Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

MrEdge_

Forumguru
Helaas: dus nog steeds NIET opgelost...
Ik vind het vreemd dat er nu ineens heel expliciet wordt vermeld dat het alleen om 1.6TDI's gaat en dat er geen problemen bekend zijn met andere modellen. Deze thread staat bol van de meldingen van mensen met DCC (of het nou 1.8TFSi of 2.0 TDI is) die alleen nog maar in Sport stand kunnen rijden met deze veren.

@Antera: bij dezen, een "nieuwe" melding. Mijn auto (2.0 TDI met DCC) is onbruikbaar in iedere andere stand dan Sport.
 

Antera

Donateur
@MrEdge_ graag zou ik de auto hier eens hebben om zelf ermee te rijden om te kijken of de problemen gelijk zijn aan die van de 1.6Tdi modellen.

P.S. Ik ben uit goede wil bezig om dit onder de loep te nemen niet omdat Eibach dit wil en ik heb zoals eerder vermeld een aanname gedaan die niet goed was en waar ik nu op gewezen was. Daar kom ik eerlijk voor uit. De problemen zoals op de 1.6Tdi zijn proef ondervindelijk ondervonden door ondergetekende en de importeur de ander motoren heb ik niet onder de voet gehad.
 

fastpeter

Forumguru
Nou mark , je bood al aan om met die van mij te rijden om dit te voelen en zoals mr edge aangaf ook van mij wist je dit al lang..op sport prima echter alles daar onder is gewoon niet te doen.

Ik app je wel en dan rijd ik wel langs en al kost het wat als het maar opgelost is.
 

MrEdge_

Forumguru
Begrijp me niet verkeerd @Antera, ik waardeer je inspanningen. Echter is de 1.6TDI disclaimer wel pas later toegevoegd. Dit was je reactie op mijn opmerking dat een DCC alleen nog maar op Sport kan:
Niet met de nieuwe voorveren
Je hebt zelfs tegen mijn dealer gezegd dat ze een setje via jou kunnen bestellen. Er zullen dus wel andere krachten in het spel zijn.
Net als @fastpeter en @Van Hoften wil ik maar 1 ding: een DCC die ik kan gebruiken waar ie voor bedoeld is. Peter wil al langs komen en ik maak ook graag eens kennis met je en laat je met liefde en plezier rondstuiteren in mijn auto als dat helpt om tot een oplossing te komen :)
 

Van Hoften

Forumguru
Ik probeer snel tijd vrij te maken om met @Antera een rondje te rijden. In deze tijd van het jaar heb ik het als beroepsmatig cijfereraar nogal druk. Maar ik wil graag meehelpen een oplossing te vinden.
 

Antera

Donateur
Begrijp me niet verkeerd @Antera, ik waardeer je inspanningen. Echter is de 1.6TDI disclaimer wel pas later toegevoegd. Dit was je reactie op mijn opmerking dat een DCC alleen nog maar op Sport kan:

Je hebt zelfs tegen mijn dealer gezegd dat ze een setje via jou kunnen bestellen. Er zullen dus wel andere krachten in het spel zijn.
Net als @fastpeter en @Van Hoften wil ik maar 1 ding: een DCC die ik kan gebruiken waar ie voor bedoeld is. Peter wil al langs komen en ik maak ook graag eens kennis met je en laat je met liefde en plezier rondstuiteren in mijn auto als dat helpt om tot een oplossing te komen :)

Zie je PB heb even de mail wisseling gekopieerd naar je ,dan kan je zien dat bij jouw garage in de mail ook niet gesproken heeft over een 2.0 en ik wist op dat moment nog niet dat het alleen voor de 1.6 TDi de oplossing zou zijn. Aangezien jouw garage de importeur heeft gebeld en die daarop mij heeft gebeld werd mij duidelijk dat ik een fout gemaakt heb met de conclusie. :jaja: Toen heb ik het hier aangepast op het forum.

De importeur heeft daarop verder geen actie meer ondernomen aangezien de dealer ook niets meer van zich heeft laten horen over de klacht en dat bij de importeur er verder ook geen klachten bekend zijn.
 

MrEdge_

Forumguru
@Antera Aha, helemaal duidelijk zo! Dankjewel :) Ik heb geantwoord op je PB, maar dat was nog voordat ik dit bericht had gelezen. Mijn opmerking dat ik niet begrijp waar de aanpassing naar 1.6TDI ineens vandaan komt, kun je als niet verzonden beschouwen ;)

Is het een idee dat de DCC rijders die hier problemen mee ondervinden zich bij jou melden zodat jij de klachten gebundeld bij de importeur kunt melden? Wil je de auto een keer testen?
 

Antera

Donateur
Ik zal zelf proefondervindelijk willen constateren of het zelfde probleem idd aanwezig ook is. Daarna kan ik kijken wat/of/hoe er wat mogelijk zou zijn.
 

fastpeter

Forumguru
App gestuurd naar mark dus ik hoor het van hem maak ik direct tijd daar voor het moet goed kunnen komen, naar mijn idee heeft eibach de zelfde karakteristiek aangehouden als origineel en dat is ook week ;-( dus met een veer die net wat stugger is en zeker op het einde wat strammer voor doorslaan tegen tegaan maar de veer moet gewoon voor de DCC over heel de linie strakker zodat comfort normaal wordt, en de stand normaal sport, en sport is dan lekker sportief stug.

Ik hoor net dat ik er a.s dinsdag zal zijn in de avond dus jullie horen meer !!
 

fastpeter

Forumguru
Zo gisteren naar mark geweest om hem zelf nog te laten ervaren hoe het op de 2.0 TFSI met DCC voelt, daar mag hij zelf in zijn woorden op reageren maar in persoon gaf hij ook echt aan dat alles minder dan de stand DCC echt niet te rijden is veel te week.
Het is al een probleem wat met de originele veer ook aanwezig was echter ook daar reed ik op sport echter door de lange veer weg van de originele veer sloeg hij niet door en dat doet de veer nu wel.
Mark gaat kijken wat de oplossing zou zijn en dat is een veer met meet draag last dan nu door de eibach geleverd gaat wordt, dit is nu ook gedaan bij de 1,6 modellen die lichter zijn.

Mark weet nu ook dat alles een stand op moet schuiven , comfort moet de stand normaal zijn en ga zo door.
Heb gevraagd er toch snel werk van te maken al doet eibach zelf niks omdat de veer zich zoals de originele gedraagt echter door het verlagen slaat het door........ hij is gewoon te zwak geveerd dus ik hoop toch echt nu het op een live auto is getest en bevonden dit door hun opgelost wordt want koop het al jaren en nooit problemen gehad.
 

Antera

Donateur
Idd heb in ieder geval al met Peter zijn auto gereden. Moet zeggen kanon wat gaat dat ding af zeg :cheer::cheer: wat een feest, maar dat even ter zijde :D.

De auto rijd zeker niet fijn na mijn ervaringen op de Comfort stand. De middelste stand gaat maar houd ook niet over. Sport stand is de enigste stand die ik prettig ervaar.

Dit heb ik nu ervaren met de 2.0 DCC en de volgende stap word om te rijden met de 1.8TSI DCC om daar ook te zien of dit problemen heeft. Daarmee gaat ik dan weer eens babbelen en kijken wat we ermee kunnen gaan doen. Beloof niks maar gaat er wel proberen wat mee te doen.

to be continued
 

Antera

Donateur
Ook met deze mee gereden deze heeft en stuk minder klachten dan de 2.0 waarmee ik heb gereden maar vind hem ook aan de softe kant. Ook deze gaan we onder de loep nemen om te kijken of er wat mee gedaan kan worden.

Een ding lijkt wel duidelijk de DCC maakt het er niet beter op
 

MrEdge_

Forumguru
Ook met deze mee gereden deze heeft en stuk minder klachten dan de 2.0 waarmee ik heb gereden maar vind hem ook aan de softe kant. Ook deze gaan we onder de loep nemen om te kijken of er wat mee gedaan kan worden.

Een ding lijkt wel duidelijk de DCC maakt het er niet beter op
Ik kom ook een keer jouw kant op, bent toch wel benieuwd hoe je mijn 2.0 diesel ervaart t.o.v. de andere 2 benzines.
 

fastpeter

Forumguru
Beste mark, is er inmiddels al een update omtrent verlangen voor de 2.0 ltr ik weet het laatste bericht dat na de carnaval de veren naar de importeur zijn gegaan die nu inmiddels al weer nuchter zou zijn toch .... ;)

Ik weet zeker met de waardes die je gemeten hebt en de ervaring wat de juiste KG voor de veer zou moeten zijn na de gemodificeerde veer voor de 1,6 (lees veer met meer draaglast)

Dat zou mooi zijn zodat we dit in de praktijk gaan brengen en zo alle forum leden hier ook weer blij kunnen maken met een perfecte set om hun auto nog mooier en beter te maken in het rij gedrag !!.
Alvast bedankt
 

Antera

Donateur
De importeur is er nog mee bezig geduld is in dit geval vrees ik een schone zaak. We moeten er geen haast klus van maken. :-)
 

MrEdge_

Forumguru
Mijn auto staat gepland voor dinsdag. Meer details dan "er is een setje binnen van de importeur" heb ik niet, dus hopelijk kan ik dinsdagavond vertellen of het daarmee opgelost is :)

In ieder geval kudos voor de vasthoudendheid van de dealer. Ze zullen me ondertussen ook wel beu zijn daar ;)
 
Sind dat mijn s3 verlaagd is heb ik wel last van dat er precies iets los staat is enkel als ik over kaseien rij?

Iemand eenig gedacht wat het kan zijn? Heb alles al gecontroleerd en alles staat vast dus weet niet meer waar ik moet zoeken.
 

Antera

Donateur
Ik heb ook nieuws en er word op dit moment proef gereden. We hebben aangepaste veren voor de 1.8 en de 2.0nu leverbaar gekregen. De 2.0 veren zijn gemonteerd en worden op dit moment door de klant getest, Heb er zelf ook al meegereden en dit is een wereld van verschil. Het onderstel doet nu weer wat het moet doen.

De 1.8 gaat ik ook testen zodra de auto bij me in de garage is geweest :-). Er volgt snel meer nieuws
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan