Octavia III

CoesDoes

Forumguru
Ik zie net dat de 14% Greenline standaard een sportonderstel krijgt, dan vraag ik me af of dat ook op de normale Octavia te bestellen is..
(Meen me te herinneren dat er ooit sprake van was als optie, maar kan het niet meer terugvinden)
 

Oogje

Senior Member
Ik zie net dat de 14% Greenline standaard een sportonderstel krijgt, dan vraag ik me af of dat ook op de normale Octavia te bestellen is..
(Meen me te herinneren dat er ooit sprake van was als optie, maar kan het niet meer terugvinden)
dat moet mijns inziens gewoon leverbaar zijn hoor

Grappig dat er kennelijk zoveel mensen zijn die alleen in optielijsten kijken. Vrijwel alles wat voor een bepaalde versie van een auto te krijgen is, is op iedere versie van die auto te krijgen. Je moet het alleen gewoon bespreken met de dealer en een welwillende verkoper treffen of opzoeken.

Zelf ga ik vanmiddag langs de dealer, even zeker maken dat hij mijn leder wensen / eisen goed overneemt / kijken of we op een lijn zitten. Daarnaast ga ik ook de mogelijkheden bespreken om een zwarte hemel te bestellen.
 

CoesDoes

Forumguru
Grappig dat er kennelijk zoveel mensen zijn die alleen in optielijsten kijken. Vrijwel alles wat voor een bepaalde versie van een auto te krijgen is, is op iedere versie van die auto te krijgen. Je moet het alleen gewoon bespreken met de dealer en een welwillende verkoper treffen of opzoeken.
Ik kijk zeker niet alleen maar naar optielijsten, ik heb opties die nog niet in de prijslijsten stonden op het moment dat ik bestelde. Daarnaast lees ik ook andere topics.. ;)

Interessant ik sta voor hetzelfde. Ik heb het sportonderstel besteld dat waarschijnlijk niet leverbaar is. Met de dealer afgesproken dat hij dit voor mij doet.. indien ik de auto te hoog vind. Wel tegen de prijs van Eibach.

Sportonderstel was 200 euro en eibach 685, voor 485 zou de auto dan 3cm worden verlaagd.

Ik neem trouwens aan dat de greenline het sportonderstel krijgt omdat hij daarmee iets lager wordt en daardoor zuiniger is, daarmee zou het sportonderstel een goed alternatief kunnen zijn om de auto iets minder hoog op de poten te krijgen.
 

Fean

Forumguru
Ik neem trouwens aan dat de greenline het sportonderstel krijgt omdat hij daarmee iets lager wordt en daardoor zuiniger is, daarmee zou het sportonderstel een goed alternatief kunnen zijn om de auto iets minder hoog op de poten te krijgen.

Ik wil dus ook een sportonderstel maar kreeg te horen dat voor een 1.4 deze niet meer voor het einde van het jaar kan worden geleverd en dus 20% in gevaar komt.

Ik vraag mij af of je dit sportonderstel achteraf eronder kan worden gezet. Het zijn toch alleen een paar veren of zie ik dat verkeerd? Tevens, sporonderstel en torsie as.. wordt dat geen stuiterbak met 18inch?
 

CDK

Forumguru
@Oogje, die zwarte hemel kan je we vergeten vrees ik....... maar het zou natuurlijk top zijn als het je zou lukken!

@Fean, als je toch achteraf wil verlagen zou ik voor een KW schroefset gaan als het budget dat toelaat, is veel comfortabeler als alleen verlagingsveren
 

Fean

Forumguru
@Oogje, die zwarte hemel kan je we vergeten vrees ik....... maar het zou natuurlijk top zijn als het je zou lukken!

@Fean, als je toch achteraf wil verlagen zou ik voor een KW schroefset gaan als het budget dat toelaat, is veel comfortabeler als alleen verlagingsveren

Kan je KW omschrijven als lager + comfortabel.. en deint niet op de autobahn? Dat is wel wat ik zoek!
 

CDK

Forumguru
@Fean, je hebt verschillende varianten van KW, het is een schroefset, dus je kan zelf de hoogte bepalen, ik heb zelf de streetcomfort versie, daar kan je ook de hardheid bij instellen.
zoals je zelf al omschrijft, comfortabel, laag en niet deinen op de autobahn en nagenoeg geen bodyroll.

greetz Corné
 

deusjevo

Forumguru
Ik zie net dat de 14% Greenline standaard een sportonderstel krijgt, dan vraag ik me af of dat ook op de normale Octavia te bestellen is..
(Meen me te herinneren dat er ooit sprake van was als optie, maar kan het niet meer terugvinden)

Dat hoort al jaren bij het Dynamic pakket, da's oa ook incl. sportstoelen en wat extra leer.
 

CDK

Forumguru
@Herman Janssens, waarom zou je over drempels moeten kruipen? btw.... het is sowieso niet de bedoeling om er met 50km/h overheen te denderen........
 

CoesDoes

Forumguru
Is een OCIII met sportonderstel niet gedoemd om over verkeersdrempels te 'kruipen'?
Ik rij nu een BPM vrije Alfa MiTo, die heeft volgens mij een of andere strip die erg laag ligt, er is één vage drempel waar ik niet normaal overheen kan en bij sommige is het inderdaad iets voorzichtiger, maar dat went snel.
Het sportonderstel wordt sowieso bij de Greenline geleverd dus het lijkt me dat die in normaal gebruik echt wel over de standaard drempels heen gaat
 

GewwiT

Lid
Wellicht al bekend, maar ik kon het hier zo snel niet terugvinden...

Er staan veel vragen op dit forum omtrent nieuw kaartmateriaal voor de nieuwe Columbus en Amundsen systemen. Via de duitse VW site kwam ik op deze site terecht: http://www.navigation.com/skoda-nl hier kan je rechtstreeks al het kaartmateriaal downloaden en op SD kaart zetten. Het lijkt erop dat deze SD kaart wel origineel van Skoda of VW moet zijn.

http://www.navigation.com voor meer info en kaartmateriaal voor andere merken. :cool:
 

CDK

Forumguru
Wellicht al bekend, maar ik kon het hier zo snel niet terugvinden...

Er staan veel vragen op dit forum omtrent nieuw kaartmateriaal voor de nieuwe Columbus en Amundsen systemen. Via de duitse VW site kwam ik op deze site terecht: http://www.navigation.com/skoda-nl hier kan je rechtstreeks al het kaartmateriaal downloaden en op SD kaart zetten. Het lijkt erop dat deze SD kaart wel origineel van Skoda of VW moet zijn.

http://www.navigation.com voor meer info en kaartmateriaal voor andere merken. :cool:
was idd al bekend dat je bij navteq kaarten kon downloaden, overigens kan dat op een gewone SD kaart

greetz Corné
 

Wesly

Senior Member
Als ik zo naar de bestandsnaam kijk eindigt deze op ........Q1.12 - lijkt wel of deze dus uit het eerste kwartaal 2012 komt, of heb ik het fout?
 
Bovenaan Onderaan