Octavia III

Rallye

Forumguru
Ik ben nl. niet zo van al die "assistenten".

Hihi. Zoals je inmiddels begrepen hebt - ik ook niet. Maar ik zou niet meer zonder comfortblinken willen. Laatst in de Mazda3 van mijn schoonvader gereden en ik miste het meteen. Net als de regensensor en de PDC voor. De genoemde assistenten zijn wel ingrijpender.

Zie ik nu dat ons forum ook zo'n assistent heeft? Zelf reclamelinks toevoegen? Zie ben nl.
Ook irritant.
 

sitechris

Donateur
Sommige assistenten vind ik wel nuttig. Daaronder de regensensor, comfortblinker en dat soort zaken. Een dodehoeksignalering (lichtje in buitenspiegel wanneer een auto in je dode hoek zit) vind ik ook wel nuttig, maar een vermoeidheidsassistent, lane warning (ga je een keer van baan wisselen tril je weer je auto uit) etc etc vind ik helemaal niks. Meest gevaarlijke optie vind ik de Active Cruise Control. Een keertje mee gereden en did not like it at all. Grote probleem. Systeem is geprogrammeerd om een bepaalde afstand te houden met voorganger. Die is wat te groot voor de dagelijkse praktijk. Dus in de praktijk komt er altijd wel iemand tussen. En dan remt het systeem weer heel abrupt de auto af. Lekker voor de achterligger (not!).
 

Canon-Eye

Forumguru
Meest gevaarlijke optie vind ik de Active Cruise Control.
Is wel prettig, op voorwaarde dat je het "adaptive" gedeelte naar eigen keus kunt in- of uitschakelen.
Zolang er weinig verkeer voor je zit met rijwel dezelfde snelheid (zul jij misschien minder vaak hebben dan ik, Chris?:winkie:) is het wel handig, dan hoef je 'm niet steeds bij te regelen.

Maar als ik op de snelweg rechts zit en zie aankomen dat een inhaler mij gepasseerd zal zijn voordat ik zelf naar links moet om een voorligger in te halen, dan wil ik wel gewoon de CC kunnen laten staan, ook als de afstand tot die voorligger kortstondig wat korter wordt, en/of als ik eventjes kort achter degene kom te rijden die me net heeft ingehaald.
 

sitechris

Donateur
Ik gebruik uberhaupt nooit de CC. Ik vind het niet fijn rijden. Uiteindelijk is mijn voet altijd beter in bepalen van juiste dosis :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Uiteindelijk is mijn voet altijd beter in bepalen van juiste dosis
Da's een kwestie van definities. 't Is maar net wat je onder "juist" verstaat... en dat kan individueel nogal uiteenlopen.

Voor mezelf sprekend: ik ben een intensief CC-gebruiker sinds ik een VDO Tempostat liet monteren in een Audi80 (1985). Deze heeft vervolgens dienst gedaan in een aantal opvolgende auto's totdat ik in m'n eerste Fabia (2002) een van fabriekswege verstrekt exemplaar aantrof en overbouwen dus niet nodig was.

Ik vind het voor mezelf ideaal: zeer rustgevend, brandstof- en rijtijdbesparend en minder kans op bekeuringen vanwege onwillekeurig tehardrijden. (NB.: Bewust te hard rijden is uiteraard ook met CC nog steeds mogelijk... :smirk:)
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, ik weet 't nog niet.
Op het eerste gezicht komt de neus me nogal bollig, dik over (zo'n beetje als bij de nieuwe kleine Peugeootjes, en dat is geen compliment).
Moet 'm dus eerst maar eens in het echt bekijken voor ik een definitief oordeel kan geven.
 

Darkside

Forumguru
Ja hij zit nog onder de camouflage. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
De tjechische site maakt opmerkingen over de bmw 3 serie (
en het kan gemakkelijk concurreren met de BMW 3-serie).
Denk dat dat wat te optimistisch is. Maar het doet me wel verlangen om het eigenlijke model te mogen aanschouwen.


 

Pendragon

Forumguru
Ik vind die gekke hoekjes bij de koplampen vreemd en niet mooi. Verder inderdaad een vrij bolle neus en van buiten weinig nieuws.
 

EdK

Forumguru
die camouflage doet zijn werk echt goed !
:xyxthumbs:

Enne die achterlampen zijn ook practig van de O2 overgezet naar de O3
Knap gedaan en je gaat niet zien hoe ze er werkelijk uit gaan zien............................:yeah:
 

Darkside

Forumguru
Ik hoop het wel.
Ook gewoon LED achter. Al is het maar een optie

Hier nog een oude impressie:
Deze vind ik bijzonder mooi. Aantal style elementen lijken wel terug te komen in de gecamoufleerde versie boven.
nouvelle-skoda-octavia-3-2013.jpg

Hier zien we wel Led lampen en de nieuwe scherpe lijnen. En in een mooie kleur (mijn O2 is ook artic green)
Skoda-Octavia-2013-sedan.jpg

En zo zou de station er uit komen te zien
Skoda-Octavia-2013-station-wagon.jpg
 

TL@

Forumguru
Als ze hem in metallic rood leveren met een beter rijgedrag en mooier interieur, komt hij sowieso weer op de shortlist (nog een goed jaartje in de huidige en het is weer zover)
 
Ik denk dat bijgaand beekld heel erg dicht bij de werkelijkheid zit.
De karakteristieke vouwen aan de onderzijde van de deuren die terugkomen in de achterbumper, de vorm van de achterdeuren incl. de daarin opgenomen ruiten met de kenmerkende knik, de vorm van de koplampen en achterlichten als je de camouflage wegdenkt, enz.

skoda-octavia-3-undisguised.jpg

Bron: Some parameters of the new Octavia

Hij zou zo in ieder geval niet op mijn oprit misstaan!
 
Bovenaan Onderaan