Octavia III

VEEJAY

Forumguru
Als ze hem maar niet ook gaan leveren met 15" wieldoppen, wat ze waarschijnlijk wel gaan doen.
 

Noord26

Forumguru
Autoweek meldt eerste duidelijke foto's met hier en daar slechts nog een plakbandje:

Nieuwe Skoda Octavia met laatste restjes plakband | Autonieuws - AutoWeek.nl

Persoonlijk zie het nu nog meer als een face-lift ipv een geheel nieuw model in een bepaalde lijn. Alles is hoekiger, maar komt ook zeeer sterk overeen met de vorige. Zelfs de nieuwe Golf wijkt meer af van zijn voorligger. Ook ben ik benieuwd hoe ze de O3 gaan plaatsen naast een Rapid, welke toch meer ruimte als een Fabia geeft en in het vaarwater van de O2 zou komen zitten. Moet de O3 echt groter worden? Maar dan heb je nog een SuperB, wordt ook (nog) groter? De vermelde afmetingen roepen bij mij vragen op. Aangezien een beoogde opvolger van onze Favia Combi een Rapid of een O3 zou kunnen worden- eventueel een 2e hands full-option Superb Combi..
 

EdK

Forumguru
Mmmmm nog steeds dat oude logo en die O2 achterlichten........................wanneer is de voorraad eens op zodat ze een O3 met nieuw logo en achterlichten gaan laten zien....
 

RefleCs

Forumguru
Dat oude logo en die O2 achterlichten is allemaal schijn. Je kan het aan de neus zien dat er over de nieuwe neus een oude neus zit geplakt. Overal zie je tape zitten en ze hebben de oude achterlichten doen voorkomen (goed gelukt btw). De achterlichten zullen echter een meer rechte vorm krijgen dan op de spy shots en het nieuwe logo zal gewoon op de auto zitten. En van wat ik heb gelezen wordt de auto net zo groot als een Passat wat behoorlijk groter is dan dat hij nu is. Deze update een facelift noemen lijkt me niet juist. Want dan zou iedere Golf vanaf de V ook een facelift zijn.
 

EdK

Forumguru
Tsja Reflecs geheel met je eens.

Maar gebruik maar eens de zoekfunctie hier en dan zoeken op modellen die in verleden zijn uitgekomen.
Dan lees je dezelfde reacties dan die je nu leest.

En dat loopt van erggggg mooi tot gedrocht enzovoort
Dan komen de echte foto's vanaf fabriek en dan lopen de meningen ook weer van top tot slechtste model ooit.

Maar ja dan is de dag er dat hij bij de dealer staat en leuke is dat dan alle neuzen opeens dezelfde kant opstaan in positieve uitingen.

Maw het lijkt er nu op dat ze veel prijsgeven van de O3, maar hij is nog voldoende afgedekt met plaatjes en stikkertjes om de juiste lijnen te verdoezelen.

Want wie ontzenuwd ons dat er bv geen verkeerde motorkap of kofferbak op is gemonteerd.
Achterlichten en Logo zijn al duidelijke voorbeelden

Wel het blijft gewoon geduld hebben tot de werkelijke wagen tijdens de autoshow wordt geprecenteerd
 

Greggy

Actief lid
Kennen we deze al? Als ie met automaat komt en 20% gaat ie in maart 2013 in combi in bestelling!!

2013 Skoda Octavia/Laura images out in the open | IndianCarsBikes.in


2013-Skoda-Octavia-Laura-1.jpg

(let op overigens: dit is een lelijke photoshop qua front... niet the-real-deal)
2013-Skoda-Octavia-Laura-2.jpg

2013-Skoda-Octavia-Laura-3.jpg

2013-Skoda-Octavia-Laura-4.jpg
 

hemi24

Forumguru
.... Deze update een facelift noemen lijkt me niet juist. Want dan zou iedere Golf vanaf de V ook een facelift zijn.

Veel meer was de Golf 6 toch ook niet?!? Eigenlijk had dat model de Golf 5½ genoemd moeten worden.
En dan hebben we het nog niet gehad over de Golf 6 Variant, want dat is niet veel meer dan versie 5¼... :tongue:
 

octavia-gek

Actief lid
Ik vind het een strakke bak worden en mijn keuze staat vast.
het wordt zeker weer een Combi en dan in combinatie met een 2.0 TDI 148PK handgeschakeld.
de uitvoeringen zijn nog niet bekent maar in elk geval wel gelijkwaardig met mijn huidige uitvoering
Elegance Businessline.
 

Michel

Forumguru
Bij de huidige Octavia hatchback is de overhang achter al redelijk groot, maar ondanks dat de wielbasis van de Octavia III een stuk forser is, lijkt die overhang nog een stuk groter te zijn dan bij het huidige model.

Zeker op het wazige plaatje op de vorige pagina komt de kont vrij massief over. Op de één of andere manier lijken de verhoudingen daardoor niet helemaal te kloppen, vind ik
 

Greggy

Actief lid
Bekent? Klinkt overigens een beetje als 'het zoontje van' die dit schrijft...

/ontopic: had ik het goed begrepen dat de DSG op de O3 leverbaar zou zijn op iedere motorisering?
 

Darkside

Forumguru
Op de foto's lijkt hij idd een behoorlijke overhang te hebben achter. En ben benieuwd wat dat doet met de drempels.
De huidige is daar ook al niet een superster in, zeker icm trekhaak.
Verder hoop ik dat het gewoon een golf in een skoda jasje word. Dus alle opties die op de golf te bestellen zijn maar dan wat goedkoper.
Bij de Leon mis ik bv een paar opties (keyless entry, Adaptieve CC).
De lease prijzen van de golf en leon zien er verder aantrekkelijk uit. Als de skoda weer een paar tientjes goedkoper word dan de vergelijkbare golf.
Dan bespaar ik toch mooi wat centjes per maand t.o.v mijn huidige auto.
Ik hoop snel alle details te weten. Maten, motorisering, interieur en opties.
 

Skoody Boo

Actief lid
Die achterstijl is bovenaan vrij dun en onderaan vrij dik. Vind ik op het eerste gezicht niet heel geslaagd. Al is het misschien een kwestie van wennen.
 
Bovenaan Onderaan