Omtrend verlagen SuperB 3 Combi Opgelost

Antera

Donateur
Ik dank een ieder voor de info tot nu toe. Hoe meer mensen hun ervaringen willen posten al dan niet verlaagt maar wel met vermelding van DCC en anders zaken en liefst nog met aslasten enz wil ik graag daar een lijst van maken. eerder gevraagde info mag dus ook gemailt worden zodat ik het meer in beeld kan krijgen.
 
Het doorklappen heb ik nog niet ervaren, maar heb dan ook meer snelweg dan drempels gezien. Ik ben wel geschrokken van het zoekerige gedrag in bochten. Heb al heel snel het gevoel te hard een bocht in te gaan. Zal eens een paar drempels proberen en als bovengenoemd probleem dan ook optreed stuur ik de gegevens op naar @Antera. Auto is niet verlaagd, is een 1.6 tdi dsg combi
Even wat drempels geprobeerd. Drempel op gaat prima, drempel af met proportionele snelheid veert hij één keer in, één keer uit en dan weer terug naar rijhoogte. In en uitveren is een overdreven lange beweging.
 

fastpeter

Forumguru
Mark inmiddels ook gemaild, gisteren na een lange vakantie rit van totaal in 3 weken a 6280km flink wat variabel weg omstandigheden voor de kiezen gehad.
Gisteren bij de dealer afspraak olie service beurt gepland en demo gereden met diesel demo met dcc, wat blijkt die is standaard stugger dan onze auto die verlaagd is ?.
Achter is onze auto stugger maar voor alléén op sport prima , anderen standen voor inderdaad toch veel te veel nadeinen
En zoals een ieder omschrijft achter perfect voor dus wellicht net te zwakken veren.
Aslasten zijn wel degelijk bekend maar zoals mark aangeeft is het niet bij iedereen en inderdaad na proefrit gisteren in de dealer demo diesel dcc is dat bij deze echt niet.
Wellicht heeft de fabriek toch veren verward, en eibach maakt veren met de zelfde karakterestiek en was hun test auto ook zo week?

Mij lijkt de proef om voor een veer te gebruiken met de zelfde verlaging maar met meer draagkracht.

We horen het van mark en wil er vol op aan mee werken om dit perfect (opgelost) te krijgen voor een ieder.
 
Mijn auto lijkt na 3 weken, voor nog wel meer doorgezakt dan toen de veren eronder kwamen. Ik wil ook graag meewerken om dit op te lossen want ben totaal niet tevreden over het rijgedrag.
 
voor wat het waard is: mijne is af fabriek verlaagd. wegligging zeer tevreden en voorspelbaar (ook in lange snelle snelwegbochten), geen klappen of deinen. als ik vergelijk met DCC testauto die ik heb gereden: tussen sport en normaal in. Op autobahn gisteren veel comfortabeler dan mijn Passat (vorige).
2.0 diesel
18" modus
 

s-line

Forumguru
Of een hatchback.....
Volgens mij gaat het om de voorkant en niet om de achterkant.
Misschien voel jij het niet, maar iemand anders weer wel. Iedereen ervaart iets anders, de een hoort en voelt elk kraakje, en de ander denkt, ach het zal er wel bijhoren. (Of horen of voelen zelfs helemaal niets!)
 

Tuulster

Forumguru
Volgens mij gaat het om de voorkant en niet om de achterkant.
Misschien voel jij het niet, maar iemand anders weer wel. Iedereen ervaart iets anders, de een hoort en voelt elk kraakje, en de ander denkt, ach het zal er wel bijhoren. (Of horen of voelen zelfs helemaal niets!)
Ik heb geen Dcc, wellicht ook een oorzaak dat ik echt NIET nadein.........
 

riskitalltowin

Actief lid
voor wat het waard is: mijne is af fabriek verlaagd. wegligging zeer tevreden en voorspelbaar (ook in lange snelle snelwegbochten), geen klappen of deinen. als ik vergelijk met DCC testauto die ik heb gereden: tussen sport en normaal in. Op autobahn gisteren veel comfortabeler dan mijn Passat (vorige).
2.0 diesel
18" modus

Zelfde opstelling: 2.0 tdi - verlaagd af fabriek en modus. Deint te veel vooraan naar mijn gevoel. Ik heb vroeger steeds geleerd: 1 keer is OK, 2 is te veel. Deze deint 2 keer.
 

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook geen DCC maar mijn combi deint toch echt na. Wat ook geconstateerd is door de monteur die meereed.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het ware wenselijk wanneer het deinen objectief te meten is, met een deinometer ahw. Ik vraag mij af in hoeverre louter subjectieve indrukken de zaak verduidelijken
 

Tuulster

Forumguru
@s-line Ik heb gisteren bewust nog eens ongenuanceerd hard (veel harder dan ik normaal ooit zou doen.....) een aantal drempels genomen maar hij deint NIET na. Maakt één behoorlijke klap naar voren (even hard eroverheen zoals gezegd) en ligt dan stil..... Raakt de grond niet eens....:pardon:
 

RefleCs

Forumguru
Of ik het hard of zacht doe maakt niet uit. Hij deint een keer na. Het lijkt wel of er andere dempers onder zitten. En het klappen ervaar ik vooral bij korte hobbels. Het lijkt wel haast dat zodra de kont over de drempel komt hij de neus een extra zet naar beneden geeft.
 
Bovenaan Onderaan