Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Topic in 'Superb III' gestart door Antera, 25-05-2016.

1. klousf

klousf Lid

@Vighor ik heb zelf 2 weken geleden een BMW 118i Sportline met adaptief (sport)onderstel ingeruild voor een Superb III Sportline Combi met DCC, maar het is niet te vergelijken, alleen al vanwege de aandrijving van de achterwielen naar de voorwielen. Zelf in de sport stand rijdt het toch anders. Schommelen over drempels is bij mij alleen in de comfort stand.

2. Vighor

Vighor Nieuw lid

Ja een 1-series met adaptive onderstel is zelfs strakker dan de 5-series. Had een er voor 130i met M-onderstel en dat was echt een kart waar je relaxed 250 mee kon rijden :) Alleen die binnenruimte is niet zo riant ;)

3. klousf

klousf Lid

Inderdaad een kart, maar BMW maakt rijden wel geweldig. Vroeger 2X een 318 gereden maar die was nog niet eens zoveel groter (van binnen dan) dan de 118i. De Superb is inderdaad zo veel groter. Zelfs met mij achter het stuur (ik ben 1.96m) kunnen er ook grote mensen direct achter mij zitten met royale beenruimte. Bij de BMW was er nauwelijks beenruimte.

4. xplain

xplain Forumguru

Laatst op vakantie met een volgeladen auto gezien wat een subtiele verlaging doet met m'n combi en das een hemelsbreed verschil met 17" velgen. Ik twijfel behoorlijk om dit setje aan te schaffen bij @Antera :)

35243110953_0fd6d509cc_o.jpg

Ondertussen al ervaringen met de aangepaste set voor de 1.6TDI?

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  5. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Ik heb helaas tot op heden alleen nog 1.8 en 2.0 gedaan geen 1.6 helaas

6. xplain

xplain Forumguru

Dus de mensen met een 1.6 met de gekende problemen hebben hun Eibach setje nog niet laten vervangen door de goeie?

7. Antera

klopt helemaal

8. Middag

Middag Forumguru

Ik wel.. En het rijgedrag is beter dan met de oude verlangingsset. Daar was niet mee te rijden. Bij hoge drempels is er nog wel iets nadeinen, maar niet heel erg en drempels zijn gewoon te nemen. Ik woon midden NL (Leerdam), je mag altijd even testen.

Antera en xplain vinden dit leuk.
  9. sliderke

sliderke Actief lid

Zijn er voor een 2.0 TDI combi ook betere voorveren zonder verlaging?

10. Antera

Helaas kan ik alleen met verlagingsveren dit oplossen

11. sliderke

sliderke Actief lid

Ok bedankt.
    Zal er wel aan gewoon worden.
    Want ik heb de nivomat en dan ga ik problemen krijgen gezien die zijn schokdempers op hoogte willen blijven

12. nounou

nounou Lid

Even het topic weer omhoog gooien. Zijn er ook al ervaringen met het verlagen van een 1.4 TSI handgeschakeld? (Sportline HB met DCC)
    Ik kan me voorstellen dat de diesels/ sterkere tsi blokken sterkere veren nodig hebben dan het lichte 1.4 model?

Het gaat me niet zozeer om het verlagen, maar vooral dat het wat stugger wordt. Daarentegen moet ie echt niet hoger op zijn poten komen te staan.;)

Edit: het woordje "niet" toegevoegd

Laatst aangepast: 19-04-2019
  13. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Hulpveren een optie? Maakt de achterkant een stuk stabieler en in één moeite door iets hoger...

14. nounou

nounou Lid

@Canon-Eye, thanks, maar mij tekst miste het woordje niet. (Net aangepast) Lager vind ik niet erg, maar hoger mag ie juist niet worden.

Als de veren te "sterk" zijn omdat ze voor zwaardere motoren versies zijn, dan zal ie nog hoger komen te staan.

Anyway, bedankt voor het meedenken :)

Canon-Eye vindt dit leuk.
  15. Antera

De 1.4 kan je goed op een setje eibach zetten en als je het nog wat stijver wilt dan kan je eventueel de B6 dempers monteren dat zorgt ook voor een stabielere wegligging

16. nounou

nounou Lid

Kijk een antwoord van de master himself.

Ik zit nog te twijfelen wat ik belangrijker vindt: meer stugheid of dat ie niet hoger komt te staan. Nieuwe veren is stugger, maar kan als ik zo lees de auto wat hoger op zijn poten doen staan (ik weet waardoor dat kan komen overigens)

@Antera, is dat precies dezelfde veer als onder bijvoorbeeld een 1.8tsi of 2.0 TDI gaat (zelfde stijfheid/ aantal windingen/ lengte) of zit daar wel verschil in?

Groeten,
    Bjorn

17. kriva

kriva Lid

@Antera weet jij welke verlagingsopties er zijn voor een 2.0 TSI MY2018 mét DCC?

18. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@kriva waarschijnlijk weet 'ie 't wel, maar om 't makkelijker te maken zou je de (maximale aslasten) kunnen vermelden.

19. kriva

kriva Lid

Dat is inderdaad geen slecht idee. Gaat in mijn geval om 1120 kg en 1200 kg.

Peter-036 vindt dit leuk.
  20. Antera

Je kan je auto gewoon verlagen net als alle andere. Het enigste waar je rekening mee zal moeten houden dat bij verlagen de softste stand niet altijd meer bruikbaar is vanwege de "te" softe demping en ism de verlaging en dus minder veerweg kan dit op wat slechtere wegen wat minder prettig zijn.

Voor juiste antwoorden kan je me het beste even mailen op info @lowering.nl met de gegevens van de auto zoals kenteken dan kan ik je wel het een en ander aanbieden :-)

Deel deze pagina