Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
@Antera wat zijn de verlagingsopties inmiddels voor de facelift? Ben voor m'n volgende al weer aan het rekenen geslagen en vroeg me af of er voor de 1.5 TSI en de iV (hybride met de 1.4 TSI) al veertjes zijn


Ik weet niet of deze op eenzelfde onderstel zal staan als de huidige. Zo zijn we al druk aan het kijken naar de Golf 8 omdat een beetje de leider hierin zal zijn. Zoals het er nu uit ziet lijken de zaken op elkaar maar dit zal de tijd nog moeten leren en kunnen zeker een test auto gebruiken :-)
 

xplain

Forumguru
Pretty sure dat de facelift superb gewoon op het bestaande onderstel staat. Enkel wat cosmetische aanpassingen zijn doorgevoerd en wat nieuwe motoren. De 1.5TSI bestond al in het pre-facelift tijdperk; zijn of waren daar veertjes voor? De iV is nieuw, maar is dezelfde als de passat gte. Daar veertjes voor?
 
Afgelopen zaterdag bij Mark (Antera) langs geweest om de eibach veren plus bilstein b6 dempers te laten monteren.
Ging allemaal voorspoedig, je zou bijna denken dat ie het vaker heeft gedaan :-)
1 boutje van koppelstangetje voor stabilisator stang achter stribbelde tegen maar daar was een snelle workaround voor gevonden!

En dan het rijden, wat een wereld van verschil.
Ja, hij is wat stugger geworden maar doordat ie nu niet meer zo na deint bij een verkeersdrempel of een glooiing in de snelweg, is de algemene rijbeleving een stuk rustiger!
En met stugger bedoel ik ook zeer zeker niet keihard.
Daarnaast lijkt het alsof de wielen nu veel minder de neiging hebben om een beetje te slaan bij korte oneffenheden of richels in de weg. De wielophanging houdt ze veel beter onder controle. het is net alsof voorheen het eerste stukje veerweg heel erg zacht was (bijna alsof er speling op zat) waardoor de wielen een tikje kregen bij een drempel of richel. Dat is nu helemaal weg.
Hieronder wat plaatjes voor en na. Het is wat lastig te zien maar vooral aan de voorkant is ie netjes omlaag gegaan. Achter valt het verschil iets minder op maar daar is ie ook weldegelijk gezakt.
Ik zal binnenkort nog eens wat beter foto's maken.

Na stap 1, de chiptuning, en nu dan stap 2, de veren en dempers, is het nu tijd voor stap 3, nieuwe velgen en banden.
Ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden, maar denk wel dat ik bij 19 inch blijf ipv 20.
 

Bijlagen

  • voor.jpg
    voor.jpg
    393 KB · Weergaven: 195
  • na.jpg
    na.jpg
    365,5 KB · Weergaven: 181

Antera

Donateur
Omtrent de Superb 3 hebben we een Bilstein B12 kit gemonteerd met die als resultaat :-)




Pretty sure dat de facelift superb gewoon op het bestaande onderstel staat. Enkel wat cosmetische aanpassingen zijn doorgevoerd en wat nieuwe motoren. De 1.5TSI bestond al in het pre-facelift tijdperk; zijn of waren daar veertjes voor? De iV is nieuw, maar is dezelfde als de passat gte. Daar veertjes voor?


Alles is afhankelijk van de aslasten de auto's kunnen nog zo op elkaar lijken kwa onderstel enz maar een verkeerde veer gaat zorgen voor een foute wegligging en veer eigenschappen.

Voor nagenoeg elke nieuwe auto kan ik een (custom) Eibach set leveren en monteren.
 
Ik zie hier een hoop moois voorbij komen. Rijd zelf een wit metallic Superb met 19 inch. Nu stoor ik mij niet zozeer aan de hoogte (en verlagen is geen optie) maar wel aan het feit dat de wielen naar mijn mening teveel naar binnen vallen bij de wielkasten. Nu overweeg is spacers maar wat is gebruikelijk qua verbreding om ze mooi gelijk met de wielkast te krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
@Kajee er is een onderdelen gevraagd topic waar je gezochte items kwijt kunt!

als je je even voorstelt in het voorstel topic gaat er een wereld voor je open hier
 
Oké bedankt.

Edit: ik heb daar blijkbaar geen rechten voor met mijn account.
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Via de configurator kan je de 15mm sportophanging niet selecteren voor een iV
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan