Octavia III

Dennis Nijholt

Forumguru
Thekawa een paar opties eraf moeten halen....volgens mij heb je een hele dikke bak zo met weinig te wensen over..en even over het blinderen van de voorramen achteraf.
Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde. Aangezien veel auto’s al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25% komen, valt met het aanbrengen van extra folie maar weinig winst te behalen.
en volgens mij komen de voorramen van de Octavia daar al aardig aan die 25 a 30%. Dus sta niet vreemd te kijken als je aangehouden wordt en je gesommeerd wordt om de blinderingsfolie van je beide zijruiten voorzijde af te halen.
 
Nou ik ben er inmiddels uit. Het gaat de octavia combi worden. deze week rond zien te maken met de leasemaatschappij. Om de auto courant te houden zat ik aan een max bedrag, dus heb er helaas wat opties af moeten halen :( Maar goed, ook tevreden met het volgende;

Skoda Octavia combi 1.6 TDI 105pk DSG Elegance Business Line
- Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
- Elektrische achterklep
- Sunset
- Drive setup
- Zonder model & type aanduiding
- Dynamic pakket
- DAB (digitale radio ontvangst)
- LM 18 inch Alaris (fabrieks-af-aan)
- LM 18 inch achteraf met alaris inruil (gepolijst met zwart binnenwerk, ET45)
- Eibach verlaging
- blinderen voorramen achteraf
- achterlichten en reflectors tinten
- Metallic lak: Race Blue
.


Goeie setup!
Wat kosten de velgen achteraf met inruil?
en wat kost de Eibach verlaging nu?
 

thekawa

Forumguru
Thekawa een paar opties eraf moeten halen....volgens mij heb je een hele dikke bak zo met weinig te wensen over..en even over het blinderen van de voorramen achteraf.
Op grond van Europese regelgeving en APK-normen mag het lichtverlies in geval van getint glas gemeten naar de uitgangswaarde met helder (ongetint) glas nooit meer bedragen dan 25 procent voor de voorruiten en 30% voor de zijruiten voorzijde. Aangezien veel auto’s al getint warmtewerend glas hebben, waarmee ze al een eind in de richting van die 25% komen, valt met het aanbrengen van extra folie maar weinig winst te behalen.
en volgens mij komen de voorramen van de Octavia daar al aardig aan die 25 a 30%. Dus sta niet vreemd te kijken als je aangehouden wordt en je gesommeerd wordt om de blinderingsfolie van je beide zijruiten voorzijde af te halen.

hoi dennis

nja de extra wensen waren panodak en memstoelen, maar dan was de auto niet meer courant. maar idd eens, volgens mij een leuke setup. De golf7 variant is afgevallen vanwege de prijs, dan kon ik vrij weinig op bestellen om het courant te houden.

over de ramen... klopt.. Ik had dit op mn golf 6 variant ook zitten. is 1,5 jaar goed gegaan. Ik wel het risico wel nemen, want het smoelt zo veel beter.
tf9c.jpg
 

thekawa

Forumguru
Goeie setup!
Wat kosten de velgen achteraf met inruil?
en wat kost de Eibach verlaging nu?

dat kan ik je vandeweek laten weten. de dealer ging nog ff rekenen. Officieel als skoda accessoires €685,- Alleen dat vind ik te veel. Op mijn golf heb ik het laten doen voor 390 inclusief monteren bij lynx car design.

Ook de velgen ging hij nog ff mee aan de slag. De reden dat ik wel alaris neem, is dat er wel al 18" banden om zitten voor die 190 euro. De meeste dealers willen die alaris wel hebben voor andere klanten die upgrade willen. De alaris kost nieuw 205euro per stuk. Dus zeg dat de dealer je ipv 840, 500a600 euro er voor terug geeft (ex banden). Mijn velgen uitgezocht bij reedijkbanden. een setje 18" van een wat beter merk (TAM) kost zon 600-800 euro (ex banden). Dus even zonder afhalen en monteren is dat een meerprijs van zo'n 2a300 euro.
 

CoesDoes

Forumguru
Zojuist eindelijk bericht van de dealer gehad dat volgens de importeur de 'sportstoelen' uit het Dynamic pakket inderdaad degene zijn die hier al meerdere malen voorbij zijn gekomen.., de informatie begint nu blijkbaar ook bij de importeur binnen te druppelen, hopelijk is de rest hierna ook snel bekend.
 

thakawa

Nieuw lid
ik was dinsdag de 18e bij een dealer, die zei dat ze binnen twee weken een meeting ergens hadden met zn alle en dat er dan meer info zou komen over modeljaar 2014 en het 14% model. Hij zei nog wel, mogelijk lees je het even snel op internet als dat wij het horen ;)
 

paulus474

Senior Member
Zojuist eindelijk bericht van de dealer gehad dat volgens de importeur de 'sportstoelen' uit het Dynamic pakket inderdaad degene zijn die hier al meerdere malen voorbij zijn gekomen.., de informatie begint nu blijkbaar ook bij de importeur binnen te druppelen, hopelijk is de rest hierna ook snel bekend.
Had deze dealer toevallig ook nog informatie (plaatje/foto) over de Combi dakspoiler?
 

tha a

Senior Member
Nou ik ben er inmiddels uit. Het gaat de octavia combi worden. deze week rond zien te maken met de leasemaatschappij. Om de auto courant te houden zat ik aan een max bedrag, dus heb er helaas wat opties af moeten halen :( Maar goed, ook tevreden met het volgende;

Skoda Octavia combi 1.6 TDI 105pk DSG Elegance Business Line
- Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
- Elektrische achterklep
- Sunset
- Drive setup
- Zonder model & type aanduiding
- Dynamic pakket
- DAB (digitale radio ontvangst)
- LM 18 inch Alaris (fabrieks-af-aan)
- LM 18 inch achteraf met alaris inruil (gepolijst met zwart binnenwerk, ET45)
- Eibach verlaging
- blinderen voorramen achteraf
- achterlichten en reflectors tinten
- Metallic lak: Race Blue.

Die adaptive cruise control icm 1.6TDI gaat m niet worden ben ik bang.... is alleen icm 2.0TDI leverbaar of 1.4 of 1.8TSI Zie nieuwe prijslijst
 

TedVlemmings

Forumguru
Nou ik ben er inmiddels uit. Het gaat de octavia combi worden. deze week rond zien te maken met de leasemaatschappij. Om de auto courant te houden zat ik aan een max bedrag, dus heb er helaas wat opties af moeten halen :( Maar goed, ook tevreden met het volgende;

Skoda Octavia combi 1.6 TDI 105pk DSG Elegance Business Line
- Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
- Elektrische achterklep
- Sunset
- Drive setup
- Zonder model & type aanduiding
- Dynamic pakket
- DAB (digitale radio ontvangst)
- LM 18 inch Alaris (fabrieks-af-aan)
- LM 18 inch achteraf met alaris inruil (gepolijst met zwart binnenwerk, ET45)
- Eibach verlaging
- blinderen voorramen achteraf
- achterlichten en reflectors tinten
- Metallic lak: Race Blue
De 'standaard' Alaris velgen vind ik wel mooi hor. Maar bijna iedereen heeft ze straks ;) Plus dat ik ze te ver naar binnen vind staan. Daarom een achteraf setje met betere ET waarde.

De kleur heb ik nog er lang over getwijfeld. Ik heb altijd zwarte auto's, vind ik gewoon mooi en stoer staan. Alleen een paar o3's gezien, maar vind de lijnen van de auto totaal wegvallen bij dit model... Daarom maar eens wat anders, raceblue dus. Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen....

Ik wil niet lullig zijn maar tenzij er wederom iets veranderd is kun je die "Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant" wel vergeten. Ik heb het ook besteld op de 1.6TDI DSG en het staat op mijn lease offerte echter is het volgens mijn dealer, en vele andere dealers geen mogelijkheid op de 1.6TDI (DSG). Ik zal dat dus maar eens even goed navragen en mocht het ineens wel mogelijk zijn dan hoor ik het graag en zou ik extreem verbaasd zijn.
 

Darkside

Forumguru
Inderdaad. Het is volgens mij nog steeds niet mogelijk op de 1.2 TSI en de 1.6 TDI.
Iets wat erg jammer is. Waarom zou je voor ACC een 1.4 TSI motor nodig hebben.
En waarom hebben mensen met een 1.2 TSI geen front assist nodig.
Zijn dit gewoon veel veiligere bereiders uit zich zelf of zo?
 

Sharpener

Nieuw lid
Had deze dealer toevallig ook nog informatie (plaatje/foto) over de Combi dakspoiler?

Volgens mij is dit de spoiler. Sorry voor de slechte kwaliteit maar het zijn screenshots uit een filmpje van het GTI evenement Woerthersee. Ook maar even de een foto van de stoelen toegevoegd.
 

Sharpener

Nieuw lid
mmm daar was ik al bang voor. Ik heb even geen andere mogelijkheid om ze te uploaden.

Het komt uit dit filmpje

Op 2:20 komt er een rode combi met de spoiler in beeld. Er zit ook een extra lip op de voorspoiler lijkt.
 

CDK

Forumguru
dat ziet er best OK uit die rode combi met zwarte wielen..... jammer dat we die in NL waarschijnlijk niet zo gaan tegenkomen...
 
Bovenaan Onderaan