Op zoek naar een O3, 1.2 TSI 1.4 TSI

Tees

Donateur
Tsja, de tweedehands markt is door corona echt veranderd. Ik hoop dat t tijdelijk is, maar de prijzen zijn vorig jaar iig omhoog geknald, door corona wou niemand meer met t OV.
Ik weet t niet specifiek voor t segment van de Octavia of daar t aanbod zoveel krapper geworden is, maar ik vermoed dat de prijzen gewoon omhoog zijn gegaan en als je dan hetzelfde budget houdt, dan is het aanbod in jouw budget range wel kleiner.
 

Willem-R

Senior Member
@brepus13 Dank je voor de reactie.

I.d.d. de meeste van mijn wensen, alleen ik heb toch echt liever een donkere kleur.
En die ook een beetje te ver weg om even te gaan kijken.
Liefst donkerblauw.
 

Willem-R

Senior Member
Ja voldoet wel aan de meeste van mijn wensen.

Vraag me alleen af, hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen, die schade, achterkant en voor zijkant, volgens mij is de schade voor/zijkant ook de meest kostbare, lijkt erop of voorwiel scheef staat, daar dus ook flinke klap gehad.
Denk dat die toch zo goed als total loss is.
 

Tees

Donateur
Die laatste zag ik idd ook, maar een stevige schadeauto. De meeste dingen zouden goed zijn, maar ik denk dat je hier makkelijk een aardig aantal 1000'tjes in kan stoppen...
 

ertromp

Forumguru
Total loss zal die niet zijn. Airbags zijn niet af gegaan dus dat valt mee. Ook de schade aan carrosserie lijkt mee te vallen.
Paar bumpers, motorkap en kofferdeksel en verlichting deels. @s-line : is hier nog iets van te maken voor een redelijke prijs? Van de vraagprijs zul je vast nog wel wat af kunnen krijgen.
 

Willem-R

Senior Member
Ik denk toch dat hij aan voor/zijkant ook aardig geraakt is, als je goed kijkt zie je dat voor/zijscherm, ook naar achter en opzij is gekomen.
 

ertromp

Forumguru
Blijft moeilijk te beoordelen op foto's.
Ik denk dat het vertekend is door de schade aan de motorkap en dat de voorschermen wel goed zijn.
 

s-line

Forumguru
Motorkap lijkt mij nog wel te redden en denk de voorbumper misschien ook nog wel. Maar achter moet er wel een nieuwe klep en bumper op achter paneel is misschien ook wel te redden maar dat is moeilijk te zeggen op deze foto’s, maar zou ook zomaar kunnen dat die ook vervangen moet worden.
Maar ik vind hem zelf wel te duur voor een schade auto met deze schade, of je moet veel zelf kunnen. Ik zou er als leek zeker niet aan beginnen om een schade auto te kopen want dan loopt het aardig op als je alles moet laten herstellen bij een schadebedrijf. Als je hem dan klaar hebt staan heeft hij je zeker gekost als wat er 1 zonder schade kost
 
Laatst bewerkt:

Willem-R

Senior Member
Ik heb een vraagje over de mulimedia systemen in de O3.
Ik ben toch wel een beetje van mooi geluid, ben een beetje een ouwe rocker, dus muziekvoorkeur is daarmee wel duidelijk.

Ik geloof dat er standaard 4 modellen bestaan, Stream, Swing Bolero, Amudsen en Columbus.

Ik heb eigenlijk liever geen Columbus, erg gewild bij het dievengilde hier in de stad.

Maar mijn vraag is, op het eerste gezicht/gehoor welk systeem heeft nu standaard een beetje het beste geluid?

En klopt het dat deze systemen bij SKoda in nederland eigenlijk niet gewoon los te krijgen zijn.
Enigste skoda site waar ik nog wat kon vinden was de tjechische site waar nog een Swing en Bolero te koop waren.
Zag ook meteen dat die alletwee een vermogen hebben van 4 x 20 watt, dat is volgens mij toch een beetje aan de kleine kant.
In mijn huidige auto, oude Astra heb ik met totaal 6 speakers, 4 in de deuren en 2 tweeters, en een standaard autoradio, phillips CCR 600, van 4 x 45 watt, een heel aardig geluid, dus het moet toch wel kunnen.

Dus ik hoor graag, welke systemen standaard, of met weinig aanpassingen, nog een beetje redelijk klinken.
En ik hoor graag tips. op welke manier, voor niet al te veel geld, je eventueel toch een heel aardig geluid kan krijgen.
( En dan bedoel ik voor iets rond van rond de max € 500,-)

bvbd
 

brepus13

Forumguru
Zoek een auto met een Columbus en Canton en je hebt het beste te pakken wat skoda heeft incl subwoofer in de kofferbak. In de Octavia zit overigens (bijna) altijd een Amundsen of Columbus.
 

JeSko

Forumguru
Goeie tip van @Kanerr voor de Topicstarter, de Octavia van @HarrieSkoda is tip top onderhouden, wellicht één van de best verzorgde auto's van het forum, liever zo'n auto in een kleur die ik niet als prioriteit had, dan ééntje met de juiste kleur die minder goed verzorgd is, deze van Harrie is van een echte liefhebber, je kan zijn topic helemaal doorlezen.

Succes!
 

Willem-R

Senior Member
Dank je @brepus13, maar ik durf het niet te wagen, een Columbus, ik woon in de stad met een van de hoogste inbraakcijfers en ook al 2 x een opengebroken skoda in de straat zien staan, met de Nav eruit en veel schade aan de bedrading, denk niet dat ik dat ga wagen.
Ik denk, als het toch een Columbus wordt, dat een van de eerste dingen die ik ga doen is,hier op het forum een ruilverzoek neerzetten, of iemand met een Bolero of Swing wil ruilen voor de Columbus.

Dank je @Kanerr @JeSko .
Heb al aardige conversatie opgebouwd met Harrieskoda, want technisch gezien is het i.d.d. de beste kandidaat.
hebben dus al gesproken over wat eventueel mag blijven of wat weer terug verandert mag worden.
Ik heb ook al geinformeerd wat het geheel overspuiten van een auto zou kosten, wordt al gauw € 3500, ex btw, dus dat wordt het helaas ook niet.
Maar helaas licht grijs/ silver is echt niet mijn kleur, licht blauw zou eventueel nog kunnen.
 
Bovenaan Onderaan