Opvolger op de oprit: Octavia III FL 1.0 TSI

Ja, ik bedoelde dat op / naast de slijtnok nog pakweg 1mm zit.. dus dan ook de diepte nog van de slijtnok zelf, dat zal 1,6 wezen vermoed ik dus dan heb je nog 2,6 mm over..
 

Kanerr

Forumguru
Wou net zeggen, de eerste slijtnok is nog 4mm en de tweede officiele slijtnok is 1.6mm.

Veel plezier ermee! Het fijne van (dure) originele delen is dat de pasvorm ook wel echt een stuk beter is.
 

kwillems

Donateur
Vandaag deze momentsleutel besteld. Deze gaat eigenlijk alleen voor het monteren van de wielen gebruikt worden. Na het detaillen monteerde ik de wielen tot dusver met de hand. Hoog tijd om dat eens goed op het moment te doen.
Voor het overige sleutelwerk koop ik een wat duurdere met een bereik van 10-60 Nm.

Schermafbeelding 2023-02-27 om 19.21.04.png
 
Ik heb een dergelijke sleutel gehad.. ze zijn allemaal het zelfde denk ik van dat type.. ik had destijds een 17-110 ofzo.. maar wat ik aan deze sleutels vervelend vind is naar gelang je het moment op draait het heft steeds zwaarder gaat draaien. Weet niet of dat bij dit exemplaar ook zo is maar die ik had zag er t zelfde uit. Ik had overigens 1 van datona (smoos)

Nu heb ik 3 pro series van Teng tools; een 6-15, 10-60 en een 40-200.
Ze zouden wel eens op kalibratie mogen bedenk ik me nu.. heb ze al jaren... :unsure:
 

kwillems

Donateur
Ik las hier gisteren ergens dat iemand bij een dealer gratis een DataPlug had gekregen en ik vond ook deze pagina: https://www.huiskes-kokkeler.nl/service-en-onderhoud/accessoires/skoda-connect-lite-app.
Aan het eind van de middag heb ik er eentje bij Century in Emmen opgehaald.

De chat-mevrouw op hun website zei trouwens dat ik er zo heen kon en dat er altijd wel een paar bij de receptie lagen. De meneer bij de dealer wist me te vertellen dat ze er maar een beperkt aantal gratis mochten weggeven. Hij liep even naar achteren voor overleg en zei dat hij er nog maar twee had. Ik had gelukt dus.

Ik schat dat hij de cursus 'autoverkoper' met succes heeft gevolgd. Zo geef je een klant immers het gevoel dat dit een buitenkansje is.
Ik ben dus weer donders blij.

Maar als je me nu vraagt wat je eraan hebt moet ik het antwoord vooralsnog schuldig blijven. Ik ben in de app verzeild geraakt in een warwinkel van inloggen en de steeds terugkerende melding "Overdracht van de gegevensback-up is mislukt. Voor gegevensoverdracht is een stabiele internetverbinding noodzakelijk."

Hoe dan ook: ik heb een DataPlug !!!

20230301_174701.jpg
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Owh, maar dan kennen ze mij nog niet. Ik vraag over een paar weken al mijn gegevens daar op. Vervolgens laat ik het nodige corrigeren. Dus als zij hebben genoteerd dat ik van hier naar Groningen reed, dan laat ik dat aanpassen naar van hier naar Keulen. Enzovoorts.
Het recht op rectificatie zogezegd.
 
Bovenaan Onderaan