Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

RefleCs

Forumguru
@Antera spoor jij ook eenieder die dit ervaart aan om minimaal melding bij de dealer te maken? (wel met de kanttekening dat de dealer ook melding bij de fabriek moet maken)
 

Antera

Donateur
Jezeker en hoor meer dealers daarover maar de vraag is en blijft of er wat aan gedaan word net als de slappe vering op de S2 aan de achterzijde
 

Middag

Forumguru
@Antera wat zijn de eerste ervaringen met de B6 dempers? Afgelopen week veel in Belgie gereden en op slechte wegen (en die heb je veel in Belgie) is het soms wel spannend met lange hobbels in bochten. Hij slaat niet door bij mij. Heb nooit op t eind van de demper gezeten, maar het deinen is wel vervelend. Hij doet t echter niet bij elk soort drempel.
 

Stevo

Lid
Is er ergens geweten of MY17 soelaas zou bieden inzake demping tov MY<17?
Of is het pas nu dat die zaken aan het licht komen en zal MY17 dezelfde problemen zien?
 

RoyV1982

Forumguru
@Antera wat zijn de eerste ervaringen met de B6 dempers? Afgelopen week veel in Belgie gereden en op slechte wegen (en die heb je veel in Belgie) is het soms wel spannend met lange hobbels in bochten. Hij slaat niet door bij mij. Heb nooit op t eind van de demper gezeten, maar het deinen is wel vervelend. Hij doet t echter niet bij elk soort drempel.
@Antera ik ben idd ook even benieuwd of er al ervaringen zijn met de andere dempers..
 

Monteurtje

Forumguru
Ik volg dit topic al vanaf begin. Zodat ik weet wat er speelt en aangedaan wordt voor het geval er een klant met deze klacht komt. Tot op heden is dat nog niet gebeurd. Maar ook nog geen Superb verlaagd.

Wat mij persoonlijk wel op valt sinds de Octavia III is dat ik eerder wagenziek wordt. En dat ligt soms aan de rijstijl van de klant, maar ook als die normaal rijdt heb ik dat wel eens. En heb ik nu een keer in de Superb gehad toen ik mee reed.
Nog geen Superb en tijd gehad om drempels te proberen.
 

VolvoFox

Senior Member
Ik heb het standaard onderstel en enkele weken geleden met chef werkplaats gereden vanwege het windgeruis. Ook het deinen aangegeven en een paar drempels genomen. Hij doet het af als instelling die op comfort is ingesteld en ziet geen probleem.

Nu ik het bericht van @Monteurtje lees over wagenziek worden; ik reed dit weekend alleen over een weg met 6-7 drempels die je met 60 km/u kunt nemen. Nog nooit meegemaakt, maar ik kreeg zelf achter stuur een wee gevoel in mijn maag....

Daarnaast merk ik 's morgen bij het wegrijden bij de 1e 2 x inveren een kraak.
 

Antera

Donateur
Er is ook weer nieuws omtrend de rijeigenschappen met de Bilstein dempers. Helaas is dit ook niet helemaal positief. De auto neigt soms nog steeds tot doorslaan. Het lijkt erop dat de auto zwaarder op de kop is dan men aangeeft. De leverancier gaat niet een setje dempers op maat laten maken om te kijken of dit het probleem oplost. In ieder geval word het niet iets simpels maar moet vermoedelijk om de S3 te verlagen met een setje nieuwe dempers in combi met Eibach veren dit gedaan worden in deze combi.

het spijt ons dus te zeggen dat we nog niet ermee klaar zijn maar duidelijk is dat de :

1. Eibach veren voldoen
2. OEM dempers niet genoeg dempen
3. Bilstein dempers niet genoeg dempen

Dus we gaan afwachten wat er gaat gebeuren met een setje custom dempers en dan natuurlijk ook wat de kosten daarvoor gaan zijn.

Ik keep you posted
 

Middag

Forumguru
De b6 zou volgens Biesheuvel niet voldoen. Dit omdat deze dempers zijn ingesteld op originele veren. Met de b8 dempers zou de veerkaraktiristiek overeenkomen met die van een Audi s line onderstel.
 

Middag

Forumguru
Stiekem denk ik dat er Passat dempers onder zitten. Maar de Superb is toch een grotere auto en het gewicht achter de achteras is bij de Superb een heel stuk groter dan bij de Passat. Kijk maar eens naar de overhang. De Superb hatchback heeft ook niet of minder het probleem van het deinen (lager gewicht).
 

RefleCs

Forumguru
Bij mij zit nu de Eibach Pro kit eronder en de auto is er een stuk beter van geworden. Mocht iemand wat details willen hebben dan adviseer ik even om mijn topic in Mijn Auto te bekijken (link in mijn handtekening)
 

S-coda

Lid
Zo'n setje Eibach heb ik nu ongebruikt in een doos liggen.
Als er iemand interesse heeft tegen een aantrekkelijk bod, dan zijn te over te nemen.
 

RefleCs

Forumguru
Zo'n setje Eibach heb ik nu ongebruikt in een doos liggen.
Als er iemand interesse heeft tegen een aantrekkelijk bod, dan zijn te over te nemen.

Is het dezelfde set als die ik heb? Ik heb een fototje van de sticker op de doos in mijn Mijn Auto topic staan.
 

S-coda

Lid
dat zag ik inderdaad. Ik heb de set via Mark en wat ik mij herinner staat er ook Superb en Touran op de doos.
 

RefleCs

Forumguru
Nee dat zou je inderdaad zeggen @Tuulster. Met dit topic in het achterhoofd ben ik extra allert op vanalles en nogwat maar ik vind de auto zich geheel niet vreemd gedragen. Misschien komt dat doordat ik langere tijd met de originele veren heb gereden?
 
Bovenaan Onderaan