Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
Op dit moment word er test gereden met een B6 demperset eronder.

DE veren zijn in ieder geval niet de oorzaak. Eibach heeft ze een stuk zwaarder gemaakt ( deze zitten onder jullie auto's) Ook heb ik gesprekken gehad met diverse dealers. En meer informatief en kwamen zelf ermee dat de auto veel te zacht gedempt is en dat er wel meer mensen over klagen. Met OEM onderstel. DE reden van het doorslaan heeft wel degelijk te maken met de dempers die te soft zijn en het daarom neit kunnen handelen.

Als de auto verlaagt is word dit natuurlijk een kleine veerweg wat problemen op KAN leveren. De auto's met DCC hebben er en stuk minder last van dan die zonder. Ook rijden met DCC op sport houd de auto een stuk beter.

We wachten nog even af wat de uitkomst is met de B6 demperset eronder.
 

RefleCs

Forumguru
Ik ben heel benieuwd wat mijn dealer mij morgen gaat vertellen. Vandaag niets vernomen, dat zou theoretisch inhouden dat men onderdelen heeft besteld. Dat was de reden namelijk dat men de auto 2 dagen wou hebben.
 

BadBert

Forumguru
ben benieuwd @RefleCs , als jij andere dempers zou krijgen die er voor zorgen dat hij minder deint en beter op de weg ligt, kunnen ze bij aardig wat skoda dealers door het land mensen verwachten die hetzelfde willen.... vermoed ik....
 

RefleCs

Forumguru
ben benieuwd @RefleCs , als jij andere dempers zou krijgen die er voor zorgen dat hij minder deint en beter op de weg ligt, kunnen ze bij aardig wat skoda dealers door het land mensen verwachten die hetzelfde willen.... vermoed ik....

Dat denk ik ook inderdaad. Ik heb nu een Octavia HB mee en die deint niet na :tongue: Zo hoort het naar mijn mening. Heb gisteren ook de dealer nog even een uitgebreide mail gestuurd met een verwijzing daarin naar dit topic.
 

s_janssen

Actief lid
Wat mij niet helemaal duidelijk is geworden: is het nadeinen een typisch Combi probleem, of hebben hatchbacks er ook last van?
 

Tuulster

Forumguru
Dus jij denkt dat de superb combi gewoon zo rijdt, en er niets aan gedaan wordt, ookal zegt een monteur dat het niet zo hoort?

we gaan het lezen zodra @RefleCs iets te horen heeft gekregen ;)
Dat denk ik inderdaad. Hoe vaak komt het niet voor dat de monteur een bevestiging geeft van een klacht en het uiteindelijk een product eigenschap genoemd wordt....... Kijk alleen maar naar het windgeruis hier elders op het forum :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BadBert

Forumguru
even off topic, dat windgeruis is bij mij tot een zeer klein minimum beperkt, door PUUR de chrome strips goed op hun plek te duwen... geen gesuis meer, en windgeluid is zelfs minder, maar zeker niet meer dan in alle andere auto's die ik rijd of gereden heb :D

Maar ik snap je punt wel hoor... we lezen het hier vanzelf !!! (hoop ik)
 

RefleCs

Forumguru
We gaan het zien ;) ik laat mij verrassen. Ik ga ook nergens vanuit. Er zit verschil in auto's want zoals ook al eerder gemeld heb ik proefgereden in een andere combi zonder DCC en die had er geen last van.
 

fastpeter

Forumguru
Blijf er bij dat standaard echt het onderstel te week is, zelfs met DCC die iets lager is lijkt dit slapper geveerd dan niet DCC, de combi eibach verlaging en DCC onderstel zorg er voor dat op sport het nu goed is, maar in normaal of comfort is dit niet te gebruiken in een woonwijk, je waant je dan in een zeeschip of lelijke eend echt duidelijk te weinig demping.
Echter lijkt mij het mogelijk dat ze de DCC druk in alle standen wat op kunnen schroeven (software) dan zou het goed zijn, of eibach een veer die net wat meer draaglast heeft zo dat alles een stand op schuift.

Dus hoop dat antera een software tweak kan uitvoeren en of dat eibach komt met de keuze voor een net wat Stuger veer type.
We horen het graag @Antera alvast bedankt
 

RefleCs

Forumguru
En het verdict is........ Product eigenschap.

Enige strohalm is dat iedereen die dit ervaart het moet melden bij de dealer. De dealer op zijn beurt bij de fabriek en deze oproep ook op buitenlandse fora te doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is een bewering zonder enige inhoudelijke meerwaarde. Ja logisch dat het een product eigenschap is. Dat gold ook voor die distributie kettingen. Die werden toch ook vervangen? Duidelijk lijkt me dat deze product eigenschap ongewenst is dus dat men niet met zo'n dooddoener weg mag komen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Alsof een cardioloog na vaststellen van een hartafwijking zegt: tja, dat is helaas een orgaan eigenschap
 
Bovenaan Onderaan