Octavia III

GewwiT

Lid
Wesley, ik heb de VW variant gedownload en deze eindigt op Q3.12 (P34_N60S3MIBS2_EU_NT_Q3.12)
Zou VW hier vooruit lopen op de Skoda kaarten?
 

Rallye

Forumguru
Vandaag een proefritje in de uitbundig bestickerde Octavia III Combi van Vruggink (1.2TSI, handgeschakeld, Amundsen). Opvallende zaken, niet noodzakelijkerwijs in volgorde van belangrijkheid:
- positief: ruimte, stil, voelt stevig aan, rolt (i.t.t. wat in testen vermeld wordt) best comfortabel af, 105pk valt niet tegen in zo'n grote auto, goede af-fabriek carkit, mooie Maxidot in kleur, handig zo'n vanuit de kofferbak neerklapbare achterbank, rijdt (ondanks alles hierna) toch fijn.
- negatief: mijn knie komt tegen de tunnel (net als bij de Superb overigens), stoel kan niet laag genoeg, stem van de navi is geleend van een oudere Haagse dame die veertig jaar in België gewoond heeft (niet te doen), cruisecontrol resumed als je de koppeling weer op laat komen (erg verrassend en onhandig, sorry als ik op de A18 opeens wat dicht bij je zat), tussen de lijntjes rijden kan ik ook zonder melding in het dashboard, waarom gaat het maxidot scherm na een telefoontje niet automatisch terug waar hij op stond, maar naar een keuzescherm?
 

Rick

Senior Member
cruisecontrol resumed als je de koppeling weer op laat komen (erg verrassend en onhandig, sorry als ik op de A18 opeens wat dicht bij je zat)

Ja is verrassend idd. Kwam ik ook achter in mijn huidige auto (A3). Maar went eerlijk gezegd wel en is uiteindelijk best fijn (bijv resumen nadat je voor een file hebt afgeremd, je kunt dan gewoon doorschakelen). Dwingt je ook meer om de CC op de manier uit te zetten hoe het hoort (via het knopje).
 

Rallye

Forumguru
Dwingt je ook meer om de CC op de manier uit te zetten hoe het hoort (via het knopje).

De vraag is waarom Skoda je daartoe zou willen dwingen. Nu hoef ik mijn hand niet van het stuur te halen, en ook niet te remmen (wat verwarring zou kunnen veroorzaken bij achteropkomend verkeer). Resumen kan via een knop, waarvoor ik ook het stuur niet hoef los te laten.

Ik vraag mij wel af of het resumen pas werkt in dezelfde versnelling, of ook in lagere versnellingen. Dan ga je 130 in de 3? Ik heb dat niet kunnen uitproberen.
 

Rick

Senior Member
Ik vraag mij wel af of het resumen pas werkt in dezelfde versnelling, of ook in lagere versnellingen. Dan ga je 130 in de 3? Ik heb dat niet kunnen uitproberen.

Werkt ook over verschillende versnellingen heen, maar volgens mij wel pas vanaf ongeveer 50 km/u. Dus als je terug schakelt naar bijv 4 en je resumed, dan kun je gewoon opschakelen zonder telkens opnieuw te resumen. Ik vind het inmiddels fijn rijden, maar scary is het wel de eerste keer: inrijden op file, koppeling in en terugschakelen, koppeling op laten komen en hij gaat vrolijk weer gas geven.
 

RoelF

Forumguru
:pieker: blij dat ik dit nu al lees. Bespaart me weer een spannend moment straks. (als ik er aan denk)
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan ga je 130 in de 3?
Ja, als hij dat überhaupt zou kunnen halen tenminste - maar dat gaat-ie wel proberen... :jaja:

Als ik bv. rustig zo'n 50-55 in 4 rij en reden zie om terug te schakelen, dan pakt hij ook weer gewoon de memory-snelheid.

De mijne werkt trouwens vanaf zo'n 30 km/u, dus ook in die zônes gebruik ik 'm (en werkt het resumen versnellingsonafhankelijk).
 

Herman Janssens

Senior Member
Werkt ook over verschillende versnellingen heen, maar volgens mij wel pas vanaf ongeveer 50 km/u. Dus als je terug schakelt naar bijv 4 en je resumed, dan kun je gewoon opschakelen zonder telkens opnieuw te resumen. Ik vind het inmiddels fijn rijden, maar scary is het wel de eerste keer: inrijden op file, koppeling in en terugschakelen, koppeling op laten komen en hij gaat vrolijk weer gas geven.
En hoe zit dat dan bij een dsg? Wanneer gaat hij dan 'resumen'? Of is dat een domme vraag? *gaat voor het eerst automatisch rijden*
 
Bovenaan Onderaan