Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Eind Mei 2016 heeft Skoda Den Bosch de Eibach veren bij PON besteld en geleverd gekregen. Dus PON verkoopt gewoon Eibach veren, iig tot die datum. Is het recent gestopt bedoel je Antera?
 

Antera

Donateur
Precieze datum weet ik niet maar hoorde van de Skoda/seat/VW dealer hier dat dit er mee gestopt waren. Hoe precies verder geen idee maar het gaat daar meer fout dan goed.
 

Middag

Forumguru
Ik blijf erbij dat de Eibach veren op zichzelf prima zijn, dat de dempers (voor het comfortabele karakter dat de fabrikant de auto wil geven) ook goed zijn... Het huwelijk tussen die 2 is gewoon niet zo goed. In de categorie: Ik hou van hagelslag en van lasagne.. maar lasagne met hagelslag is geen lekkere combi...
 

fastpeter

Forumguru
Mijn visie op het geheel is dat Eibach gewoon net als vaak de originele veer (die eigenlijk al zwak dempt) deze heeft aangepast puur op verlaging met behoud van originele karakter.
Dus er is niet gekeken dat de auto standaard al zo week is en dit gewoon volgens hun recept nagemaakt.

heb laatst in een LEON CUPRA gereden met (verlaagde ) eibach en die was echt een heeeel stuk harder geveerd, maar dat is seat standaard al dus daar op hebben ze dan een verlagings- veer op gemaakt die de zelfde karakteristiek heeft.

Kortom Eibach probeert altijd het karakter aan te houden van de veer zoals origineel echter door verlaging en de progressieve winding zal hij bij belading dus minder in veren maar over de veer weg is hij nauwelijk wat stugger dan origineel.

Ik weet zeker dat dit beter gemaakt kan worden de veer moet gewoon meer tegen werking hebben (zoals bij de leon) daar was het zo dat de stand comfort het zelfde is als de stand sport in de superB (met DCC) de stand sport was lekker hard.

Gaf mark al aan wil best eens testen doen met van die rubbers die je (tijdelijk) simpel tussen de veren kan stoppen die zorgen dan voor meer tegen werking , dit puur als test om te kijken wat de auto dan doet dit is simpel te realiseren want die worden her en der nog via tunings shop verkocht en mark kent ze ook......het is geen permanenten oplossing maar puur om te kijken of de auto dan beter reageert.... dan moet de veer gewoon aangepast worden.

Het karakter van de veer zoals van een LEON CUPRA is gewoon perfect dus het kan wel....

mark zal dit eens goed met de fabrikant (importeur NL KSC import)
 

Antera

Donateur
We gaan het topic weer even kicken. Ik hoor van mensen dat beweert word dat Eibach de oorzaak is van de problemen met de verlaging van de S3. Even voor de duidelijkheid de veren zijn niet het probleem. de testen gaan nog verder op dit moment en er worden OEM schokdempers geregeld die op de testbank gaan om te kijken hoe deze gedempt zijn.

Het is en blijft een lastig probleem. De modellen met DCC hebben er in ieder geval een heel stuk minder last van op de sportstand. Dit betekend dus dat de dempers idd de oorzaak zijn. Nu de vraag of we iets met de dempers kunnen maar ook hier gaat weer een tijd overheen.

In ieder geval ben ik het nog niet vergeten.

een oplossing is er wel maar dat word meteen een schroefset van KW of van Bilstein B14
 
Qua comfort. Eibach is bezig te onderzoeken of er een set bij te vinden is of te ontwikkelen die zo'n 20mm verlaging geeft en dus een langere veerweg heeft en dus comfortabeler zou kunnen zijn. Ik stuur morgen mijn originele veren naar ze op omdat ze de nummers van mijn originele set nog niet kennen en willen bekijken. Later meer!
 

B.Stuurder

Forumguru
Naar ik heb begrepen heeft PON de samenwerking met Eibach beëindigd. Dit heeft voor zover ik weet niet specifiek met de S3 te maken. Dealers moeten nu de veren direct bij Eibach bestellen bij vraag, via de importeur PON kan de verenset niet meer besteld worden. Er zijn zelfs voor verschillende motoren (en ophanging bij bijvoorbeeld de 1.8 en 2.0 tsi) verschillende sets met hun egen karakteristieken, dus dat de S3 veren anders zijn dan de Seat veren, dat kan kloppen.
 

Antera

Donateur
Qua comfort. Eibach is bezig te onderzoeken of er een set bij te vinden is of te ontwikkelen die zo'n 20mm verlaging geeft en dus een langere veerweg heeft en dus comfortabeler zou kunnen zijn. Ik stuur morgen mijn originele veren naar ze op omdat ze de nummers van mijn originele set nog niet kennen en willen bekijken. Later meer!


meld wel even dat dit om de Diesel versies gaat en niet om de andere versies :jaja:. dit vanwege de zwaarte van het blok
 
1.4 tsi dsg style business weegt volgens autoweek 1345 kilo. Zelfde auto als 1.6 tdi dsg 1400 kilo. Het is maar 55 kilo, maar wel allemaal voorin.
 

RefleCs

Forumguru
Ik hou het in de gaten maar ik heb nog steeds geen extreme last van de set. Vandaag weer een ritje Keulen op en neer gedaan met 4 man in de auto zonder issues.
 

JeroenHamann

Forumguru
Ik ga op de superb II combi de eibach veren monteren, iig ja de bedoeling. Iemand ervaringen, voordelen? Nadelen?
Heb de pro kit 30 mm, had deze op mijn seat leon en was zeer tevreden.

Hoor graag jullie meningen
 

Antera

Donateur
Helaas maar waar er is nog geen enkel duidelijkheid. Ook het speciaal op maat maken van dempers komt er zover ik het navraag enz. toch niet van vanwege de hoge kosten en niet rendabel. Ik wou dat ik meer duidelijkheid enz kon geven maar dit kan ik tot op heden helaas nog niet. Ik wil graag ook 100% zekerheid voor ik ermee verder kan en wil gaan
 

xplain

Forumguru
Helaas maar waar er is nog geen enkel duidelijkheid. Ook het speciaal op maat maken van dempers komt er zover ik het navraag enz. toch niet van vanwege de hoge kosten en niet rendabel. Ik wou dat ik meer duidelijkheid enz kon geven maar dit kan ik tot op heden helaas nog niet. Ik wil graag ook 100% zekerheid voor ik ermee verder kan en wil gaan

No problem, ik apprecieer je professionaliteit en eerlijkheid! Valt die 15mm van de SportLine ophanging ondertussen al niet apart te bestellen?
 
Bovenaan Onderaan