Op zoek naar een O3, 1.2 TSI 1.4 TSI

Willem-R

Senior Member
Ik ben op zoek naar een O3 of eventueel een O2.

Nu heb Ik een O3 op het oog, een 1.2 TSI met DSG uit 2013
Volgens kenteken gegevens is het een
5E ACCJZAX0

Is dit nu een EA211 zonder distributie ketting maar een distirbutie riem, of bestaan er geen 1.2 TSI met riem.

Alvast bedankt voor de reacties
 

Willem-R

Senior Member
Ik ben op zoek naar een O3 of eventueel een O2.

Nu heb ik een vraagje over de kleuren, naar mijn smaak vindt ik echt donker blauw de mooiste kleur.
En dan bedoel ik b.v. de Storm Blue Metallic of de Pacific Blue
De lava Blue vindt ik niet echt mooi.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is de O3 ooit wel eens geleverd in Storm Blue Metallic of Pacific Blue of iets dergelijks, zoals de O2 die wel heeft.
Racing Blue is ook wel mooi natuurlijk, maar liefst iets echt donker blauw.

Anders wordt het maar zwart denk ik.
 

Erik1977

Forumguru
Volgens mij is die ook met ketting.

Persoonlijk zou ik, als het budget het toe laat uiteraard, gaan voor een iets jongere. T/m 2013 hadden de t(f)si motoren nogal veel last met de olieschraapveren. Extreem hoog olie verbruik als gevolg. Met name de 1.8 TFSI had hier last van. Van de 1.2 TSI weet ik het niet exact...

Goed verdiepen welke motorcode deze heeft.
 

Willem-R

Senior Member
Aha, dank je.

Maar eerste comment noemt ook Pacific Blue.
De drie die jij noemt vindt ik een beetje te licht blauw.
 

ertromp

Forumguru
CJZA blok is een EA211 motor en heeft een riem. Dat blok heeft absoluut niet de problemen zoals hiervoor beschreven
 

Willem-R

Senior Member
Bedankt.

Ben dus idd op zoek welke motorcode hierbij hoort.
Op een andere plek in forum las ik CJZA/CJZB = EA211.
Maar dat was een 1.4 TSI vraag me dus af of dat ook voor 1.2 TSI geldt.

Anders wordt het idd een mailtje naar de verkoper.
Dat probleem met de schraapveren was idd ook een van mijn vragen.
Maar zover ik heb gelezen was dat meer problemen van de 1.8 .
Als dat ook voor de 1.2 TSI geldt dan hoor ik dat graag.
 

hemi24

Forumguru
Storm Blue was enkel tegen meerprijs als optie in bepaalde landen verkrijgbaar voor de O3, maar niet in Nederland…
 

Willem-R

Senior Member
Zag idd bij de O2 Storm Blue een franstalig serviceboekje, echter kenteken check gaf aan dat het geen import was.
Beetje apart.

Bedankt voor de reactie
 

hemi24

Forumguru
O2 is gewoon in Storm Blue geleverd in NL, heb er zelf 2 gehad: eentje voor de Facelift en eentje na de facelift.
Kleur is er een tijdje tussenuit geweest v.w.b. de facelift modellen.
 

Willem-R

Senior Member
Aha ok.

Jammer dat de O3 dan niet in Storm Bleu geleverd is in NL, ik vindt die kleur op foto's erg mooi.
 

Willem-R

Senior Member
En om maar even door te pakken.

Zijn er andere punten waar ik op moet letten bij een EA211 met ongeveer 150.000 km op de teller.

Ik weet dat de DSG wel wat aandachtspunten heeft.
 

Willem-R

Senior Member
Ik ben dus op zoek naar een O3.
Heb iets op het oog, niet echt in de buurt waar ik woon dus zat te denken, als er een DSG specialist daar in de buurt zit waar de auto staat, kan ik hem tijdens een proefrit de DSG automaat laten nakijken /uitlezen.

Dus mijn vraag, weet er toevallig iemand een DSG specialist in of in de de buurt van Dronten.
 

Willem-R

Senior Member
Nog steeds op zoek naar een O3.

Klopt het dat bij de O3 1.2 TSI en 1.4 TSI, het probleem met de schraapveren eigenlijk niet meer voorkomt.

Ik las ergens op het forum, dat er bij O3 1.2 TSI, bij bepaald productie jaren, er wel een probleem kan zijn met cilinderkop/ klepgeleiders, iets van 2013-2014, is dit ergens aan het motor typenummer te herkennen, welke wel en welke dit probleem niet meer hebben?

Geld dit ook voor de 1.4 TSI ?

En helaas ik had een 1.2 TSI DSG, 152.000 , zwart € 9.450, op het oog in Dronten, Ambition zonder NAV, wou er van de week gaan kijken, maar toch opeens verkocht.
Stond er al 3 maanden dus dacht even , geen haast, gewone Ambition met Swing radio, waarschijnlijk niet erg gewild.
Ik hoef ook helemaal geen Nav in auto, heb prima Nav op mobiel en die gebruik ik ook eigelijk nooit, de Nav is trouwens ook een gewild object voor het dievengilde, dus eigenlijk liever zonder.

Of zou er kans zijn dat deze O3 door een opkoper gekocht is, sinds die er al 3 maanden stond.
 

BigCheese

Forumguru
Je hoeft geen nav want je gebruikt je mobiel. Hmm tja ik heb een Columbus systeem waar ik met Android Auto heel mooi Google Maps op het scherm kan toveren. Dat navigeert toch wel erg fijn moet ik zeggen. Ook al weet ik de weg wel, de verkeersinfo die wordt gebruikt in Google Maps is erg actueel, dus ik gebruik hem best vaak.

Dat een auto voor je neus wordt verkocht is vervelend, maar door wie en waarom lijkt me niet relevant. Gewoon verder kijken, er staan er genoeg te koop.
 
Laatst bewerkt:

Willem-R

Senior Member
@BigCheese reden voor mijn vraag had ik misschien duidelijker moeten schrijven.

Misschien heeft iemand hier de kennis hierover, of auto's die wat langer te koop staan, zeg 3 maanden, of die wel vaker doorverkocht of geruild worden met andere garages, er is mij in het verleden wel eens zoiets opgevallen.
Hoewel dat wel veel goedkopere auto's waren, die verhuisden om de tig maanden naar een andere garage/verkoper.
Dus als iemand hier kennis over heeft, of dat dit ook wel met SKoda's gebeurt.
Dan kan ik misschien nog kijken of hij ergens weer opduikt, en anders verder kijken.

N.b. ben het niet eens met de opmerking er staan er genoeg te koop, naar mijn gevoel staan er op dit moment helemaal niet zo veel te koop, als je met een budget van rond de 9 a 10K, wat dus betekent, iets van rond 2013, O3 combi DSG 1.2 TSI of 1.4 TSI liever geen lichte kleur, rondkijkt dan is het aanbod naar mijn mening erg klein.
 

Tees

Donateur
Als je de DSG eis laat vallen, wordt het aanbod al wat ruimer, en geen lichte kleur is ook een lastige idd. Maar tis idd niet ruim keus voor dat budget met die eisen.

Ik hou zelf ook een schuin oog op de markt, de Fabia begint wat krap te worden, maar ik wil eigenlijk heel graag een O3 en geen O2 (vind het qua design een wereld van verschil!), en dan ook echt max 10k, met een 1.2 TSI bij voorkeur. Ik houd de Faab dus nog maar even, totdat ie écht te klein wordt of de geest geeft :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Willem-R

Senior Member
Dank je voor de reactie.

Hoeft niet perse DSG maar voorkeur wel voor automaat en bij skoda betekent dat DSG.
Voorkeur voor automaat komt door dat ik nogal wat neuropathie in de voeten heb overgehouden na flinke chemotherapie.
En dan vooral last als ik veel de koppeling moet gebruiken, file rijden of in de stad rijden.

Weet niet of jij dat weet Tees, maar is het aanbod nu gewoon wat kleiner of is het altijd al zo geweest ?

Was eind 2019 begin 2020 ook al beetje aan het rondkijken, totdat het virus uitbrak, toen de boel maar even op pauze gezet, maar ik heb de gevoel dat toentertijd het aanbod groter was.
 
Bovenaan Onderaan