Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

S-coda

Lid
Nou, vandaag de originele veren er weer onder. In 1 woord: heerlijk! Drempels neemt de auto met alle gemak en hobbels en glooiingen strijkt de auto prachtig glad. Kortom, ik hou het uiteindelijk toch bij de originele set.
 

Antera

Donateur
Of Skoda er wat aan gaat doen is de vraag. Zou wel mooi zijn maar ik twijfel hieraan. Wie weet als er genoeg klagen dat het OEM onderstel al te soft is.
 

RefleCs

Forumguru
Wat ik bij zowel @rolfo als @S-coda erg mis is een uitleg van wat zij hebben ervaren met de Eibach set eronder. Was het weggedrag niet goed, zat je continu aan de grond, enz. En dan niet in 1 zinnetje maar gedegen uitleg.
 

S-coda

Lid
Ik heb uitgebreid mijn ervaring hier gepost al eerder. De auto klapte in het eind van zijn demping bij langere hobbels en glooiingen. Op korte richels werd de auto veel te stoterig.

Ik heb de spacers er wel onder gelaten want dat smoelt toch wel echt goed hoor
 

Middag

Forumguru
Zo zie je maar.. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.. Maar in combinatie met 19" is t misschien wel verstandig.
 

Middag

Forumguru
Heeft iemand dit toevallig ook? Een soort van metaalachtig gebonk van achter uit de auto? Alles zit goed vast. 28 juni wordt de auto verwacht bij de dealer. Op hogere snelheid geen last. Met name op klinkerwegen het geklapper, maar soms ook bij remmen of optrekken. 1.6tdi dsg met eibach
 
@S-coda met de 19" op standaardhoogte en spacers nog steeds een heel dikke auto. Hebben de spacers behalve op het uiterlijk ook nog invloed op het rijgedrag? En op de garantie op wiellagers e.d. (iemand al ervaring met veel km's en spacers?)

@RefleCs producteigenschap is een mooie dooddoener. Wat zijn precies de criteria die ze hanteren wil iets een producteigenschsp zijn. Producteigenschap van melk is dat het wit is. Dus daar kun je op rekenen. Bij de S3 slaan niet alle dempers door, kun je dus (gelukkig) niet op rekenen. Dus geen producteigenschap. Al zal de definitie die Pon hanteert misschien wat afwijken (elke dag anders :fool::banghead:)
 

Tuulster

Forumguru
Eibach kan ik echt niemand aanraden
@rolfo Dat is een rare en zeer persoonlijke opmerking om het merk Eibach zo negatief en generaliserend te plaatsen...... Vele mensen rijden al jaren, zonder problemen, met veel plezier met Eibach rond. Volgens mij wil je niet weten hoeveel setjes deze makkers wereldwijd verkopen! Daarnaast toont de waarneming van @RefleCs aan dat het niet alleen zit in auto's die verlaagd zijn! Het is dus nog steeds niet aangetoond dat het aan de verlagingsveren ligt en niet aan de dempers.

Tot slot komt hier ook nog eens een hele boel persoonlijk gevoel, verwachting en wensen bij het rijgedrag van een auto om de hoek kijken als je dit topic eens goed doorleest. De perceptie van de ene berijder is niet de perceptie van de ander.

Ik snap dat JIJ heel gelukkig bent met je verhoogde auto maar het is onredelijk om hiermee direct Ebach af te schieten volgens mij...... maar he: ik hoop dat je nu net zoveel plezier beleefd met je Sup III als ik dat dagelijks doe met mijn Eibach verlaagde Sup III :thumbsup:
 

S-coda

Lid
@Superb III combi geen idee of de spacers invloed hebben op het rijgedrag. Ik merk niets in ieder geval. Of het problemen gaat geven met garantie, geen idee. De dealer weet ervan en merkte er niks over op.
 
Bovenaan Onderaan