Octavia Greenline bestelbaar

Ja, ik vind de auto geweldig rijden. Hij is snel zat en wat mij vooral opviel is dat hij binnenin erg stil is vwb motorgeluid, als je buiten de auto staat is het een echte diesel (a la John Deere). Er zaten 17" velgen onder de demowagen en dat voel je wel. Wat ik erg handig vind is dat als je de auto in zijn achteruit schakelt je op het schermpje van de Amundsen kunt zien waar een object zich achter de auto bevindt (midden, linksachter of rechtsachter) en ongeveer de afstand tot het object. Het voelt allemaal stevig aan. Naar mijn idee zijn de versnellingen langer maar dat weet ik niet zeker want mijn vergelijkingsmateriaal is een Golf V met een 1.9 TDI (zelfde vermogen en zelfde koppel) maar die had een 6-bak. Ik vind hem lekker fel in de tweede versnelling, als je binnendoor rijdt en even gas geeft na een bocht. Dit wordt mijn volgende auto :super:.

Goed bericht man! :cheer:
Ga zelf binnenkort ook is een afspraak maken bij de dealer in Spijkenisse.
 
Ik dacht dat het wel goed zou komen met de 1.6 TDI vandaar dat ik deze auto maar besteld heb.
Ik had van de dealer begrepen dat er momenteel heel veel bestellingen zijn voor de Octavia Greenline, waardoor de levertijd niet echt kort is. Nog twee maanden wachten dus. Waarschijnlijk levering half oktober.

Greenline is natuurlijk erg interessant voor de bijtelling.
Ik heb gekozen voor een zwarte met sunset en trekhaak. Toen ik bij de dealer was (begin januari) zag ik de auto in het zwart staan, dat zag er wel sjiek uit. Natuurlijk rijder er veel in het zwart maar dat maakt niet uit. Zwart is natuurlijk wel een poetskleur, maar de wasstraat doet wonderen.
 
Ik dacht dat het wel goed zou komen met de 1.6 TDI vandaar dat ik deze auto maar besteld heb.
Ik had van de dealer begrepen dat er momenteel heel veel bestellingen zijn voor de Octavia Greenline, waardoor de levertijd niet echt kort is. Nog twee maanden wachten dus. Waarschijnlijk levering half oktober.

Greenline is natuurlijk erg interessant voor de bijtelling.
Ik heb gekozen voor een zwarte met sunset en trekhaak. Toen ik bij de dealer was (begin januari) zag ik de auto in het zwart staan, dat zag er wel sjiek uit. Natuurlijk rijder er veel in het zwart maar dat maakt niet uit. Zwart is natuurlijk wel een poetskleur, maar de wasstraat doet wonderen.

Ik ga denk ik voor antraciet, mijn pa heeft zijn audi a4 in die kleur en ik vind het erg sjiek staan.

Alhoewel zilver metalic ook wel mooi is. Ik heb nu een zwarte Altea en ik poets hem bijna niet meer. Als tie net uit de wasstraat komt is hij wel weer erg mooi.
 

Bakkertje

Forumguru
Zwart is natuurlijk wel een poetskleur, maar de wasstraat doet wonderen.

Hmm, mijn O2 is na het schadeherstel in dezelfde week (met alle goede bedoelingen) door de dealer door een wasstraat gehaald. Zo eentje die niet krast. Nou dat wonder heeft mooi mijn hele zijkant van borstelstrepen voorzien:407:

NO offense maar mijn (lees die van ING carlease) O2 gaat echt niet door de wasstraat.
 

noize79

Nieuw lid
Ja, ik vind de auto geweldig rijden. Hij is snel zat en wat mij vooral opviel is dat hij binnenin erg stil is vwb motorgeluid, als je buiten de auto staat is het een echte diesel (a la John Deere). Er zaten 17" velgen onder de demowagen en dat voel je wel. Wat ik erg handig vind is dat als je de auto in zijn achteruit schakelt je op het schermpje van de Amundsen kunt zien waar een object zich achter de auto bevindt (midden, linksachter of rechtsachter) en ongeveer de afstand tot het object. Het voelt allemaal stevig aan. Naar mijn idee zijn de versnellingen langer maar dat weet ik niet zeker want mijn vergelijkingsmateriaal is een Golf V met een 1.9 TDI (zelfde vermogen en zelfde koppel) maar die had een 6-bak. Ik vind hem lekker fel in de tweede versnelling, als je binnendoor rijdt en even gas geeft na een bocht. Dit wordt mijn volgende auto :super:.

Toppie, thanks voor de feedback. Ik heb het zelf gewoon bij de standaard-velgen gehouden. Ik moest anders nog 700 extra neertellen om achteraf andere soortgelijke velgen te nemen die 1 inch groter zouden zijn.

Begint nu wel te kriebelen, ben echt heel benieuwd. Als het goed is deze week van de band rollen en dan week 35/36 levering. Begint wel steeds dichterbij te komen.

Als ik 'm heb dan zal ik jullie natuurlijk voorzien van de nodige foto's en commentaren.

Ik heb 'm overigens besteld in Satin Grey. Leek mij wel een mooie kleur voor een Combi.
 

A_V

Lid
1 Inch? Volgens mij betaal je voor de Pegasus velgen 731 Euro bij en die zijn 17 inch, standaard zijn de Pyxis velgen met 15 inch. Satin Grey staat ook op mijn lijstje maar ik heb de O2 nog niet in die kleur gezien. Ben dus erg benieuwd naar je foto's.
 
Voor de mensen die vooruit kijken, hier een website waar je kan zien wat je te bestellen O2 in 2013 en de jaren ertussen kost (met dank aan die idiote belastingen in NL). De 1.6 tdi blijft aardig stabiel wat betreft prijs, maar er zijn er die stukken duurder gaan worden de zwaardere motoren in de superb bijvoorbeeld.
enjoy: http://www.nieuweautoprijzen.nl/
 
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die prijzen kloppen, als je alleen al ziet wat de prijzen het afgelopen jaar hebben gedaan.
 

noize79

Nieuw lid
1 Inch? Volgens mij betaal je voor de Pegasus velgen 731 Euro bij en die zijn 17 inch, standaard zijn de Pyxis velgen met 15 inch. Satin Grey staat ook op mijn lijstje maar ik heb de O2 nog niet in die kleur gezien. Ben dus erg benieuwd naar je foto's.

Ik had in eerste op de site gelezen dat voor een kleine meerprijs Crateris-velgen mogelijk waren, maar dit bleek onjuist.
Dit had natuurlijk te maken met het type banden (lagere rolweerstand) wat onder de Greenline zou komen. Bij het opstellen van de offerte dus aangegeven dat ik 16" wilde hebben, maar het was dus niet mogelijk om de orginele Skoda-velgen na afloop onder de auto te krijgen. Dit moest dan via één of andere velgenboer waar de dealer naartoe verwees.

Dit stond er in mijn offerte:

Directset LM velgen 16'' Mak Hornet --> 726 EUR.

Ik vind mooie velgen leuk, maar 726 EUR voor die ene inch vind ik persoonlijk geen interessante investering. Dan maar 15 inch 5-spaaks, zit ook nu ook onder mijn Focus en dat ziet er ook netjes uit.
 

A_V

Lid
Aha, ik vroeg ook nog naar de Pallas velgen maar die zouden idd. ook weer heel duur worden. De Pegasus was de enige 17" die met een redelijk bedrag bij te betalen te krijgen is. Maar voor 1 extra inch heb je gelijk en de Pyxis velgen zien er prima uit.
 
Aha, ik vroeg ook nog naar de Pallas velgen maar die zouden idd. ook weer heel duur worden. De Pegasus was de enige 17" die met een redelijk bedrag bij te betalen te krijgen is. Maar voor 1 extra inch heb je gelijk en de Pyxis velgen zien er prima uit.

De 17" Pegasus vond ik zelf ook te duur, maar bovendien ben ik met 17" nog angstiger voor stoeprand-schade op de velgen.

Je hebt gelijk, gewoon lekker die 15" velgen aanhouden.

Ik had gelukkig op de ambition business line wel de mogelijkheid om voor slechts 100 euro de upgrade naar 16" Crateris te doen. Dat scheelt!
 

noize79

Nieuw lid
De Pyxis is 15" (geen 16" dus) en ziet er inderdaad al aardig uit, maar voor slechts 100 euro extra heb je de 16" Crateris, welke in mijn ogen wel een stuk mooier zijn. En volgens mij ook nog makkelijker schoon te maken. De 17" Pegasus vond ik zelf ook te duur, maar bovendien ben ik met 17" nog angstiger voor stoeprand-schade op de velgen.

Tenminste, bovenstaande 100 euro voor Crateris geldt icm de ambition business line, waarop ook de Pyxis standaard zit (net als de greenline). Op de greenline is af-fabriek geen upgrade naar 16" mogelijk volgens de prijslijst. Misschien vraagt de dealer er zelf nog meer voor omdat het achteraf aangepast moet worden?

Klopt is idd 15". Het ging dan bij de offerte overigens over merk-velgen. Dus geen keuze uit de Skoda-velgen-collectie. Vind ik het zelf altijd wel leuker als het automerk-logo zichtbaar is op de velg. Vond zelf Crateris inderdaad een zeer mooie velg....maar helaas dus.
 
Klopt is idd 15". Het ging dan bij de offerte overigens over merk-velgen. Dus geen keuze uit de Skoda-velgen-collectie. Vind ik het zelf altijd wel leuker als het automerk-logo zichtbaar is op de velg. Vond zelf Crateris inderdaad een zeer mooie velg....maar helaas dus.

Hmmmm, maar voor het groene SKODA logo zou ik niet speciaal moeite doen ;)

Kun je meestal niet gewoon een dopje in het midden van "universele" velgen plaatsen met het logo van jouw merk erop? Ik heb lang geleden ooit velgen bij de kwik fit gekocht en volgens mij kwam daar gewoon een Nissan logo in, mijn toenmalige auto. Maar het is zo lang geleden dat ik er ook wel eens heel erg naast kan zitten...
 

Utmost B

Nieuw lid
Wel heel raar dat er zo veel verschillende verhalen zijn vanuit de dealer over velgen -Bij de een kan het niet, de ander weer wel. Ik heb nu voor 731 euro 2 inch meer (pegasus).

Weet trouwens iemand iets over de ingebouwde carkit van de greenline, in het boekje staat bij de bluetooth optie geen 'microfoon' terwijl die bij de normale versies bluetooth wel met microfoon wordt gecombineerd??
 

A_V

Lid
Klopt is idd 15". Het ging dan bij de offerte overigens over merk-velgen. Dus geen keuze uit de Skoda-velgen-collectie. Vind ik het zelf altijd wel leuker als het automerk-logo zichtbaar is op de velg. Vond zelf Crateris inderdaad een zeer mooie velg....maar helaas dus.

Bij de Mak velgen doen ze ook een (los verkrijgbaar) Skoda logo in het midden van de velg.
 

A_V

Lid
Weet trouwens iemand iets over de ingebouwde carkit van de greenline, in het boekje staat bij de bluetooth optie geen 'microfoon' terwijl die bij de normale versies bluetooth wel met microfoon wordt gecombineerd??

Zit wel een microfoon in (als je het tenminste hebt over de Greenline Businessline). Ik heb pas een lijstje gekregen van de compatible telefoons, bij een hoop telefoons die hier niet bij staan werkt het niet (goed).
 

WanderZ

Actief lid
Als de Skoda logo's het probleem zijn, kan ik ze ook altijd via mijn Pa regelen hoor, geen probleem!! Die dingen kosten een keer 2 of 3 tientjes ofzo.. :grin::xyxthumbs:
 

A_V

Lid
__________________
Octavia Combi 1.4TSI Elegance | Aqua Blue Metallic
Multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel | Sunset getinte ramen vanaf B-stijl | Stoelverwarming
18" velgen met Falken ZE912 banden | Weitec verlagingsveren | Xenon verlichting

18" WanderZ??? Zet eens een fotootje van online, ben erg benieuwd hoe dat smoelt.
 
Bovenaan Onderaan