Octavia III

CDK

Forumguru
@Rolle, de wet en regelgeving van België ken ik niet, maar weet wel dat het daar met regelmaat toegepast wordt

greetz Corné
 

goromo

Nieuw lid
Beste O3 bezitters (of toekomstigen)


I.v.m. het willen aanschaffen van een nieuwe auto hebben mijn vrouw en ik vandaag een proefrit gemaakt met een O3 1.2 TSI Ambition BSLN.
Het is echt een klasse bak met een hoge value for money en dus in vergelijk met onze huidige auto een O1 uit 2012 een hele verbetering.
Echter heb ik recentelijk een ritje naar zuid Duitsland gemaakt met een Golf 7 1.2 TSI.
Aangezien ik deze twee auto's als broers of zussen beschouw zijn mij twee dingen opgevallen tijdens deze testrit.

De golf lijkt toch iets beter van de plek af te komen en het lijkt alsof de golf minder geluid doorlaat naar de rijder.
Mag je de vergelijk wel maken tussen deze twee auto's ?
Heeft iemand van jullie ook deze ervaring ?.

Nog even een praktisch vraagje.
Ik zie op sommige foto's dat er ook ambition BSLN rondrijden met chromen raam lijsten, maar zie deze optie niet op de accessoire lijst staan.
Dit zit er toch niet standaard op, toch ?.
 

CoesDoes

Forumguru
Beste O3 bezitters (of toekomstigen)
Nog even een praktisch vraagje.
Ik zie op sommige foto's dat er ook ambition BSLN rondrijden met chromen raam lijsten, maar zie deze optie niet op de accessoire lijst staan.
Dit zit er toch niet standaard op, toch ?.
Het is inderdaad niet standaard op de ABL, maar wel als optie te bestellen (€120 voor de HB en €200 voor de Combi)
 

CDK

Forumguru
wat betreft het geluid...., VW is een tikkeltje beter afgewerkt en dus ook beter geisoleerd, vandaar het verschil in geluid, gewicht van beide auto's is vrijwel identiek, dus als je bij VW en Skoda met dezelfde motor (105pk) hebt gereden, zou dat niets uit moeten maken

greetz Corné
 

CoesDoes

Forumguru
wat betreft het geluid...., VW is een tikkeltje beter afgewerkt en dus ook beter geisoleerd, vandaar het verschil in geluid, gewicht van beide auto's is vrijwel identiek, dus als je bij VW en Skoda met dezelfde motor (105pk) hebt gereden, zou dat niets uit moeten maken

greetz Corné

De Octavia mist inderdaad wat isolatie onder de motorkap geloof ik.
Goed punt Corné er is inderdaad ook nog een lichtere 1.2, dat scheelt behoorlijk in prestaties
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jarsiv

Senior Member
Er zou helemaal niks onder de motorkap zitten, bij mij zit er wel een zwarte bescherming onder de kap
 

Darkside

Forumguru
Ik dacht ook gelezen (en gezien) te hebben dat Skoda geen isolatie onder de motorkap zou hebben.
Goed om te lezen dat dit nu wel zo is.
Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben is het afrol geluid van de banden. Die is behoorlijk aanwezig in de O2.

Verder geloof ik wel dat VW nog net wat beter geïsoleerd is. (mag ook wel omdat je er ook meer voor betaald)
 

Altos

Banned
Ik vind het afrol geluid nu wel meevallen. Toen we deze auto net hadden was het zeker meer aanwezig.
Ook had ik liever Dunlop's gehad ipv Conti's maar dat was een heel werk om dat zo te regelen, dus als deze op zijn maken we wel een switch.
 

CDK

Forumguru
@Darkside, idd alle waar naar z'n geld, maar een mooie brom is nooit verkeerd vind ik, al het bij cruise snelheid maar binnen de perken blijft, bij accelereren mag er best iets te horen zijn lijkt mij

greetz Corné
 

Darkside

Forumguru
Een mooie brom is idd niet erg. Maar het ging mij meer om afrol geluiden.
Het wordt gewoon tijd om een keer een (uitgebreide) proefrit te maken.



edit:eek:k grappig als ik proefrit op het skodaforum intyp dan linkt hij automatisch naar de proefrit website van skoda.
Dus als ik een proefrit wil maken in een BMW kan dat niet ;)
 

Greggy

Actief lid
Nieuwe auto, nieuw LM, nieuwe kansen... Zonet mijn - alweer vieze - velgjes grondig schoongemaakt en behandeld met een goedje CQuartz. Enkele druppels op een schone en vetvrije velg aanbrengen en 24 uur laten drogen. Zou een jaar mooi glimmende velgen moeten geven (na een simpele schoonmaak met water)... Ik hou jullie wel op de hoogte. :)
 

Greggy

Actief lid

Dennis Nijholt

Forumguru
ik zoek eigenlijk nog iemand die mijn auto op 2 wekelijkse basis schoonmaakt voor een zacht prijsje...ik heb zelf zo' n hekel aan om auto's schoon te maken...om te beginnen is een crime maar als ik het resultaat af en toe zie ben ik er best tevreden mee...maar is geen hobby van me
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan