Op zoek naar een O3, 1.2 TSI 1.4 TSI

brepus13

Forumguru
Ik wil alles voor zo weinig mogelijk :-)

opzich mooi streven maar lukt helaas vaak niet.

net zoals alle super koopjes kun je afkortingen ook terug vinden via Google :maakmegek:
 

JeSko

Forumguru
Tja als het echt je kleur niet is begrijp ik dat wel hoor, het gevoel moet gewoon goed zitten vooraleer je zoveel geld uitgeeft.
 

PizzaPieter

Forumguru
Is ook zo @JeSko . Het moet goed voelen. Ik ben inmiddels zover dat kwaliteit boven appearance gaat. Liever een goeie auto zonder gezever dan een mooie auto waarvan ik twijfel (kan twijfelen) over de kwaliteit.

Enniehoe: blijft altijd een onzekere factor inzitten. Zelfs bij nieuwe auto's, als ik zo het O4 software topic volg....
 

Willem-R

Senior Member
Ik begrijp dat het wel met een knipoog is.

@brepus13 , maar als ik zeg dat ik het liefst een standaard Ambition wil en een Swing autoradio voor mij meer als voldoende is, en ingebouwde Nav en vooral PDC voor mij totaal onnodige gadgets zijn, komt dat toch niet overeen met de uitspraak " Ik wil alles voor zo weinig mogelijk :-) ".

@JeSko @PizzaPieter

Verder, ben het er helemaal mee eens, de technische staat is het aller belangrijkste, de looks zijn voor mij ook een stuk minder belangrijk.


Maar toch een vraagje, zijn er hier mensen bekend met spuiterijen waar een auto helemaal overspuiten in een nieuwe kleur, misschien wat goedkoper kunnen doen als een prijsopgave van rond de €4000, .
Wil hiermee dus ook zeggen, de auto van Harrieskoda is zeer zeker een heel goede kandidaat, maar de kleur, helaas, en ik ben dus bereid om hier eventueel een extra bedrag aan uit te geven, binnen enige grensen natuurlijk, om die auto in mijn favoriete kleur te laten overspuiten.

@s-line, ik heb begrepen dat jij werkt bij o.a. autoschade/spuiterij, kan jij mij eventueel een ruwe schatting geven, wat het geheel overspuiten in een andere kleur, ongeveer zou kosten.
 

JeSko

Forumguru
misschien wat goedkoper kunnen doen als een prijsopgave van rond de €4000, .

4000 is, als het écht goed gedaan word, al een goede prijs, reken voor vakwerk eerder op 5000-8000 euro om een auto te laten spuiten. Dan word er een hoop gedemonteerd en veel voorbereid, er zitten veel verschillende gradaties in spuitwerken.

@s-line mag mij gerust corrigeren als ik er naast zit.

Wrappen is misschien een optie? Dat kost je zo'n 2000-3500 euro als je bij een goede gaat, kan ook in metallic en is verwijderbaar achteraf ( bij eventuele verkoop ), een goede wrap houd je met goed onderhoud net zo lang goed als je autolak. Bijkomend voordeel is dat je met een wrap ook je onderhuidse lak beschermt. Ook hier heb je gradaties in, met wat voor folie word gewerkt ( kwaliteitsfolie of chinese zooi ), wil je de deurgrepen en dergelijke mee wrappen ( wellicht wel ), wil je de binnenzijde van de auto mee wrappen? Dwz de gelakte panelen die je ziet bij instappen en openen koffer? Etc etc.
 

Willem-R

Senior Member
@JeSko, bedankt voor de reactie, ok dan weet ik dat ook weer..

Wrap heel misschien een optie, echter heb begrepen dat wasserette dan uit den boze is, dan heb je nog wel, zelf wasen autoboxen, maar is zo'n wrap dan een beetje bestand tegen hoge druk spuit of kan dat ook niet.
N.b. ik neem even aan dat jij hier kennis van hebt.
Is Wrap ook een beetje bestand tegen vogelpoep?

Op straat autowassen is hier in de stad al heel wat jaartjes verboden en er wordt ook voor bekeurd, vandaar.
 

Willem-R

Senior Member
Meteen nog vraagje op ander gebied.

O.a. aan @ertromp , de O3 1.0 TSI, motorcode CHZ, hebben die nu ook het probleem van snelle vervuiling van de kleppen plus geleiders e.d.?
 

JeSko

Forumguru
Carwash waar je door moet rijden is zowiezo uit den boze, zowel voor lak als een wrap, vrees ik, hand wassen kan je ook aan de carwash, in een handcarwash rijd je gewoon je auto in een dok, en spuit je hem proper met hogedruk ( wrap kan daar perfect tegen ) en was je hem met de hand met de juiste methodes en producten, met het twee emmer systeem met grids in de emmer, daarin kan @Cordoba je het best bijpraten, dat is de detailer des huizes hier. Zelf doe ik 4-5 uur over een volledig gedetailleerde poetsbeurt, maar ik ben nogal ne rare daarin, maar als ik hem snel wat properder wil hebben, duurt mijn handcarwash bezoek zo'n 20-30 minuten. Dan is de auto clean at first sight, maar heb ik geen details getackeld.

Wrap is ook bestand tegen vogelpoep, net zoals autolak, voor bepaalde tijd. Vogelpoep dewelke vooral onder direct zonlicht te lang kan inwerken maakt schade op alle oppervlakken.
 
Laatst bewerkt:

Ron321

Lid
Voor VW is er een beschermkap leverbaar voor over de navigatie.
Misschien is dit er ook voor Skoda?
 

Willem-R

Senior Member
@Ron321 , dat moet dan wel een hele stevige kap zijn, lees, staal enkele millimeters dik en een heel goed bevestiging aan het chassis, anders heb je er volgens mij nog weinig aan.
Als ik het goed begrepen heb , kijken ze naar het haaie vinnetje op het dak, en dan maakt het verder niks uit, wat eroverheen zit, ze hebben er geen enkele moeite mee om het dashboard flink te slopen.
Dus een kunsstof plaatje helpt volgens mij niks.

Maar ondanks dat, bedankt voor de reactie.
 

brepus13

Forumguru
Het zal allemaal… hier op het forum (en daar zitten toch aardig wat skoda rijders ) is het nauwelijks voorgekomen. Ik kies er voor om niet in angst te leven maar gewoon lekker te genieten van mijn Columbus icm canton systeem :koffie:
 

Tees

Donateur
Ik kan me herinneren dat iemand hier zo'n beschermkap had (of iemand kende die dat had), waarbij inderdaad het hele dashboard gesloopt was om die unit te bemachtigen. Echt bizar waar die gasten toe in staat zijn.
 

Willem-R

Senior Member
n.b. @brepus13 , is zo'n canton systeem, later nog in te bouwen in een 2e hands O3 of kan dat alleen vanaf nieuwe verkoop?
Zou zo'n canton systeem ook samen met een Bolero kunnen werken?
Ik vraag dit, omdat ik gewoon heel weinig kan vinden op de Skoda site's over de Media systemen en over dat Canton systeem.
 

Cordoba

Forumguru
Carwash waar je door moet rijden is zowiezo uit den boze, zowel voor lak als een wrap, vrees ik, hand wassen kan je ook aan de carwash, in een handcarwash rijd je gewoon je auto in een dok, en spuit je hem proper met hogedruk ( wrap kan daar perfect tegen ) en was je hem met de hand met de juiste methodes en producten, met het twee emmer systeem met grids in de emmer, daarin kan @Cordoba je het best bijpraten, dat is de detailer des huizes hier. Zelf doe ik 4-5 uur over een volledig gedetailleerde poetsbeurt, maar ik ben nogal ne rare daarin, maar als ik hem snel wat properder wil hebben, duurt mijn handcarwash bezoek zo'n 20-30 minuten. Dan is de auto clean at first sight, maar heb ik geen details getackeld.

Wrap is ook bestand tegen vogelpoep, net zoals autolak, voor bepaalde tijd. Vogelpoep dewelke vooral onder direct zonlicht te lang kan inwerken maakt schade op alle oppervlakken.

Misschien voor veel mensen hier de bekendste detailer op dit forum, maar @nicknameless is een detailer die veel meer ervaring heeft dan ik. Ik weet misschien iets meer van de theorie, maar Patrick heeft echt veel meer ervaring.
 

Willem-R

Senior Member
@Tees, i.d.d. een kunsstof plaatje zal niet veel helpen, eerder voor meer schade zorgen.
Ze zijn ook gewild bij die rondreizende leden, vaak van oosteuropese komaf, van het dievengilde, die even een weekje nl doen met een busje, rondreizen, pakken wat ze te pakken kunnen krijgen en vervolgens, weer terug de grens over.

@brepus13 , hier op forum toch ook een topic gelezen van iemand waarvan al 2 x een Columbus en 1 x een Zenec geroofd is en die dus nu op zoek was naar een gewoon oud model, 1 din autoradio.
Kan me ook wel voorstellen dat het een leaserijder het aan zijn r* zal roesten of dat ding gestolen zal worden, wordt toch betaald door de verzekering.
Alleen ik kan me dat gewoon niet veroorloven, die ruim 1000 euro schade.
En dat vindt ik geen, door angst laten beheersen, dat is gewoon gezond verstand gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan