Octavia III

Het is niet de crinkel zwart, dat is de standaard zwarte bekleding van de elegance businessline en die ziet er echt anders uit. Voorbeelden genoeg in de showrooms ondertussen.

Op de foto staat de bekleding uit het dynamicpakket, en dan de grijs/ zwart. Rood/ zwart zie je iets terug in dit topic op de rode combi. In de prijslijsten en dergelijke staat er nergens dat je met het dynamicpakket andere bekleding krijgt maar dat is tch echt zo. Dat er in NL alleen de grijs/ zwart variant leverbaar is zou best kunnen...
 
Klopt MarcoD. De officiële benaming van de stof in het Dynamic pakket is nog niet bekend. In mijn offerte staat Crinkel zwart, maar dat is niet officieel.
 

thekawa

Forumguru
heeft iemand een voorbeeld foto bij dealer (dus in het echt :) ) van een zwart metallic Elegance BL met 18"?? Of weet waar er zo'n eentje staat...
 

Edwin1969

Actief lid

CoesDoes

Forumguru
Thx !

Heb meteen even gekeken, maar het viel mij wel op dat er in de omschrijving van het Oostenrijkse dynamic-pakket niet wordt gesproken over de achterspoiler. Blijkbaar is dat pakket niet overal gelijk.
In de Tsjechische configurator staat dat al een tijdje, zijn ook meerdere foto's van de bekleding te zien. Mijn Tsjechisch is nog nooit goed geweest, maar volgens mij staat daar wel een spoiler in het pakket (of spojler moet iets anders betekenen ;) )

image.jpg
 
In de Nederlandse prijslijst staat ook een spoiler genoemd, echter alleen op de achterklep. Volgens de dealer komt er een grotere spoiler op de combi. Een verlenging op de huidige spoiler....
 

CoesDoes

Forumguru
In de Nederlandse prijslijst staat ook een spoiler genoemd, echter alleen op de achterklep. Volgens de dealer komt er een grotere spoiler op de combi. Een verlenging op de huidige spoiler....
In de dealerlijst met aanpassingen staat o.a.
"• Vanaf modeljaar 2014 wordt er bij bestelling van een 1.4 TSI 103kW Hand-6 standaard een spoiler op de achterklep geleverd."
Geen idee wat we gaan krijgen, maar er zal zeker een spoiler opzitten! ;)
 

thekawa

Forumguru
Nou de bestelling is er door :) was nog even wat aanpassen, mede door de nuttige tip van tha a en tedvlemmings! thnx... de adaptive cruisecontrol is het niet geworden dus. De dealer houdt zich natuurlijk bij de kleine lettertjes. Daarom eens Pon Skoda gebeld. Die mevrouw vond het ook wel raar, maar kon er niets aan doen... goed verhaal. Ik ben toen erg gaan twijfelen toch de Golf7 variant DSG met ACC te nemen. Echter na wat uitpluizen op het internet, reviews en filmpjes erachter gekomen dat ACC niet iets is voor mijn rijstijl :( Dus kwam de O3 combi weer beter in 't zicht aangezien je simpelweg meer opties krijg voor je geld. Neem niet weg dat het me zeer deed afscheid te nemen van het Golf 7 interieur welke toch wel (persoonlijk) veel mooier is.

Maar goed, we zijn erg blij met de setup, dit is t geworden;

Skoda Octavia combi 1.6 TDI DSG Elegance Businessline;
- zwart interieur
- Metallic Race Blue
- Driving profiles
- zonder type aanduiding
- Dynamic Pakket (black/gray seats)
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- eibach 30mm pro kit
- 18" TAM chrome/black ET45 incl slotbouten
- blindering achteraf inclusief A-style
- verduisterde achterlichten en reflectors.

geschatte leverdatum 19-10-2013.
 

thekawa

Forumguru
Mooie bak en een goede keuze! Nu wachten maar.... Join the club!

thnx.

ik zat ff in de VAGCOM hoek te kijken. Maar er staat nog geen lijstje van o3 mods?
Opties waar ik me wel voor zou interesseren zijn;
- mistlampen bochtenverlichting uit (vind ik persoonlijk cheap staan als je al xenon hebt)
- Led achterlichten standaard aan met dagrijverlichting LED voor
- automatisch inklappen spiegels bij afsluiten (of is dit bij skoda standaard...?)
- panoramadak automatisch dicht bij afsluiten (of is dit ook al zo :) is zelfde dak als superb combi neem ik aan)
- needle swipe bij starten

spiegel kantelen bij inparkeren, ik las daar voor de superb en o2 voor dat dit alleen werkt met mem-stoelen? bij mn golf6 werkte dit wel. Ik had ook gezien dat er dan een andere motortje rechts in de spiegel zit? lijkt me dus sterk om met vagcode te fixse... (vond persoonlijk top om de velgen te spare!)
 

thekawa

Forumguru
Hoeveel scheelt de ET45 van de gewone velgen? 6mm? Ga je dat wel zien?

alle 18" velgen voor de 03, fabrieks en officiele accessoires, zijn et51. dat verschil ga je wel zien :)
et45 is denk ik persoonlijk wel de max, als je ook nog verlaagd, tegen aanlopen.
 
Bovenaan Onderaan