Okki' s Arona

Okki

Donateur
Klink herkenbaar. Is op mijn motor forum (TDM) ook zo. En VW forum is ook niet je dat. Wat dat betreft is het hier meestal gezellig met hier en daar wat humor. Hou ik wel van...
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Okki Wat SO betreft: daar is een fors deel van de vaste forumbezoekers geruisloos verdwenen in een app-groep, die zich zelden of nooit meer op het forum laat zien.
Same bij het Up forum; nadeel van zo'n app groepje is dat het soms wel wat chaotisch verloopt. 26 leden en als het dan druk is, kan het zomaar gebeuren dat je een vraag stelt zonder antwoord te krijgen, omdat er inmiddels al weer van alles is tussengekomen. Maar wel gezellig. Inmiddels al gewrapte emblemen geregeld en een rode GTI sticker. Het oog wil ook wat. Maar daarvoor is een ander topic.
Gefeliciteerd met de Arona @Okki !

Armsteun heb ik niet en ga ik ook niet doen. In de Up zit zoiets helemaal in de weg. Mis hem ook niet
 

Okki

Donateur
De auto heeft aan de achterkant wel piepers, maar voor niet. Nou parkeer ik meestal achteruit in (makkelijker met wegrijden) maar met fileparkeren kan het handig zijn. Bij de dealer nog even nagevraagd of inbouw achteraf (voor) mogelijk is. Geen probleem, alleen wel even € 975 aftikken! De materialen zijn duurder geworden.

Bedrijf dat dit zou doen is Business4Cars.

OEM sensoren € 475 ex btw
Inbouw € 250 ex btw
Voorrijkosten € 75 ex btw (blijkbaar komen ze dit bij de dealer doen)
Klein materiaal € 8,50 ex btw

Is dit een normaal/redelijk bedrag?

Let wel...het moeten wel originele sensoren zijn, geen aftermarket.
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen kijk eens of je die sensoren ergens in tsjechie kunt aanschaffen en dus ook gewoon OEM
En neem dan eens contact op met Antera en vraag hem wat het bij hem kost !?
En misschien kan hij de sensoren ook wel leveren, maar daar kom je achter door hem te appen of te mailen
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

EdK

Forumguru
En bedenk me opeens !
Welk media unit heb je erin zitten ?
Is dat er één met navi ?
Want dan kun je ook er eens over nadenken om er een achteruitrij camera in te plaatsen ! :pieker:
 

Okki

Donateur
@EdK ja, is de versie met navigatie. Maar achteruit camera is niet nodig icm de piepers wat mij betreft. Had ik zelf overigens ook aan gedacht, maar dan liever piepers voor.

Enige wat ik wel leuk had gevonden is dodehoek waarschuwing in spiegels, maar dat hebben de Arona's niet.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou ook net zoals @EdK zegt ineens camera laten plaatsen. Eens je dat gewoon bent , wil je niets anders meer. Met zo een camera kan je tot om de mm rijden. Piepers is altijd een gok van “kan het nog een beetje verder?”
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had al piepers voor én achter, maar heb toch ook een achteruitrijcamera laten toevoegen. Is ideaal om achterwaarts via een S-bocht in de oprit onder de carport te komen.
 

Kanerr

Forumguru
Absurd om 975 euro neer te leggen voor 4 sensoren aan de voorzijde voor een beetje extra gemak.

Ik persoonlijk zou het nooit doen.
2 opties imo als je echt graag sensoren wilt.
1; uitbesteden aan een ander retrofit dealer (bijvoorbeeld VAS Zeist of een ander bekend retrofit bedrijfje)
2; onderdelen zelf aanschaffen voor fractie vd prijs en zelf inbouwen (of door iemand met wat ervaring) als je een beetje handig ben.
 

Skodarno

Senior Member
Even een paar offertes opdoen, ik heb het idee dat mijn sensoren voor soms niks doen. Bij mijn vorige auto, een Clio, waren ze veel gevoeliger. Waar blijven de foto's, auto gister opgehaald toch?!
 
Bovenaan Onderaan