Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

S-coda

Lid
Ik heb gisteren weer even in een combi gereden van een ander forumlid die dezelfde klachten had met zijn Eibach en die heeft van de dealer nu versterkte Eibachveren eronder. We hebben even kort van auto gewisseld (hij had nog nooit in de originele configuratie gereden aangezien zijn auto bij aflevering al was verlaagd met de standaard Eibachset). Zijn auto blijft onrustig in het veergedrag ondanks de versterkte Eibachveren. Het schommelt en wiebelt. Hij reed in mijn auto (dus weer in originele staat) en hij was verrast door het rustige weggedrag. Kortom, de oplossing lijkt nog ver weg.

Intussen liggen mijn Eibachveren weer ongebruikt in een doos in de schuur. Ik ben benieuwd wat Eibach zegt over die extra centimeter verlaging aan de voorzijde...
 

S-coda

Lid
ja, ik weet het ook niet precies, want heb het natuurlijk uit tweede hand, maar kennelijk zijn er zwaardere Eibachs onder gezet. Het is beter dan de "normale" Eibachs, maar het is absoluut niet de oplossing voor het probleem.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik heb sinds vanochtend de eibach veren weer in de doos in de kofferbak liggen. Spacers heb ik er nog wel onder laten zitten, dan kan die wel hebben.

Wat ik er tot op heden mee gereden heb, is het toch echt een stuk comfortabeler..

Nu met een gerust hart richting de slechte wegen van belgie en frankrijk..
 
Ik heb de skoda dealer in Kleef Duitsland gesproken en zij hebben geen oplossing voor mijn wens, de tussenweg verlaging, zeg 15-20mm.

Mocht iemand zoiets voorbij zien komen hoor ik het graag!
 

RoyV1982

Forumguru
Net terug van 2 weken Frankrijk. Ben blij dat ik met de normale vering de reis heb gemaakt. De belgische en franse binnenwegen zijn nou niet echt altijd heel strak geasfalteerd..

Na gisteren 1000km gereden te hebben uitgestapt zonder rugpijn of iets, op dat soort afstanden komt de auto goed tot zijn recht. ACC op max en gaan
 
Ik ga waarschijnlijk mijn nieuwe sub3 bestellen met 19 phoenix velgen. Ik wil hem door de dealer laten verlagen omdat het er zoveel beter uitziet. Was geen probleem 299 euro extra. Zou wel wat na kunnen deinen was de opmerking. Maar door alle verhalen hier ben ik wel geschrokken. Ik wil vooral relaxed cruisen met mijn grote bak. Wat raden jullie me aan? Niet verlagen door de dealer? Of als een dealer het doet zou het goed moeten zijn?
 

Middag

Forumguru
Niet doen Lexmeister. Als je gaat verlagen, dan enkel via originele greenline veren (-15mm) of de Eibach, maar dan in combinatie met sportdempers zoals de Bilstein B8.

Ik rij nu een aantal weken origineel. Ook dit is wat soft, maar veel fijner dan dat zenuwachtige geschommel. Zodra ik eens kan proefrijden in een auto met B8 dempers van Bilstein, dan overweeg ik dat misschien. Ik moet wel zeggen dat de Eibach zo enorm verlagen (meer dan 50mm aan de voorzijde), dat de bumper ook erg kwetsbaar wordt.
 

Tuulster

Forumguru
Total niet mee eens @Middag. Het aantal centimeters dat jij aangeeft klopt echt niet in mijn geval.
Bij mij is de Eibach verlaging uitgevoerd door @Antera en naar volle tevredenheid rij ik er al meer dan 15000km mee.......

Is hier al veel over gesproken, lees maar eens terug @lexmeister01

Meningen zijn behoorlijk verdeeld......
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb er net 1600 km opzitten in een ruk zonder issues. Ik vind het super rijden afgezien van één of twee kleine momentjes. Ook de Oostenrijkse bergwegen en de wegen in Roemenië gingen prima.

Sent from my VF-895N using Tapatalk
 
Ik ben echt een leek op dit gebied. Geen idee qua merken dempers of veren, ik weet niet eens het verschil. Ik vind het mooier als ie wat mindr hoog staat zoals mijn sub2 greenline. Daar had ik geen issues mee. Dacht dat als de dealer het gewoon doet het wel goed zou zijn maar denk dat ik er nu maar vanaf zie.
 

Middag

Forumguru
@Tuulster , jij hebt geen combi. Waarom de auto bij de combi meer zakt is mij ook een raadsel. Iedereen met wat verstand van ondersteltechniek zal beamen dat 50mm echt teveel van het goede is voor standaard dempers.

Ik vind het erg jammer. De auto ziet er zoveel beter uit met verlaging, maar jaarlijks bijna 80k rijden doe ik toch liever met wat comfort.

Ook nu ben ik niet 100% tevreden en mis het strakke weggedrag van de A3. Ik heb geen zin allerlei dingen te gaan proberen. Zodra iemand het ei van Columbus heeft gevonden, ben ik zeer geïnteresseerd om te testen.
 

Tuulster

Forumguru
Het is wel een feit dat de Superb III in de basis een op comfort afgestelde wagen is @Middag veel meer in ieder geval dan een A3.

ik ben net terug van een vakantie in Portugal waar we bijna 2.000 kilometer met een gehuurde BMW 1 in sport uitvoering hebben gereden en deze auto is ook veel harder afgeveerd dan de Superb.

Ook de Superb II die ik hiervoor bijna 200.000 kilometer heb gereden had dit. Je kunt de auto's (Superb en A3) niet met elkaar vergelijken......
 
Laatst bewerkt:

RoyV1982

Forumguru
@Tuulster , jij hebt geen combi. Waarom de auto bij de combi meer zakt is mij ook een raadsel. Iedereen met wat verstand van ondersteltechniek zal beamen dat 50mm echt teveel van het goede is voor standaard dempers.

Ik vind het erg jammer. De auto ziet er zoveel beter uit met verlaging, maar jaarlijks bijna 80k rijden doe ik toch liever met wat comfort.

Ook nu ben ik niet 100% tevreden en mis het strakke weggedrag van de A3. Ik heb geen zin allerlei dingen te gaan proberen. Zodra iemand het ei van Columbus heeft gevonden, ben ik zeer geïnteresseerd om te testen.
Ik deel de mening van @Middag, de looks zijn erg geslaagd met de verlaging maar het comfort ging mij te ver achteruit..

Als er idd een passende oplossing is voor de veer/demper combinatie voor de combi dan ga ik er weer over nadenken.
 

Middag

Forumguru
Het is wel een feit dat de Superb III in de basis een op comfort afgestelde wagen is @Middag veel meer in ieder geval dan een A3.

ik ben net terug van een vakantie in Portugal waar we bijna 2.000 kilometer met een gehuurde BMW 1 in sport uitvoering hebben gereden en deze auto is ook veel harder afgeveerd dan de Superb.

Ook de Superb II die ik hiervoor bijna 200.000 kilometer heb gereden had dit. Je kunt de auto's (Superb en A3) niet met elkaar vergelijken......

Juist!! en daarom denk ik dat een verlaging en het comfortabele onderstel (dempers) plus lange wielbasis elkaar niet goed verdragen. Jouw HB is toch wat lichter en heeft wellicht een betere gewichtsverdeling dan de Combi. Met straffere dempers zou het met een verlaging goed moeten rijden. De A3 was harder, maar niet onprettig. Ook eens een S-line meegehad en die was nog een tandje harder. Mijn vrouw rijdt een BMW 1 serie van het laatste type, dat rijdt helemaal als op rails. Nu wil ik absoluut de Superb niet gaan vergelijken met die BMW, maar ik ben me terdege bewust dat een Superb als comfortabele auto op de weg wordt gezet. Een goede verlaging met passende dempers hoeft niet oncomfortabel te zijn.
 

Antera

Donateur
DE verlaging van Eibach is zeker geen 50mm. Als dat zo zijn geweest lagen de wielen in de wielkasten en niet zoals het nu is. Zoals in het topic als staat hebben we al zwaardere veren geplaatst wat geen oplossing was. Ook andere bilstein dempers maar ook geen goed resultaat.

De set geeft op de combi problemen en de veren zijn getest en kunnen het gewicht goed aan. De dempers is en zijn het probleem.

Heb je DCC dempers dan werkt de verlaging wel een stuk beter. Het is helaas een erg lastig verhaal nog steeds en hoop op ene oplossing. Er worden speciaal dempers gemaakt om te kijken of het probleem opgelost word. Als me leverancier daarmee klaar is met goede resultaat dan meld ik het weer

@lexmeister01 of de dealer hem verlaagt of een ander het zijn dezelfde veren die ze allemaal monteren
 

Antera

Donateur
Je verandert de veerkarakteristiek zonder de dempers en jullie vragen je af waarom de auto dan rijdt als een dweil?

beetje vreemd antwoord. Er word al tig jaar verlaagt met alleen veren (eibach) en dat zonder problemen. De dempers staat los van het dweilgedrag in dit geval omdat de dempers niet voldoen. Sterker nog de OEM hoogte zorgt soms al op doorslaan van de dempers op de s3. Puur een S3 kwaal.

De passat daarintegen heeft er geen last van terwijl die op een zelfde onderstel staat.
 

Middag

Forumguru
@Antera Als ik me niet vergis heb je getest met de B6 dempers van Bilstein? Bij Biesheuvel in Nieuwendijk raadde ze me de B8 aan. Dit omdat deze dempers voor een verlaagde auto zijn ontwikkeld. De B6 is ter vervanging van OEM dempers.
 
Bovenaan Onderaan