Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
voor wat het waard is: mijne is af fabriek verlaagd. wegligging zeer tevreden en voorspelbaar (ook in lange snelle snelwegbochten), geen klappen of deinen. als ik vergelijk met DCC testauto die ik heb gereden: tussen sport en normaal in. Op autobahn gisteren veel comfortabeler dan mijn Passat (vorige).
2.0 diesel
18" modus


dan is die ook met Eibach verlaagt. kijk maar eens tussen de wielen en de carrosierie door en geef aan wat je op de veer ziet staan ana tekst of gekleurde bolletje :-)
 

S-coda

Lid
Ik ben één van de reeds bekende probleemgevallen. Ik heb de auto bij Mark laten verlagen, het resultaat is optisch bijzonder mooi. Ik heb 2 dagen met standaard veren gereden en mij viel het nadeinen aan de voorkant op. In de verwachting dat de Eibach het zou oplossen was ik blij met die keuze..

Bij Mark is mijn ervaring al bekend, maar toch ook om het hier te delen. Ik heb een combi, 1.6 TDI dsg en dus geen DCC. Het nadeinen van de voorkant is echt niet normaal. De auto klapt over dwarsrichels heen waarbij het lijkt alsof de hele voorkant er onder vandaan klapt en bij hobbels op de snelweg duikt de auto veel te ver door zijn veren heen. De dempers kunnen het niet aan. Ik heb net op vakantie in twee weken ruim 4000 km gereden en bij iedere hobbel of kuil zat ik met samengeknepen billen in de auto. De auto klapt continu in het einde van zijn demping en lange bochten op snelwegen is de auto erg zoekerig. Ik heb die ervaring totaal niet bij die proefrit met de auto van @Tuulster. Ik ben dus erg teleurgesteld in het weggedrag van de auto. Ik ga morgen langs de dealer om mijn ervaring daar neer te leggen. Ik ben helaas bang dat ik er niet onderuit zal komen om andere dempers te monteren.
 

MrEdge_

Forumguru
Mijn auto gaat volgende week naar de dealer voor het krakende vering probleem. Ik heb aangegeven dat ik de comfort en normaal stand nauwelijks kan gebruiken ivm nadeinen en induiken van de neus. We gaan een proefrit maken met een monteur om het nader te onderzoeken. Keep you posted!
 

MarsMars

Senior Member
Mijn auto gaat volgende week naar de dealer voor het krakende vering probleem. Ik heb aangegeven dat ik de comfort en normaal stand nauwelijks kan gebruiken ivm nadeinen en induiken van de neus. We gaan een proefrit maken met een monteur om het nader te onderzoeken. Keep you posted!
Ben benieuwd dan.
Die van mij hoeft nog niet naar de garage, maar het is wel fijn om alvast te weten wat de oplossing is :jaja:

Ik gebruik de Comfort stand overigens voornamelijk op de snelweg (of eigenlijk altijd) en de Sport stand in de stad, zeker als er veel drempels zijn. Comfortabel rijdt dat allerminst, maar het duiken van de voorkant bij flinke drempels levert dan weer potentiële schade op aan mijn onderkant...
 

Middag

Forumguru
Mijn bijdrage:
Afgelopen donderdag opgehaald, ook voorzien van eibach. Superb Combi style met 1.6tdi dsg.

Nadeinen doet ie iets, maar ik heb juist niet het gevoel dat het van voor komt. Heb nog niet gehad dat ie door de dempers heen gaat aan de voorzijde. Het lijkt alsof de kont wat zwaar is en deze de hele auto doet nadeinen. Ben benieuwd wat bump-stops achter zouden uithalen. Het is natuurlijk een paardenmiddel. Ik moet zeggen dat ik het (nog) niet hinderlijk vind. Drempels neem je sowieso liever niet te hard. Uiteindelijk denk ik wel dat een setje koni geel de auto perfect zouden maken.
 

RefleCs

Forumguru
Dat is precies wat ik ook al ergens heb gezegd @Middag. Ik heb ook de indruk dat bijvoorbeeld bij een hobbel afrijden de kont de auto een zetje meegeeft aan de voorkant waardoor hij daar verder uit de veren komt dan bedoeld. Bij korte hobbels is het andersom. Als de neus dan naar beneden gaat komt de kont omhoog. deze geeft de neus dan een extra zet waardoor hij door zijn dempers heenslaat aan de voorzijde.
 

Middag

Forumguru
Zou ook het feit verklaren waarom het bij de hb niet voorkomt. Het doorslaan heb ik nog geen last mee gehad. Echt alleen een keer nadeinen.
 

BadBert

Forumguru
Doorslaan heb ik nu 2 keer gehad, bij afrijden drempel waarbij de achterwielen nog op de drempel zijn (lange drempel dus).
Ging er niet hard af naar mijn mening!!!

Nadijnen doet hij iets, maar niet storend vind ik.
 
Die van mij is weer origineel, erg blij mee. Het is een wereld van verschil. Veel beter!
Ik laat hem lekker zo.
 

RoyV1982

Forumguru
Die van mij is weer origineel, erg blij mee. Het is een wereld van verschil. Veel beter!
Ik laat hem lekker zo.
Dat is ook wel weer een rigoreuze beslissing. Maar moet eerlijk bekennen dat ik daar ook wel over nagedacht heb.

Ik wil voor me zelf eerst afwachten of er een oorzaak gevonden wordt en dan beslissen wat ik ga doen.
 

S-coda

Lid
Ik ga hetzelfde doen als @rolfo. Donderdag gaan de originele veren er weer onder. Ik heb afgelopen week in eenzelfde configuratie gereden in de auto van de verkoopdirecteur van mijn Skoda dealer en daarmee kon ik zonder problemen drempels nemen etc Het is niet anders helaas maar rijgenot gaat boven het optische.
 

S-coda

Lid
@rolfo, goed om te horen. Ik kijk ook uit naar donderdag. Ik heb 4500 km gereden op vakantie de afgelopen weken en iedere put, kuil, drempel of glooiing was het afwachten hoe de auto zou reageren. Tijd voor comfort en relaxt rijden na donderdag.
 

RefleCs

Forumguru
Het verschil zit hem in de combi VS de hatchback volgens mij. Maar mij zijn de standaard veren echt te slap.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb trouwens ook in een andere 1.6 TDI met standaard veren van de dealer rondgereden maar ook die deinde niet. Was een auto van dec 2015. Ik vermoed dat er iets aan de dempers is gewijzigd. Komende donderdag gaat de mijne met originele veren 2 daagjes uit logeren voor onderzoek.
 
Bovenaan Onderaan