Paar vraagjes

Topic in 'Mijn auto' gestart door Flierefluiter, 24-04-2018.

1. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

De onderste moeten inderdaad duplo lampjes 21/5 zijn.
    Ik vermoedt dat daar nu 2 enkele lampjes in 21 zitten, krijg je wat meer achterlicht.
    Duplo lampjes zijn te herkennen aan de dubbele gloeidraad in de lamp zelf, en wanneer dat niet jofel zichtbaar is, kun je het zien aan de dubbele pukkel soldeer aan de onderkant van de lamp.
    Slechts één pukkel soldeer of één gloeidraad?, andere lampjes er in.

Laatst aangepast: 01-02-2019

2. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Hmm dus niks met zekeringen?

Er zitten nu inderdaad lampjes met dubbel gloeidraad in, 2 van die pukkeltjes onderin op aansluiting. Dat zat ook in de oude.

3. turboturbo

turboturbo Forumguru

Ik zou het zo niet durven zeggen! Ik vermoed alleen dat een probleem met de zekeringen ervoor zou zorgen dat het óf werkt of niet. Maar ik durf het niet te zeggen.

4. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Ik zal zo even kijken en een foto van de lampjes maken.

5. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Lijkt me niks met zekeringen.
    Die klappen er uit als er iets vet fout gaat.
    Ik heb toch het donkerbruine vermoeden dat de lampjes er anders in moeten worden geplaatst.
    Nu lijkt het alsof je 21 watt worden geactiveerd, en de 5 watt niet.
    Die 5 watt moet volgens het boekje zelfs 4 watt zijn, maar daar zie ik het probleem niet in.

Heb je de mogelijkheid om een ander stel lampjes te proberen?
    Ik heb het wel eens meegemaakt dat de pootjes van de lamp iets te ver uitstaken, en dat de lamp dan stroef in de houder ging.

6. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Beide lampjes zijn van twee verschillende merken, dus dat zou te toevallig zijn. Ik zal zo nog eens proberen om te kijken of ze niet andersom moeten. Hopen dat het remlicht probleem daar ook mee is opgelost.

Ogenblik! Jas aan. :)

7. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

8. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Echt als ik jullie niet had..

Live vanuit de vrieskou: remlichten werken weer. Derde remlicht doet niet meer gek. Alleen rechts blijft te fel (mistlamp)
    Later meer.

9. turboturbo

turboturbo Forumguru

De beschrijvingen P21/4W en P21/5W haal ik idd vaker door elkaar. Maar die 1 watt verschil zul je nauwelijks iets van merken :)

10. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Brrr even opwarmen. Ik moet dus afleren om niet in het donker te gaan klooien. Lampjes zaten er totaal niet goed in, toen ik hem eruit wou halen floepte ie in de unit.. Grrr, hele unit er weer af.
    Nadat ik beide remlichten maar had vervangen (waren aardig zwart) deden die het ineens weer, alleen bleek rechts nog fel. En het derde remlicht was weer normaal!

Rechts dus nogmaals omgedraaid. En jawel.

Toen de mistlampen testen, ging alleen links aan.. Maar blijkt dus dat dat zo hoort. :maakmegek:

Dus.. Probleem is nu volledig opgelost! Yay! :cheer::cheer::cheer:

Nog een vraagje, in een wasstraat is mijn antenne krom getrokken. Ziet er niet meer uit (hij zat goed naar beneden maar is weer omhoog geslingerd) maar is het mogelijk om deze aansluitingen te verwisselen? Komt uit een andere Fabia. Met een tang kreeg ik er geen beweging in.
    Rechts is de huidige.

11. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Mistlamp hoort links, toch?

Twee mistlampen zou ik nooit aanbevelen, kan schrikreacties veroorzaken als ze in de mist worden aangezien voor remlichten...

12. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Ja klopt, kwam ik later ook achter dus hij is nu weer normaal, en bij mistlamp aan gaat enkel links aan.

13. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Die antenne kun je er zo opdraaien hoor, dat het draadeind wat korter is maakt voor de ontvangst niets uit.

14. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Wou er bij mij niet in ook niet met beleid :O

15. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Oh, zo op het zicht is de draad gelijk, maar dat zal dan gezichtsbedrog wezen :bloos:.

16. EdK

EdK Forumguru

Draad mag dan wel gelijk lijken en zijn, maar van de oude antenne is het draadeind deel toch echt wel iets langer
    Vermoed dat het draad van de nieuwe net iets te kort is.

Maar in de autohandel zijn er zeker antennes te vinden die passen ( zelfs kortere dan de Skoda hengels )
    en vaak zitten daar ook nog losse draad adapters bij , en door de juiste adapter op het antenne draad te draaien past deze dan op je wagen.

En de kosten zijn het vaak niet wat betreft de prijzen van een antenne !
    Maw kunt ook eens informeren of de delaer wat heeft liggen en voor welke prijs

17. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Doek is gevallen. De Fabia mag naar zijn laatste rustplaats. Situatie werd onhoudbaar, dus er is nu een tijdelijke andere auto ter overbrugging (Frans merk. Joepie)

Faabje, het ga je goed!

18. EdK

EdK Forumguru

R.I.P.....:wavecry:

19. Flierefluiter

Flierefluiter Actief lid

Dit 12-pagina tellende topic was een achtbaan van emoties. Ik ga hem missen!
    Maar, uiteraard komt er later gewoon weer een Skoda. Eerst even goed sparen voor een Octavia HB :-)

turboturbo en Peter-036 vinden dit leuk.
  20. EdK

EdK Forumguru

Sterkte met de verwerking er van.... zal een zware tijd worden voor je !!
    Maar mocht je er over willen praten.... we staan met zijn allen klaar hoor....:deuk::deuk::dankje:

Deel deze pagina