Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

RoyV1982

Forumguru
Ik heb in totaal bijna 6 maanden met de normale veren gereden en nu bijna 2 maanden met de eibach set.

Het verschil is dat het comfort toch echt flink achteruit gegaan is. Net op de snelweg ook een hobbel gehad waarna de wagen pas na drie keer inveren weer rustig lag. (Deinen)
Met de normale vering had ik daar echt geen last van.
 

RefleCs

Forumguru
Hmm ik heb dat nog niet ondervonden. Ja je voelt de oneffenheden in de weg beter maar dat is logisch. Maar ik heb juist het idee dat het deinen minder is geworden. Ik heb ook de eerste 8000km met de originele veren gereden.
 

MrEdge_

Forumguru
Ik heb DCC en heb niet met originele veren gereden, alleen met de testrit en laatst met vervangend vervoer. In comfort en normaal wordt de auto met verlaging onbruikbaar. De demper kan simpel niet genoeg druk opbouwen door de kortere veerweg. Alles wordt erg stuiterig bij kleine gaten/hobbels en gaat deinen bij grotere hobbels. In Sport werkt alles naar behoren, al heb ik ook daar het idee dat de auto veel meer stuitert dan de bedoeling is.

Dat gezegd hebbende vond ik de auto die ik meekreeg met DCC en originele veren ook niet comfortabel. Het stuitert en deint net even wat minder, maar het is voor mij geen aanleiding terug te gaan naar de originele veren.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik heb vandaag besloten de originele veren weer terug te plaatsen.

Het comfort is helaas te ver gedaald..

Balen van de looks want het ziet er echt beter uit maar dat is niet anders..
 

RefleCs

Forumguru
Idd net zoals de mijne. Ik kan me nog steeds niet vinden in het mindere rijcomfort dan met de originele veren. Ja je moet niet zo hard meer over verkeersdrempels knallen. Ik ben in de stad iets rustiger gaan rijden en ervaar geen problemen.

Enige wat ik wel ervaren heb is een rare hobbel in de A1 op een viaduct waarna de auto wat vreemd deint. Maar voor de rest nergens.

Daarnaast vindt ik de auto extreem veel beter op de weg liggen. Bij aanremmen blijft de auto vlak i.p.v. te duiken en in lange doordraaiende bochten ligt de auto veel strakker op de weg.

Kan het beter? Ja absoluut, maar ik ga niet terug naar de originele veren.
 
Hallo, Ik heb nu 4 weken gereden met m'n nieuwe Superb Combi 1.6TDI, zonder DCC met eibach pro verlaging (E10-85-041-04-22). Ik ervaar enorm nadeinen op snelwegen (m.n. in het westen) bij hogere snelheden +140km/ uur. Daarnaast ook erg stug over drempels etc maar ja dat is te verwachten bij een kortere veerweg.

Ik zal het deinen melden bij de dealer. Qua looks erg tevreden over het verlagen qua comfort niet.

Ik zoek eigenlijk een tussenweg, 1,5 tot 2cm lager dan origineel.

Twijfel om terug te gaan naar origineel waar ik overigens nooit mee gereden heb.

gr
 

Middag

Forumguru
Beste even een proefritje met een standaard model maken..
Hallo, Ik heb nu 4 weken gereden met m'n nieuwe Superb Combi 1.6TDI, zonder DCC met eibach pro verlaging (E10-85-041-04-22). Ik ervaar enorm nadeinen op snelwegen (m.n. in het westen) bij hogere snelheden +140km/ uur. Daarnaast ook erg stug over drempels etc maar ja dat is te verwachten bij een kortere veerweg.

Ik zal het deinen melden bij de dealer. Qua looks erg tevreden over het verlagen qua comfort niet.

Ik zoek eigenlijk een tussenweg, 1,5 tot 2cm lager dan origineel.

Twijfel om terug te gaan naar origineel waar ik overigens nooit mee gereden heb.

gr
 

Middag

Forumguru
Van t weekend wat tijd over en was toch nieuwsgierig hoe het met originele veren rijdt. Dus heb de originele veren er even onder gezet. Ok.. Het mag van mij een pak stugger. Maar het schommelende effect is wel weg bij originele veren. Voorlopig blijf ik even zo rijden. Het ziet er prachtig uit met verlaging, maar origineel rijdt beter. Zodra er ervaringen zijn met andere dempers en deze zijn positief, dan wil ik best weer terug naar de verlaging.

Voor nu.. Lekker rijden gaat boven looks
 

RoyV1982

Forumguru
Nou ja eenvoudig.. Mijn handen staan niet verkeerd. Ben iets langer dan een uur bezig geweest.
Heb je de auto ook opnieuw uitgelijnd? Bij mij is die na het verlagen opnieuw uitgelijnd, nu gaat volgende week de OEM set er weer onder en zou die volgens mij weer uitgelijnd moeten worden..
 

Middag

Forumguru
Uitlijnen is niet perse noodzakelijk. Het enige dat iets veranderd is het camber. Sporing is niks aan veranderd
 

Middag

Forumguru
Wat me nu opvalt.. Een Eibach prokit zou standaard zo'n 35mm verlagen. Ik heb nu opgemeten hoeveel hoger de auto is met de originele veren. Dit is ruim 45mm aan de voorzijde en 35mm aan de achterzijde!! Dat is dus altijd teveel voor originele dempers. Wat eerder beweerd werd dat Eibach niets te verwijten valt hierin, houdt nu geen stand meer.

Ben benieuwd wat de kenners hierover zeggen..
 

MrEdge_

Forumguru
Die extra centimeter aan de voorzijde zou wel eens de problemen kunnen verklaren. Maar ik ben geen kenner, dus ik neem plaats in de wachtkamer naast @Middag totdat er een echte kenner voorbij komt ;)
 
Bovenaan Onderaan