Okki' s Arona

EdK

Forumguru
En er is niets 2e hands te verkrijgen en over te zetten ?
Maar goed als ik de lijst zie dan heb je nog genoeg andere leuke dingen aan en in de auto...
 

Okki

Donateur
Ik ga geen tweehands dingen in een nieuwe auto zetten. Daarbij, overzetten met alle aansluitingen en canbus (of hoe dat ook mogen heten) zal best lastig zijn.

Ach, als ik het wil zien kijk ik wel naar de auto's die het wel hebben die ik zie rijden. Leerschool voor de volgende keer.

En als je tegenwoordig een Skoda besteld met bepaalde opties krijg je soms ook wat anders geleverd.
 

jesse_s93

Donateur
Ik vraag me af of het wel een drukfout is. Gezien het lettertype van Arona op de kont lijkt dit een redelijk jong exemplaar. Bij (bijna) alle nieuwe VAG modellen is tegenwoordig led dim- en grootlicht standaard, naast de dagrijverlichting wat meestal al led is. Dan is het feitelijk wel full led (behoudens misschien de knipperlichten?), maar niet op de manier zoals Seat dat bedoelt in de brochure/prijslijst.

Ondanks dat blijft het een mooie auto. Alvast veel plezier ervan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Okki

Donateur
Die trapezium vormige dagrij verlichting (die oranje wordt als je de richting aanwijzer aanzet) zie je op de site van SEAT alleen vanaf de FR versie's. Maar misschien bij andere versies wel als optie te bestellen. Volgens mij is dat de Full Led.

Reference t/m Style
  • Koplampverlichting LED met LED-dagrijverlichting
Vanaf FR
  • Koplampverlichting Full LED

Mijn exemplaar is geimporteerd uit Tjechië, waarbij de FR (en andere uitvoeringen) niet standaard de mistlampen hebben en blijkbaar ook de Full Led niet.
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
even wat update's:

Zaterdag

De auto opgehaald. Nette afhandeling.

okki.jpg

Zondag:

Ik probeer de SEAT connect app te downloaden via qr code of rechtstreeks via de Google Play store, maar ik kan deze nergens vinden.
Gaat om de Android versie dus.
Wel de My Seat app, maar dat is wat anders (met een dongle en modellen tm 2020

Later die dag:

Ge-chat met SEAT, die vinden hem wel in de Apple Play store (medewerkster heeft een iPhone)
Op mijn iPad vind ik hem ook. Blijkbaar een storing in de Google Play Store.
Profiel aangemaakt via de iPad en alles werkt (tot dan toe)

Vanochtend:

Gisteren een gebruiker aangemaakt. Alles deed het. Ga ik vanochtend rijden, valt het navigatie systeem (en radio) 3x uit om vervolgens helemaal niets meer te doen.

Gelukkig de garage op de hoek, dus die hebben de boel gereset.
Rij ik weg (navigatie ingevoerd) valt het weer uit.

Ik heb daarna de hoofdgebruiker gewist en weer geprobeerd daarna bleef het werken.
Handleiding Connect nogmaals gelezen en zag dat ik een stap verkeerd had gedaan. Dus vanmiddag weer proberen maar het lukt niet. Het wereldbolletje wordt niet wit, dus er is geen 4G data verbinding!
Ook staat de hoofdgebruiker er nog/weer in maar omdat er geen data verbinding is kan ik die niet verwijderen.

Dus morgen maar weer even langs de dealer.

Zonder vaste gebruiker werkt alles ook, alleen worden er dan geen updates binnen gehaald. Kan ook via USB maar het zou toch gewoon moeten werken.

Gelukkig rijdt de auto verder heerlijk.
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Car Connect en dergelijke .. is er al 1 iemand die daar geen problemen mee heeft gehad , waar het van de eerste keer werkt en blijft werken??? Vind het persoonlijk een verschrikkelijk iets. Heb mij (of mezelf) bij de Porsche ook laten overtuigen dat zoiets wel goed werkt voor navigatie … volgende wagen moet absoluut een originele navi reeds aanwezig hebben.
 

Okki

Donateur
Er zit originele navigatie in. Android auto moet ik nog uitvogelen. Daarvoor eerst een usb c usb c kabel van max 50 cm scoren.
Net als een usb-c stick zijn die ook lastig te vinden.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Okki kun je niet de gehele unit naar fabrieks instellingen zetten ?
Met de unit uit je oude Rapid was / is dat wel mogelijk zover ik weet !
Unit zit ook in de Fab 3

En dat je van hieruit alles weer opzet !
En om het wereldbolletje wit te krijgen moet ik in me caddy me telefoon als hotspot instellen.
Anders blijft deze heel mooi rood !
 

Okki

Donateur
EdK,

Ik had gisteren ook per abuis fabrieksreset gedaan. Stond iets van wissen gebruiker/fabrieksreset. Dacht dat er daarna nog een keuze kwam. Na de reset stond het systeem in de Tsjechische taal. Probeer dan de instelling taal maar weer eens te vinden!

Maar goed. Toen kon ik wel een gebruiker aanmaken, dus blijkbaar een wit bolletje.

Ik kon vanmiddag mn telefoon ook verbinden als hotspot met de auto, maar dat is alleen om Wifi te kunnen delen in de auto. Heb dat geprobeerd, lukt ook maar geen wit bolletje.

Maar in elk geval dank voor het meedenken. Op het SEAT forum reageerd er niemand. Wat een dooie boel daar zeg.
 

EdK

Forumguru
Probeer dan de instelling taal maar weer eens te vinden!
:deuk: Had graag je reacties live gehoord dat moment....

kon vanmiddag mn telefoon ook verbinden als hotspot met de auto
Bij me Caddy moest ik dat juist andersom doen ! Dus laat me caddy verbinding maken met de phone die hotspot is en de 4G gebruikt voor het interpret, en dan word hij wit !!
Maar eerlijkheids halve , het gaat ook daar niet van een leien dakkie hoor....
Op het SEAT forum reageerd er niemand. Wat een dooie boel daar zeg.
Tsja het leeft soms even daar op heb ik vernomen als Pizzapeter en nog wat seatrijders die hier vertoeven daar online gaan....
Maar ach joh, een seat is niets anders dan een Skoda met een ander Logo......:cool:
 

Rosinfield

† In Memoriam
We zijn ook wel verwend hoor, met dit forum. Behoorlijk uniek. Up forum is echt een dooie boel. De GTI/TSI appgroep is wel leuk, al ben ik daar een vreemde eend in de bijt met mijn leeftijd. Maar dat maakt het ook wel leuk. Laatst had iemand een video gepost van een "rev-contest". Dan verwijs ik naar mijn jeugd waarin we dat ook deden met onze brommers, met een foto van de Tomos waarop ik toen reed
 

Antera

Donateur
Lastig dat het elke keer uitvalt maar dit zal vermoedelijk Inhouden dat de headhunters vervangen moet worden. Er zijn wat problemen bekend met deze systemen, de dataverbinding komt ook uit het Systeem. Er zijn meerdere klachten over bekend en bij sommige krijgt men het niet opgelost. Al diverse klanten gehad die geen gebruikers meer kunnen aanmaken na een update enz. Ook verdwijnt soms bepaalde opties spontaan na een update en al diverse malen zelfs meegemaakt dat draadloos Full-link/appconnect enz niet meer werkt en ze zich geen uitweg weten te vinden.,

Dit ook al een paar keer opgelost omdat de dealer er geen raad mee weet.

De software van de nieuwe auto’s is op zijn zacht gezegd best wel een drama ;)
 

Okki

Donateur
Vandaag al de eerste Ali bestelling binnen:

IMG_20221110_175251_901~2.jpg

In bestelling staan nog:

RVS voetensteun met plakstrip.
Ronde asbak met SEAT logo (voor sleutels in de doen)
Dynamische knippers voor in de spiegels (ga ik samen met een SEAT forum lid installeren)
Chroom onderkantje voor de sleutel.
Inzet bakje voor de midden armsteun.

Verder wil ik via @Antera nog, indien mogelijk:

Comfort knipperen op 4 of 5
Rechter spiegel kantelen bij achteruit.

Verbinding met e-sim werkt nog steeds niet (hoewel op de weg terug wel weer even het witte wereld bolletje actief was) Op zich niet zo erg, alleen jammer dat filemeldingen in de navigatie hieraan vast zitten, dus die "mis" ik nu.
Raar dat zoiets wel standaard in de Amundsen zat en nu blijkbaar alleen betaald weergegeven kan worden.

Ook het signaal bij overschrijding van de maximum snelheid (0, 5 of 10 km te hard aan de hand van de verkeerstekens doet niets. Zou een melding en of toon moeten zijn.
Ook niet belangerijk, maar zou graag weten hoe dat werkt. Het zit er nou eenmaal op.

Kort usb c usb c kabeltje voor Android auto of Full Link (moet ff kijken wat wat is) is ook binnen. Maar daar ga ik later nog wel eens op mn gemak naar kijken.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Full link zorgt voor de verbinding van je smartphone waarop Android Auto of Apple Carplay staat met het media systeem.
Heb het zelf ook in mijn Leon en werkt perfect.
Ik zou lekker gaan navigeren met Google maps die zeker nauwkeurig is met file voorspellingen etc.
Thuis zorgen dat je de kaarten zet op je smartphone zodat het onderweg zo min mogelijk data kost
 

Skodarno

Senior Member
Als je bij Google maps op je profiel klikt zie je offline kaarten staan, daar kun je een gebied selecteren en downloaden.
 

Okki

Donateur
Multimedia systeem inmiddels weer kunnen koppelen met een vaste bestuurder via de SEAT Connect app die nu ineens wel weer in de Google Play Store staat.

Alles lijkt te werken. Ook Android auto geprobeerd via een (te kort) kabeltje. Ga nog zien of ik het ga gebruiken. Ben benieuwd hoe eventuele Whatsappjes binnenkomen als je het Android auto scherm niet aan hebt staan.

Verder mijn usb stick met muziek onder handen genomen. Er werden geen albumhoezen getoond. De muziekbestanden kopieer ik vanuit de iTunes directory die ik op mn pc heb staan (destijds alle cd's die ik had geript via iTunes)

In iTunes staan bij sommige albums wel hoezen, maar worden in de auto dus niet getoond. Na veel zoeken kwam ik erachter dat bij een album info de afbeelding max 500 x 500 pixels mag zijn. De in iTunes opgehaalde hoezen zijn waarschijnlijk te groot dus.

Enfin....lekkere middag bezig geweest om de gewenste hoezen op te zoeken in Google, te downloaden, aan te passen naar max 400 x 400 (voor de zekerheid) en aan de album info te koppelen.

Vervolgens alles vanaf de pc op een usb stick en dan op een laptop via de usb stick naar een usb c stick.

Maar......het werkt nu! Heb je er verder wat aan? Nee, maar het kan en dus vond ik het leuk dit aan te passen.
 
Bovenaan Onderaan