Octavia III

Maka

Lid
Mijn wensen (als mijn huidige O2 opgevolg moet worden over ~een jaar):

-Eindelijk eens BI-Xenon;
-Elegance (business?) standaard op 17";
-Panoramadak leverbaar;
-Elektrische achterklep leverbaar;
-detail, detail: kapjes van de koplampsproeiers verwerkt IN de carrosserie ipv EROP (zoals nu).

Dan zeg ik: DOEN! :D
 

tha a

Senior Member
Ik heb nog wel 1 klein wensje voor de octi3: afscheid nemen van dat vreselijke "hondenbot" waarmee je nu de achterklep sluit. Gewoon netjes wegwerken in de klep zelf.
 

rickvandevelde

Senior Member
Dat "hondenbot" vond ik ook lelijk bij mijn nieuwe Superb.
Echter blijkt in de praktijk beter te werken dan een geintregeerd handvat in de kofferklep zoals bij mijn vorige auto.
Eigenlijk functioneel boven mooi............volg de skoda rijder zeg maar:eek:
 

Darkside

Forumguru
Mijn wensen (als mijn huidige O2 opgevolg moet worden over ~een jaar):

-Eindelijk eens BI-Xenon; Wil ik ook
-Elegance (business?) standaard op 17"; is mooi maar voor mij geen harde eis
-Panoramadak leverbaar; yes please
-Elektrische achterklep leverbaar; yes please het liefst ook met "schop" functie
-detail, detail: kapjes van de koplampsproeiers verwerkt IN de carrosserie ipv EROP (zoals nu) Lig ik echt niet wakker v
Dan zeg ik: DOEN! :D


Dan nog graag de volgende zaken.

- active cruise control
- keyless entry
- Goede ergnomische stoelen
 

TL@

Forumguru
Mijn wensen:

-(veel) betere wegligging
-adaptive cruise zou leuk zijn
-interieur zoals de Golf
-alcantara/leer interieur
-metaal rood als buitenkleur eindelijk eens leverbaar in België, al die saaie kleurtjes komen m'n strot uit (ook dat grijs zoals die van mij nu)
 

Michel

Forumguru
Nog een duidelijker foto van de voorkant:
 

Bijlagen

  • Nova_Skoda_Octavia_III_2013_bez_maskovani_lifback_dalsi_02_800_600.jpg
    Nova_Skoda_Octavia_III_2013_bez_maskovani_lifback_dalsi_02_800_600.jpg
    265,2 KB · Weergaven: 330

hemi24

Forumguru
Mijn wensen:

-(veel) betere wegligging

Ik heb het laatste half jaar een aantal concurenten gereden (Astra Sports Tourer, Megane Break en nu Ford C-Max) en hoewel ze al met al misschien rechtuit stabieler rijden als de O2, of een fijner bochtengedrag hebben, verrassen deze auto's mij elke keer weer in negatieve zin als je de grenzen wat gaat opzoeken...
 

sitechris

Donateur
Dat viel mij laatst idd ook op toen ik een Megane 1.5 DCI GT-line (met sportonderstelletje) even hard door een bocht trok. Onderstel voelt fijn en licht sporty aan, maar ik had kansloos onderstuur toen ik even ging pushen toen ik de snelwegafrit verlieg. Viel me inderdaad echt fors tegen. De Octi heeft idd (tot mijn verrassing) net wat meer grip. Maar ook meer bodyroll en minder stuurgevoel.
 

TL@

Forumguru
Ik vergelijk nu bijna alles met de Volvo V50 die ik een paar maanden als voorloper had, dat is het weggedrag dat ik wil. Scherp insturen, geen correcties nodig midden in de bocht, heel stabiel en niet te hard.
Bijna zoals de Renault Laguna (die heb ik ook even gehad)
 

RefleCs

Forumguru
Op twitter een bericht van @Skoda_NL: Om 15:30u maken we meer informatie én de eerste officiële beelden van de nieuwe ŠKODA Octavia bekend
 

Darkside

Forumguru
Ziet er netjes uit. Maar ik mis toch een start knop (voor keyless entry en go) en een electronische handrem op het interieur plaatje.
Staat gewoon wat opgeruimder. Hoop toch stiekem dat dit nog wel op de optie lijst staat (al betwijfel ik het omdat men meestal de luxe versie laat zien met (bijna) alle opties)
 

Darkside

Forumguru
Lees nu op de skoda site het volgende:
De nieuwe Octavia is ook leverbaar met KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), waarmee portiersloten en ontsteking zonder sleutel zijn te bedienen.

Dat zou mooi zijn.
 
Bovenaan Onderaan