Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
@Antera dat is niet helemaal waar. In de configurator staat tegenwoordig voor de niet DCC modellen een verlaagd onderstel met progressieve besturing. Kost iets van 400 euro.. is denk ik pas vanaf de 2017 modellen beschikbaar

Laat even zien aub want ik denk dat dit heel simpel iets met de driving mode is.
 

Antera

Donateur
WEER NIEUWS:

Vanaf volgende week zijn de nieuwe aangepaste custom sets voor de 1.6TDI SuperB's in productie en kunnen kort daarna uitgeleverd worden waardoor er dus weer verlaagt kan worden.

LET WEL: De custom set is alleen voor de 1.6TDi motor omdat er met de andere nog geen bekenden klachten zijn. Mocht je klachten hebben met de 1.8TSI of 2.0 motoren en de Eibach verlaging wat nog niet bekend is dan gaan we daar nu ook mee aan de slag. Maar laat het mij dan even weten
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Van Hoften

Forumguru
Ik heb duidelijk last van het deinen van de auto in een andere stand dan "sport". Andere veren aan de voorzijde hebben, als ik het goed lees, alleen effect bij de 1.6tdi. Dus niet voor de 1.8TSI die ik rijd. En dus nog geen oplossing voor alle S3 rijders.
 

CDK

Forumguru
Duidelijk @Van Hoften, even @Antera contacten dat het probleem niet alleen bij de 1.6 TDI speelt, maar kennelijk ook bij de 1.8 TSI. Als ik zijn post met volgnummer 285 goed lees was dat kennelijk nog niet bekend en wil hij daar ook een oplossing voor regelen.
 

fastpeter

Forumguru
Beste Mark, we hadden stille hoop dat het om veren ging voor de suberB 1.6 en 2.0 echter helaas dus niet.
Zoals @Van Hoften aangeeft heb ik dit probleem al vanaf de set is geplaatst echter op sport rijd hij prima en met 19 inch niet te stug maar de verlaging is nooit niet zo strak geweest (VOOR KANT) als al mijn vorige set's van eibach, maar is de suberB ook gewoon standaard wat milder geveerd.

De Set verlaagt voor mooi echter is hij nauwelijks stugger dan standaard in de sport stand en is hij in de stand normaal of comfort niet te rijden , auto veert en schommelt dan behoorlijk door op oneffen wegen laat staan een drempel.

De set standaard is al wat week afgesteld maar door de langere veer slaat hij niet zo door maar schomelde net wat minder.

Kortom er zou ook een veer moeten zijn die de auto net wat stugger maakt met voldoende draagkracht tegen het doorslaan zonder hem dan weer fors hoger te maken.

Dit heb ik persoonlijk ook aan mark gemeld en was eigenlijk eerst gezegd dat dit voor heel de serie is , 2.0 modellen zijn er minder verkocht maar meer als genoeg denk van af de 1,8 en hoger (diesel) die zwaarder in de neus zijn is dit nog erger.

We horen het graag mark hopelijk gaat dit nu niet zo lang meer duren a.u.b
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

fastpeter

Forumguru
ben al zeer tevreden met het originele systeem, werkt perfect en KW moet ik maar afwachten wat ik heb en kost me dus onnodig meer en zeker als er problemen komen met het originele systeem want er hangen veel systemen vast aan het DCC, Dempers zijn standaard prima en met een goede veer komt dat ook weer goed.
lager wil ik hem toch niet want dan raak je weer alles nu gaat het prima !
 

Antera

Donateur
Ik heb duidelijk last van het deinen van de auto in een andere stand dan "sport". Andere veren aan de voorzijde hebben, als ik het goed lees, alleen effect bij de 1.6tdi. Dus niet voor de 1.8TSI die ik rijd. En dus nog geen oplossing voor alle S3 rijders.


Ook hier wil ik graag even op inhaken. Ik heb de fout gemaakt dat ik er naast de custom veer die we voor de 1.6Tdi hebben dat er ook een nog zwaardere versie ervan was voor de 1.8 en de 2.0. Dat was dus een foute aanname van mij door een onjuiste communicatie mijn kant.

Daarnaast heb ik alleen een klachten lijst gehad van de modellen met 1.6TDi en niet van de andere modellen en ben er zelf na aanleiding van @fastpeter al wel verder aan het denken geweest. Ik gaat van de week rijden in een 1.8TSi met de Eibach veren om te kijken hoe deze zich gedraagt en ook zal ik met @fastpeter zijn auto nog een ritje maken om te kijken hoe die zich gedraagt en of deze idd de klachten hebben zoals die ook bij de 1.6Tdi boven gekomen zijn.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik rijd nu al bijna weer een maand met de andere voorveren en het rijdt perfect. Ik heb een 1.6 combi dus een probleemauto voor wat betreft de standaard eibach set.

Kortom voor mensen met dezelfde uitvoering is het echt een aanrader!!
 
Bovenaan Onderaan