Octavia Greenline bestelbaar

EdK

Forumguru
Als de Skoda logo's het probleem zijn, kan ik ze ook altijd via mijn Pa regelen hoor, geen probleem!! Die dingen kosten een keer 2 of 3 tientjes ofzo.. :grin::xyxthumbs:

En anders een search op Ebay doen. Kom je ze ook tegen.
En anders weet Fabia wel waar je ze kunt kopen , heeft volgens mij al meerdere keren van die logo's aangeschaft !
 
Wel heel raar dat er zo veel verschillende verhalen zijn vanuit de dealer over velgen -Bij de een kan het niet, de ander weer wel. Ik heb nu voor 731 euro 2 inch meer (pegasus).

Weet trouwens iemand iets over de ingebouwde carkit van de greenline, in het boekje staat bij de bluetooth optie geen 'microfoon' terwijl die bij de normale versies bluetooth wel met microfoon wordt gecombineerd??

Beste Utmost B,

Ik heb het effe voor je nagekeken :koffie:. Ik heb meerdere versies van de prijslijst. In de versie zonder Greenline, staat bij Elegance Business Line de tekst "Telefoonvoorbereiding met bluetooth (UHV en rSAP) en microfoon". Toen is de Greenline Business Line gekomen, met een nieuwe prijslijst als gevolg. Bij de Greenline Business Line staat "Telefoonvoorbereiding met bluetooth (UHV en rSAP)".
Als je goed kijkt, dan zie je dat:
1) de tekst "en microfoon" hier niet meer achter zou passen en dat die daarom waarschijnlijk is verwijderd door de layout-gasten
2) bij de elegance b.l. staat ook niks extra's meer vermeld vwb de microfoon

En last but not least: een carkit zonder microfoon is niet echt een carkit te noemen :ahum:
Wees dus gerust, jij krijgt ook een microfoon! :super:

Gegroet, L_en_K_fan
 

Neptukker

Forumguru
Wel heel raar dat er zo veel verschillende verhalen zijn vanuit de dealer over velgen -Bij de een kan het niet.....
Ik denk dat het vrij simpel is. Skoda zal grotere velgen niet officieel (mogen) leveren. Door de toename in breedte stijgt de rolweerstand en dus het (theoretische) verbruik. Hierdoor krijg je een andere CO2 getal met kans op een ander energie label.
Een bereidwillige dealer laat de auto gewoon standaard komen en monteert zelf een inch of wat meer en neemt de originele velgen in en verkoopt die aan een ander. Een dealer die deze rompslomp t.b.v. de klant niet wenst zal zeggen dat het niet kan of een hoge prijs vragen.
 

Rallye

Forumguru
Ik denk dat het vrij simpel is. Skoda zal grotere velgen niet officieel (mogen) leveren. Door de toename in breedte stijgt de rolweerstand en dus het (theoretische) verbruik. Hierdoor krijg je een andere CO2 getal met kans op een ander energie label.
Een bereidwillige dealer laat de auto gewoon standaard komen en monteert zelf een inch of wat meer en neemt de originele velgen in en verkoopt die aan een ander. Een dealer die deze rompslomp t.b.v. de klant niet wenst zal zeggen dat het niet kan of een hoge prijs vragen.

Inderdaad: pas na de eerste toelating (verkrijging kenteken/opnaamstelling) mag je alles aan de auto veranderen. Tot die tijd moet je aan de originele eisen voldoen, anders wordt de BPM hoger (als de wijziging leidt tot een ander label/meer uitstoot van het in de vrije natuur voorkomende CO2). Je (dealer) houdt dan dus de originele velgen over.

N.B. andere dan de standaard velgen mogen dus wel, ook voor toelating, maar de BPM wordt er mogelijk hoger door.
 
Inderdaad: pas na de eerste toelating (verkrijging kenteken/opnaamstelling) mag je alles aan de auto veranderen. Tot die tijd moet je aan de originele eisen voldoen, anders wordt de BPM hoger (als de wijziging leidt tot een ander label/meer uitstoot van het in de vrije natuur voorkomende CO2). Je (dealer) houdt dan dus de originele velgen over. N.B. andere dan de standaard velgen mogen dus wel, ook voor toelating, maar de BPM wordt er mogelijk hoger door.

En (voor leaserijders onder ons) niet te vergeten de invloed die het eigenlijk zou moeten hebben op de fiscale bijtelling van 20% naar 25%... Want laten we eerlijk zijn: eigenlijk is het natuurlijk bezopen dat iemand een greenline zou kunnen rijden en aanpassen zodat gram CO2/km de greenline-grens overstijgt, maar lekker toch in 20%-bijtelling blijft zitten, terwijl andere mensen misschien wel zuiniger rijden in een niet-greenline auto en gewoon wel de 25% moeten betalen... :smiley29: Dat is natuurlijk niet de bedoeling van sponsoring met overheidsgeld...

Dus jongens, als je een greenline neemt en maar 20% fiscale bijtelling krijgt, probeer dan ook echt even onder die 116 gram CO2 [voor een diesel] te blijven... (aldus een heilig boontje)

Hier spreekt iemand die een 1.4 TSI krijgt die momenteel formeel nog net een schamele 7 gram per km te hoog zit (147 gram) en dus wel die 25% bijtelling voor de kiezen krijgt :icon_smile_dead: [de grens voor benzine is 140 gram/km]

Ik vind het huidige systeem stom - hoe moeilijk kan het immers zijn om gewoon bijtelling in de vorm van glijdende schaal NAAR RATO van je CO2 UITSTOOT/KM te implementeren? Dat zou toch veel eerlijker zijn? Iemand die 141 gram CO2/km uitstoot betaalt nu immers evenveel fiscale bijtelling als iemand die bijvoorbeeld maarliefst 194 gram CO2/km uitstoot... Terwijl de eerste toch gestimuleerd zou moeten worden en de tweede afgestraft... :biggthumpdown:

"De vervuiler betaalt" moet het motto zijn en blijven :rockon:

Groeten, L_en_K_fan
 
Zit wel een microfoon in (als je het tenminste hebt over de Greenline Businessline). Ik heb pas een lijstje gekregen van de compatible telefoons, bij een hoop telefoons die hier niet bij staan werkt het niet (goed).
A_V: Kun je het lijstje met compatible telefoons posten? (Dan kan ik me er vast een beetje op voorbereiden dat mijn toestel wel of juist niet compatible is)
 

Neptukker

Forumguru
...laten we eerlijk zijn: eigenlijk is het natuurlijk bezopen dat iemand een greenline zou kunnen rijden en aanpassen zodat gram CO2/km de greenline-grens overstijgt, maar lekker toch in 20%-bijtelling blijft zitten, terwijl andere mensen misschien wel zuiniger rijden in een niet-greenline auto en gewoon wel de 25% moeten betalen... :smiley29: Dat is natuurlijk niet de bedoeling van sponsoring met overheidsgeld...
Dat hele CO2 beleid is discutabel, ten eerste inderdaad t.a.v. rijstijl e.d. die het verbruik bepalen maar wat dacht je van personen die voor ieder wissewasje met de auto gaan terwijl je beter kunt fietsen. Persoonlijk denk ik dat CO2 net zo'n hoax is als zure regen, desondanks vind ik het wel verstandig om zuinig om te gaan met energie.
Terugkomend op CO2 uitstoot: mijn O2 Combi 1.4 TSI stoot 148 g/km op papier, gemeten naar het verbruik is het 169 g/km. Knappe gozer of dame die de norm haalt.

Voor verbruik zie: http://www.spritmonitor.de/en/detail/329020.html?cdetail=2
 

A_V

Lid
A_V: Kun je het lijstje met compatible telefoons posten? (Dan kan ik me er vast een beetje op voorbereiden dat mijn toestel wel of juist niet compatible is)

Komt ie:

Benq-Siemens C81
Benq-Siemens E71
Benq-Siemens EL71
Benq-Siemens M81
Benq-Siemens S68
Nokia 2630
Nokia 2660
Nokia 2760
Nokia 3109 Classic
Nokia 3110 Classic
Nokia 3110 Evolve
Nokia 3120 Classic
Nokia 3250 XpressMusic
Nokia 3500 Classic
Nokia 5070
Nokia 5200 XpressMusic
Nokia 5300 XpressMusic
Nokia 5310 XpressMusic
Nokia 5500 Sport
Nokia 5610 XpressMusic
Nokia 5700 XpressMusic
Nokia 6021
Nokia 6085
Nokia 6086
Nokia 6103
Nokia 6110 Navigator
Nokia 6111
Nokia 6120 Classic
Nokia 6121 Classic
Nokia 6125
Nokia 6131
Nokia 6151
Nokia 6230 (i)
Nokia 6233
Nokia 6234
Nokia 6267
Nokia 6270
Nokia 6275i
Nokia 6280
Nokia 6288
Nokia 6290
Nokia 6300 (i)
Nokia 6500 Classic
Nokia 6500 Luna
Nokia 6500 Slide
Nokia 6555
Nokia 6681
Nokia 6708
Nokia 6810
Nokia 6820
Nokia 6822
Nokia 7360
Nokia 7370
Nokia 7373
Nokia 7390
Nokia 7500 Prism
Nokia 7610
Nokia 7900 Crystal Prism
Nokia 7900 Prism
Nokia 8600 Luna
Nokia 8800 Arte
Nokia 8800 Sapphire Arte
Nokia 8800 Sirocco
Nokia 8800 Sirocco Gold
Nokia 9300 (i)
Nokia 9500
Nokia E50-1
Nokia E50-2
Nokia E51
Nokia E60
Nokia E61
Nokia E61i
Nokia E65
Nokia E70
Nokia E90
Nokia N61i
Nokia N71
Nokia N72
Nokia N73
Nokia N73 Music Edition
Nokia N75
Nokia N76
Nokia N77
Nokia N80
Nokia N81
Nokia N81 8GB
Nokia N82
Nokia N90
Nokia N91
Nokia N91 8GB
Nokia N92
Nokia N93
Nokia N93i
Nokia N95
Nokia N95 8GB
Samsung SGH-J700
Siemens CX75
Siemens S65
Siemens S75
Siemens SK65
Siemens SL75
Siemens SL75 Esc
Siemens SP65
Siemens M75
 

EdK

Forumguru
leuke lijst , maar staat er ook nog bij in hoeverre deze toestellen compatible zijn ?
Want heb wel eens lijsten onder ogen gehad van bluetooth carkits die aangaven dat je er bv wel mee kon bellen maar dat ze niet compatible waren met het overzetten van de telefoonnummerlijst.
Dus deze lijst is deels handig maar niet volledig weergegeven !
 
Dankjewel!!

Mijn Nokia E75 staat er (nog) niet bij. Is de lijst er oud?
Iemand ervaringen met de Nokia E75 in de Skoda?
 

A_V

Lid
Ik heb deze lijst een week of 2 geleden van de dealer gehad. Ik denk dat je hiermee dus ook door het telefoonboek kunt bladeren via je Maxidot ed. Ik heb idd ook wel gehoord dat er telefoons zijn die alleen de SIM lezen. Ik weet het niet zeker maar ga er voor het gemak even vanuit dat als ik een lijst van de dealer krijg dat deze ook telefoons bevat die volledig compatible zijn.
 
Dat hele CO2 beleid is discutabel, ten eerste inderdaad t.a.v. rijstijl e.d. die het verbruik bepalen maar wat dacht je van personen die voor ieder wissewasje met de auto gaan terwijl je beter kunt fietsen....

* kuch * oeps * :blush:

...ik geloof dat ik wel iemand ben die gemakkelijk de auto pakt :D

...maar, als ik dat doe dan rijd ik wel zuinig hoor... :2133:
 

Neptukker

Forumguru
...ik geloof dat ik wel iemand ben die gemakkelijk de auto pakt :D

...maar, als ik dat doe dan rijd ik wel zuinig hoor... :2133:
Weer een vooroordeel over leaserijders bevestigd :grin:. Laat het Femke "rochelende diesel Mercedes" Halsema het niet horen, dan ga je aan de schandpaal!
Ik ben dit jaar *kuch* met het vliegtuig weggeweest, maar dat mag wel hoor want ik ben het. Oh ja, ik ben niet hypocriet dat lijkt maar zo. :2133:
 

Neptukker

Forumguru
over vooroordelen gesproken........

Het is nu eenmaal zo dat je een leaseauto wat makkelijker pakt als een eigen auto.
:ot:@Bas1976, Over vooroordelen gesproken..... ik heb er een karrevracht over de Peugeot 307. Zag in je profiel dat je dat nu nog rijdt. Kun je aangeven hoe de 307 bevallen is tot nu toe?
 

Rallye

Forumguru
Ik vind het huidige systeem stom - hoe moeilijk kan het immers zijn om gewoon bijtelling in de vorm van glijdende schaal NAAR RATO van je CO2 UITSTOOT/KM te implementeren? Dat zou toch veel eerlijker zijn? Iemand die 141 gram CO2/km uitstoot betaalt nu immers evenveel fiscale bijtelling als iemand die bijvoorbeeld maarliefst 194 gram CO2/km uitstoot... Terwijl de eerste toch gestimuleerd zou moeten worden en de tweede afgestraft... :biggthumpdown:
Wie gaat dat controleren? Het huidige bijtellingssysteem is juist ooit bedoeld als vereenvoudiging. Nu maakt men het weer moeilijker; jouw voorstel maakt het nog erger.

"De vervuiler betaalt" moet het motto zijn en blijven :rockon:

Zal ik maar niet (weer) ingaan op de vraag of CO2 vervuiling is of niet?
 
Bovenaan Onderaan