Octavia III

MeneerB

Forumguru
Heb de test net gelezen... maar was het niet autobild ?

http://www.autobild.de/artikel/diesel-kombis-octavia-gegen-golf-astra-co.-4334488.html

Ik lees alleen niet dat Skoda dit gaat aanpassen. Staat dit beschreven in de papieren of online uitgave ?

Waar ik ook benieuwd naar ben is waar dan het grote verschil in geluid demping t.o.v. de golf zit. Alleen op het schutbord ?
De (hier geteste) diesel heeft de motorkap demping standaard.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Nee, ik heb een abonnement op de iPadversie van de Auto Motor und Sport. In de triotest met de Golf en de Focus wordt gezegd dat het veercomfort van de gewone Octavia Combi meer lijkt op het veercomfort van een "Sportfahrwerk", en dat Skoda dat door een "softere Abstimmung" "sleunigst" gaat "entschärfen".
 

MeneerB

Forumguru
@ralley

Duidelijk, hartelijk dank.
Ik heb het artikeltje op de AMS pagina bekeken. Ze hebben de de 1.4TSI getest. Ik weet niet in hoeverre mijn 1.8TSI anders veert door de multilink achteras. Comfortabeler puur op veercomfort zal het wel niet zijn.
De verschillen merk je bij het betere bochtenwerk denk ik.
Alhoewel ik de hardheid wel vind meevallen. Het is geen fransoos maar het is prima te pruimen.
 

sitechris

Donateur
Slimme zet van Skoda om het onderstel wat zachter te maken. De meeste kopers zitten niet te wachten op een harde vering, maar willen gewoon een comfortabele auto hebben.
 

Rallye

Forumguru
@ralley
Ik heb het artikeltje op de AMS pagina bekeken. Ze hebben de de 1.4TSI getest. Ik weet niet in hoeverre mijn 1.8TSI anders veert door de multilink achteras.

Eh nee. In de triotest waarin de aankondiging van de te wijzigingen vering staat is de 150pk diesel getest. Heeft die niet ook de multilink?
 

Rallye

Forumguru
Slimme zet van Skoda om het onderstel wat zachter te maken. De meeste kopers zitten niet te wachten op een harde vering, maar willen gewoon een comfortabele auto hebben.

Klopt. Maar waarom gaat het dan ten tweeden male fout. Eerst een te harde versie, daarna de goeie, juist als even niemand meer de Octavia test. Dat hebben ze immers net allemaal gedaan..... en kritiek op de vering geleverd.
 

MeneerB

Forumguru
Eh nee. In de triotest waarin de aankondiging van de te wijzigingen vering staat is de 150pk diesel getest. Heeft die niet ook de multilink?

Alleen de 4x4 versie. De "gewone" diesels hebben een Torsie as. De diesel in de RS zal wel een multilink as zijn.
 

MaRco2

Forumguru
Ha! ''Mijn'' monteur had het ook al over een sportvering(... alleen niet in de hoogte) of over de schokdempers als zodanig.

Ik vindt het wel prettig, als ze slappere vering gaan monteren, krijg je misschien weer het doorklappen van de achterkant (en de vooronderbeplatingsproblemen) al dan niet met trekhaak.
 

wigerm

Lid
Zo, dan moet mijne wel een ontzettende stuiterbak worden... Harde vering + verlaagd onderstel (want 14%) + 18" velgen...

:sterretjes:
 

MaRco2

Forumguru
Nu is het precies goed (ook met 18"), mag bij wijze van spreker nog wat strakker/lager, maar daar zijn we mee bezig.:)

Zometeen zetten ze onder de 14% lagere en slappere veren... lekker met een volle lading, tik je zo op je aanslagpunt (geintje, doen ze natuurlijk niet).:D
 
Ik heb men nieuwe wagen sinds gisteren (was al even klaar maar was op vakantie).
Ik heb geen "last" van de harde vering. Storen jullie je er werkelijk aan? wanneer dan?
Misschien zullen ze dan gratis voor de al geleverde wagens de aanpassingen doen.
 
Ik heb men nieuwe wagen sinds gisteren (was al even klaar maar was op vakantie).
Ik heb geen "last" van de harde vering. Storen jullie je er werkelijk aan? wanneer dan?
Misschien zullen ze dan gratis voor de al geleverde wagens de aanpassingen doen.
EN? PersonX, wat is het nou uiteindelijk geworden? 1.4 of 1.2 en welke opties erop? (Wij hadden het privé over jouw korting etc.) Mijn O3 als het goed is volgende week in productie (wk39)
 

flatron

Actief lid
Wat moet ik daar nu van denken?

http://www.autozine.nl/text/1155.html

De Skoda Octavia is leverbaar met de meest gangbare diesel- en benzinemotoren van moederbedrijf Volkswagen. Er is echter één motor die Volkswagen zelf niet durft toe te passen in een grote zakenauto: de 1.2 liter "TSI" (Turbo Stratified Injection). Deze benzinemotor levert een bescheiden 105 pk / 175 Nm en dat zijn waarden die beter passen bij een kleinere auto.
En inderdaad, dit instapmodel van de Octavia is ronduit traag. Regelmatig leek het zelfs alsof per ongeluk werd opgetrokken in de derde versnelling, maar het was toch echt de eerste. Dit onwillige karakter maakt vooral filerijden onprettig.
Eenmaal op gang zijn de prestaties vergelijkbaar met die van een kleine stadsauto. In onbeladen toestand komt de Octavia 1.2 TSI probleemloos met de verkeersstroom mee. Vlot invoegen of razendsnel passeren zit er echter niet in. 150 km/u is een comfortabele kruissnelheid, maar veel harder dan dat wil de auto niet. De beloofde topsnelheid van 193 km/u is dan ook optimistisch gesteld, zo niet pure science fiction.
 

CDK

Forumguru
het is te verwachten dat een 1.2 minder rap is als een 1.4, dat weet je als je er 1 aanschaft, wat je er van moet denken? dat is aan jezelf ;)
 
Bovenaan Onderaan