee achterlichten vervangen (de lampjes) omdat deze er al erg lang in zaten aardig donker waren en de ene was feller dan de ander. Dus hup beide vervangen. Zag er goed uit toen ze aan stonden.
Tot ik vanavond naar Duitsland wou rijden, ik controleerde nog even de achterlichten en stond zowat als een open lucht prostituee achter de auto, wat een bak licht kwam er af.
tnik6iueb18.jpg


Ik heb even gekeken of het lampje niet verkeerd om zat maar ik kan hem er niet andersom in doen. Maar dit lijkt me niet goed. Op de weg ook al een aantal die liepen te seinen.

Het derde remlicht weet ik, ook zoiets bijzonder. Is van de een op de andere dag gebeurd nadat ik een kapot dimlicht had vervangen. Gaat aan als ik de motor start, ook als lampen uit staan..

Remlichten zitten bovenin toch? Als ik op de rem druk gaat alleen het derde remlicht volledig branden (alle lampjes) maar de twee achterlichten blijven zoals ie op de foto is.
 

turboturbo

Forumguru
O jee zeg dat is weer niet mooi!

Remlichten links + rechts zitten idd bovenin (P21W lampje)

Misschien met het verwisselen van de lampjes iets getriggerd wat al niet goed meer was (massa probleem/corrosie stekker/......?)

Die onderste lampjes voor de ‘gewone’ of stadsverlichtinf achter zijn P21/5W Duplo lampjes die ook voor de mistlamp(en) gebruikt worden (5W voor stadsverlichting, de 21W van de mistlampen)

Als ze zo fel branden (dus continue de 21W draad) zou het kunnen dat daar iets mis gaat..?

De problemen met het 3e remlicht zijn ook heel vreemd, mogelijk staat het er los van, maar mogelijk heeft het ook met elkaar te maken....
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
De onderste moeten inderdaad duplo lampjes 21/5 zijn.
Ik vermoedt dat daar nu 2 enkele lampjes in 21 zitten, krijg je wat meer achterlicht.
Duplo lampjes zijn te herkennen aan de dubbele gloeidraad in de lamp zelf, en wanneer dat niet jofel zichtbaar is, kun je het zien aan de dubbele pukkel soldeer aan de onderkant van de lamp.
Slechts één pukkel soldeer of één gloeidraad?, andere lampjes er in.
 
Laatst bewerkt:

Flierefluiter

Actief lid
Hmm dus niks met zekeringen?

Er zitten nu inderdaad lampjes met dubbel gloeidraad in, 2 van die pukkeltjes onderin op aansluiting. Dat zat ook in de oude.
 
Bovenaan Onderaan