Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

klousf

Lid
@Vighor ik heb zelf 2 weken geleden een BMW 118i Sportline met adaptief (sport)onderstel ingeruild voor een Superb III Sportline Combi met DCC, maar het is niet te vergelijken, alleen al vanwege de aandrijving van de achterwielen naar de voorwielen. Zelf in de sport stand rijdt het toch anders. Schommelen over drempels is bij mij alleen in de comfort stand.
 

Vighor

Nieuw lid
Ja een 1-series met adaptive onderstel is zelfs strakker dan de 5-series. Had een er voor 130i met M-onderstel en dat was echt een kart waar je relaxed 250 mee kon rijden :) Alleen die binnenruimte is niet zo riant ;)
 

klousf

Lid
Inderdaad een kart, maar BMW maakt rijden wel geweldig. Vroeger 2X een 318 gereden maar die was nog niet eens zoveel groter (van binnen dan) dan de 118i. De Superb is inderdaad zo veel groter. Zelfs met mij achter het stuur (ik ben 1.96m) kunnen er ook grote mensen direct achter mij zitten met royale beenruimte. Bij de BMW was er nauwelijks beenruimte.
 

xplain

Forumguru
Laatst op vakantie met een volgeladen auto gezien wat een subtiele verlaging doet met m'n combi en das een hemelsbreed verschil met 17" velgen. Ik twijfel behoorlijk om dit setje aan te schaffen bij @Antera :)

35243110953_0fd6d509cc_o.jpg

Ondertussen al ervaringen met de aangepaste set voor de 1.6TDI?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Middag

Forumguru
Ik wel.. En het rijgedrag is beter dan met de oude verlangingsset. Daar was niet mee te rijden. Bij hoge drempels is er nog wel iets nadeinen, maar niet heel erg en drempels zijn gewoon te nemen. Ik woon midden NL (Leerdam), je mag altijd even testen.
 

sliderke

Senior Member
Ok bedankt.
Zal er wel aan gewoon worden.
Want ik heb de nivomat en dan ga ik problemen krijgen gezien die zijn schokdempers op hoogte willen blijven
 

nounou

Lid
Even het topic weer omhoog gooien. Zijn er ook al ervaringen met het verlagen van een 1.4 TSI handgeschakeld? (Sportline HB met DCC)
Ik kan me voorstellen dat de diesels/ sterkere tsi blokken sterkere veren nodig hebben dan het lichte 1.4 model?

Het gaat me niet zozeer om het verlagen, maar vooral dat het wat stugger wordt. Daarentegen moet ie echt niet hoger op zijn poten komen te staan.;)

Edit: het woordje "niet" toegevoegd
 
Laatst bewerkt:

nounou

Lid
@Canon-Eye, thanks, maar mij tekst miste het woordje niet. (Net aangepast) Lager vind ik niet erg, maar hoger mag ie juist niet worden.

Als de veren te "sterk" zijn omdat ze voor zwaardere motoren versies zijn, dan zal ie nog hoger komen te staan.

Anyway, bedankt voor het meedenken :)
 

Antera

Donateur
De 1.4 kan je goed op een setje eibach zetten en als je het nog wat stijver wilt dan kan je eventueel de B6 dempers monteren dat zorgt ook voor een stabielere wegligging
 

nounou

Lid
Kijk een antwoord van de master himself.

Ik zit nog te twijfelen wat ik belangrijker vindt: meer stugheid of dat ie niet hoger komt te staan. Nieuwe veren is stugger, maar kan als ik zo lees de auto wat hoger op zijn poten doen staan (ik weet waardoor dat kan komen overigens)

@Antera, is dat precies dezelfde veer als onder bijvoorbeeld een 1.8tsi of 2.0 TDI gaat (zelfde stijfheid/ aantal windingen/ lengte) of zit daar wel verschil in?

Groeten,
Bjorn
 

Antera

Donateur
@Antera weet jij welke verlagingsopties er zijn voor een 2.0 TSI MY2018 mét DCC?

Je kan je auto gewoon verlagen net als alle andere. Het enigste waar je rekening mee zal moeten houden dat bij verlagen de softste stand niet altijd meer bruikbaar is vanwege de "te" softe demping en ism de verlaging en dus minder veerweg kan dit op wat slechtere wegen wat minder prettig zijn.

Voor juiste antwoorden kan je me het beste even mailen op info @lowering.nl met de gegevens van de auto zoals kenteken dan kan ik je wel het een en ander aanbieden :-)
 

xplain

Forumguru
@Antera wat zijn de verlagingsopties inmiddels voor de facelift? Ben voor m'n volgende al weer aan het rekenen geslagen en vroeg me af of er voor de 1.5 TSI en de iV (hybride met de 1.4 TSI) al veertjes zijn
 
Bovenaan Onderaan