Op zoek naar een O3, 1.2 TSI 1.4 TSI

Tees

Donateur

catch me

Forumguru
Max 2 maanden toch......

RDW

Eerder APK keuren
Wilt u niet op het allerlaatste moment uw APK-keuring regelen? Dat hoeft niet, want u kunt uw voertuig al vanaf 2 maanden vóór de APK-vervaldatum opnieuw laten keuren. De nieuwe APK-vervaldatum blijft dan hetzelfde, plus 1 of 2 jaar (afhankelijk van hoe vaak uw voertuig gekeurd moet worden). U hoeft het voertuig de volgende keer dus niet 2 maanden eerder te keuren.

Voorbeelden gevolgen vervaldatum bij eerder keuren
Bijvoorbeeld: Uw APK vervalt op 16 augustus 2020. Als u uw voertuig laat keuren in de periode tot maximaal 2 maanden vóór de APK-vervaldatum, tot op maximaal 16 juni 2020, dan blijft de nieuwe APK-vervaldatum hetzelfde (16 augustus) plus 1 of 2 jaar (afhankelijk van hoe vaak uw voertuig gekeurd moet worden).

Keurt u in dit voorbeeld meer dan 2 maanden voor de vervaldatum (op 15 juni 2020 of daarvoor), dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum (15 juni of eerder) plus 1 of 2 jaar (afhankelijk van hoe vaak uw voertuig gekeurd moet worden).
 

Tees

Donateur
Ik moet mezelf even corrigeren: voor benzineautos met eerste toelating na 1-1-2005 geldt het keuringsschema 4-2-2-1 jaar, deze is van 2014, dus hij heeft idd een APK t/m 2022. Daarna moet ie jaarlijks gekeurd worden.
Was nog in de veronderstelling dat t 3-1-1 was, maar dat geldt voor diesel en gas.
 

Willem-R

Senior Member
Dank je voor de reacties.

En ja voor mijn budget, is op dit moment het aanbod niet ruim, er staan sowiezo niet echt veel O3 te koop.
Mischien ook niet goede tijd van het jaar, heb mijn ouwe auto maar apk laten doen en kan weer wat langer de tijd nemen.

De bruine uit Utrecht, al eerder zien staan, alleen toen nog net boven de 10k , dus waarschijnlijk prijs net wat laten zakken, maar misschien geschikte kandidaat.

En idd de duitse autoscout ook al bekeken, vraag me wel beetje af, hoe kan je daar eventueel een proefrit in maken als die nog niet in nederland staat.
Even naar duitsland rijden is toch wel beetje veel.
En nadeeltje, je kan ze niet even op kenteken check of iets dergelijks opzoeken.
Maar misschien zit er i.d.d. wel een goede kandidaat tussen.

Marktplaats, de donker grijs metallic, ik vindt die voor zijn hoge km stand, te duur, die zit echt heel dicht tegen de distributieriem vervangen, lees € 1000,- erbij.
Als ik deze op anwb koerslijst op zoek, met die km stand, zou die met Bovag garantie niet meer als € 9350 waard zijn.

En natuurlijk het budget is wel een beetje op te rekken, maar je moet ergens een grens zetten, anders ga je gauw, a 500 erbij, dat is ook niet echt veel meer a die van 11 k ook niet veel hoger ah die van 12 is ook niet echt heel veel meer.
Maar met 2e hands is het vaak toch wel erg verstandig om een beetje reserve te houden, want als je onverwachts toch in de garage terecht komt, en je kan het dan echt niet betalen, dan heb je echt een probleem.
De tijd dat je zomaar even bij de bank binnenloopt, en je zo weer met 1 a 2 duizend lening naar buiten loopt, die tijd is ook echt voorbij.
Tenminste dit is mijn mening.

n.b.plaagstootjes kan natuurlijk, maar dat is toch iets voor vrienden en goede bekenden, dus als iemand die je verder helemaal niet kent, zomaar een opmerking plaatst, met negatieve toon, neem je dat toch gauw serieus.

Ik ben i.d.d wel erg blij met alle verklarende antwoorden, mijn kennis van O3 is hiermee flink gestegen.

mvgr
 

Willem-R

Senior Member
N.b. wel apart die bruine kleur, moet dat toch eerst eens goed in daglicht van dichtbij bekijken of dat wel bevalt.
N.b. groen of donkergroen zal het ook absoluut niet worden.

Hier mag je nu wel commentaar op hebben ;)
 

Smeeuwis

Donateur
Proefrit met een Duitse auto zal lastig worden, dan moet je inderdaad heen en weer. Er zijn bedrijven en bedrijfjes die de import voor je kunnen regelen overigens. Ik ken er één, een eenpitter, die ook in NL in jouw opdracht op zoek gaat naar een auto. Die heeft vorig jaar voor mij onze 'nieuwe' Ford S-Max geregeld. Je levert je wensen en budget in en hij gaat op zoek. Heeft meer kanalen dan alleen Gaspedaal.nl, hij komt namelijk ook bij dealers en leasemaatschappijen over de vloer. Verder is hij (net als wij hier) op ietsjes afstand en dus minder emotioneel en meer zakelijk betrokken bij een aanschaf. Kijkt dus kritisch en geeft reëel advies. Hij regelt zelfs inruil als het nodig is. Heeft mij vorig jaar veel tijd gescheeld toen ik plots een andere auto moest kopen. Kost wel geld ja, maar het is wel goed en compleet geregeld, inclusief overschrijven en alles. Stuur me een DM als je interesse hebt.
 

Kanerr

Forumguru
N.b. wel apart die bruine kleur, moet dat toch eerst eens goed in daglicht van dichtbij bekijken of dat wel bevalt.
N.b. groen of donkergroen zal het ook absoluut niet worden.

Hier mag je nu wel commentaar op hebben ;)


Nou toch ff nog een keer naar zilver kijken ;) sta je sowieso niet voor rare fratsen haha
 

CharlesTucker

Forumguru
Smaken verschillen uiteraard, maar persoonlijk vind ik die bruine kleur wel fraai in het echt. Ik heb zelf eigenlijk best lang getwijfeld, en uiteindelijk voor blauw (race blue) gekozen omdat een collega ook een bruine O3 heeft, je wilt natuurlijk niet naar de verkeerde lopen na een dag hard werken. Maar ja, m'n vorige Octavia, een O2, was groen en die wordt het bij jou absoluut niet, dus kennelijk lopen onze smaken niet parallel. Het was trouwens "arctic green", een vrij lichte kleur die inderdaad ook de folder sierde, maar die in het wild erg zeldzaam is.
 

leon-cupra

Forumguru
@Willem-R , historiek van een buitenlandse wagen kan je opvragen bij elke Skoda dealer via het chassisnummer. Even het chassisnummer doorgeven en je weet tot elk boutje dat vervangen is aan de Skoda. Deze opvraging is bij elke dealer kostenloos.
Enigste voorwaarde is uiteraard dat deze wagen dealer onderhouden is, anders ga je niets weten over die wagen.
 

Willem-R

Senior Member
Ah ok @leon-cupra , goed om te weten.

@CharlesTucker , ja i.d.d. keertje bij daglicht goed bekijken, geloof dat er uberhaupt geen groene O3 in nl rondrijden, net zoals Storm Blue metallic, schijnt op O3 ook niet in NL geleverd te zijn.
Is mij tenminste hier op forum verteld.

Bestaat er voor die duitse kentekens ook een site zoals kentekencheck.
Zie al, dat is een beetje overbodige vraag, kentekens van O3 uit duitsland zijn om een of andere reden verwijderd of bedekt op de foto's
 

Smeeuwis

Donateur
In Duitsland krijgt een auto een nieuw kenteken als deze van eigenaar wisselt. Dus op kenteken checken gaat niet werken. Als de auto dealer onderhouden is kan het via het chassisnummer zoals @leon-cupra opmerkte.

Ik heb je een DM gestuurd.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mijn 1.0 TSI staat nu bijna op 60.000km, waarvan bijna 10.000km met de Kip aan het haakje naar Frankrijk op en neer.
En mijn enthousiasme is nog steeds niet getemperd. Zit nu in Frankrijk en heb er dus weer net 1000km op zitten.
Ik heb nog van geen enkel groot technisch gebrek gehoord met de 1.0 TSI.
Wellicht dat het inderdaad net wat boven budget is wegens te jong, maar als je er eentje zoekt zonder navigatie, dan is er wellicht wat mogelijk. Die zijn meestal iets minder gewild.
Een nee, het is niet mijn eigen auto, het is een leasewagen. Maar ik ben nog steeds super enthousiast.
 

Willem-R

Senior Member
Ok @RichTrip, dank je voor bericht, ben uit nieuwsgierigheid wel benieuwd hoe de 1.0 TSi, het op lange termijn gaat doen, dus hoe die het na 150k a 180k blijft doen.
Maar denk op dit moment voor mij geen echte optie.
 

Cordoba

Forumguru
Als ik een auto zoek, zet ik in de zoekopdracht eigenlijk altijd een iets hoger bedrag dan het echte budget, vaak kun je wel wat van de prijs af praten. Zo rond het maximum budget vind ik wel wat, maar wel hoge km-standen van meer dan 200k km.
Voorbeeld van wat ik vind.
Edit: ik zie nu dat mijn voorbeeld wel navigatie lijkt te hebben.
 

Willem-R

Senior Member
Dank je @Cordoba . die site had ik nog niet in mijn bookmarks, hoewel er weinig verschil zit tussen de verschillende sites.

Zet meestal geen bedrag in mijn zoekoptie's. Octavia Combi Benzine Automaat vanaf 2013 en geen lease als die optie erbij staat.

Sorteer dan op prijs van laag naar hoog, en scroll dan van boven naar beneden, zo scroll ik dan elke dag langs de verschillende sites.
Het aanbod is op dit moment toch wel erg karig, denk ook met vakantietijd te maken, maarja dat is nu eenmaal zo, loopt na vakantieperiode misschien wel weer op,
Afgelopen week is er volgens mij welgeteld 1 bijgekomen van rond mijn budget.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Waarom selecteer je geen (ex)lease auto? Een Octavia wordt niet zo heel veel particulier nieuw gekocht. Het beperkt je zoektocht wel.

Wel is het zo, dat als je zoekt op 2013-2015, dat het dan vaak auto's zijn van de tweede eigenaar waarvan de eerste de lease maatschappij is....
 

JeSko

Forumguru
@Willem-R

Is deze al gepasseerd hier? Wel 2de eigenaar en particuliere koop, weet niet of dat een probleem is, heeft 180xxx gelopen, maar wel een goed uitgeruste Elegance, met automaat, Xenon/LED etc etc. Vind onder de 10k niet veel terug met DSG, amper één Octavia.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...9a-b909-21ad14978976?utm_source=android-share

Kilometerstand: 187.000 km
Bouwjaar: 12/2014
Verkoopprijs: € 9.750,-

Deze kwam ik ook nog tegen, wel een witte Fabia.. geen idee of je dat wat vind, ook DSG en mooi optie pakket.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...f9-bb6a-f063d972a671?utm_source=android-share

Kilometerstand: 152.283 km
Bouwjaar: 04/2016
Verkoopprijs: € 9.900,-

Grt'
Jefrey
 

CharlesTucker

Forumguru
Waarom selecteer je geen (ex)lease auto? Een Octavia wordt niet zo heel veel particulier nieuw gekocht. Het beperkt je zoektocht wel.
Leaserijders hebben vaak de onterechte reputatie hun auto nogal af te raggen, terwijl priverijders goed voor hun auto zorgen. Ik zeg met nadruk onterecht, in werkelijkheid zal er gemiddeld genomen niet zo veel verschil zitten, zowel onder lease- als onder priverijders heb je goede en slechte chauffeurs, mensen die netjes met hun auto omgaan en mensen die 'm afraggen. Over het algemeen zal een ex-lease auto wat meer kilometer hebben, maar dat zijn dan ook vaak juist de kilometers waar de auto geen moeite mee heeft, langere ritten, snelweg. Leaseauto's worden tijdens de lease wel goed onderhouden. Dit zijn uiteraard geen wetten, je moet iedere auto die je op het eerste gezicht wel ziet zitten individueel beoordelen, maar of ie al dan niet ooit geleased is zou voor mij geen argument zijn. Verder wat @RichTrip zegt, de Octavia zit in een prijsklasse waar de meerderheid eerst geleased wordt, dus die uitsluiten beperkt je keuzemogelijkheden wel behoorlijk. En gezien de leeftijd waar je op zoekt zal een ex-lease nooit van de eerste eigenaar zijn, meestal worden ze na 4 jaar verkocht, maar ook dat hoeft zeker geen probleem te zijn.
 
Bovenaan Onderaan