Octavia Greenline bestelbaar

nounou

Lid
Er zijn ook absoluut goede verhalen over ziptuning. Waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat zij het op de site hebben over een topsnelheid van 167 km/u voor en 172 km/u na tuning. Volgens mij is de top voor tuning al 188 km/u, het is een kleinigheidje, maar dit en het feit dat de motor net op de markt is, lijkt mij dat ze nog geen ervaring hebben met de tuning van dit type motor.

Ik vind het sowieso een beetje apart dat er bij ABT nog niets te krijgen is en bij deze "algemene" tuner wel. Ik wacht toch liever dat de merk gespecialiseerde bedrijven ook wat hebben.
 
Er zijn ook absoluut goede verhalen over ziptuning. Waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat zij het op de site hebben over een topsnelheid van 167 km/u voor en 172 km/u na tuning. Volgens mij is de top voor tuning al 188 km/u, het is een kleinigheidje, maar dit en het feit dat de motor net op de markt is, lijkt mij dat ze nog geen ervaring hebben met de tuning van dit type motor.

Ik vind het sowieso een beetje apart dat er bij ABT nog niets te krijgen is en bij deze "algemene" tuner wel. Ik wacht toch liever dat de merk gespecialiseerde bedrijven ook wat hebben.

Ja over die snelheid had ik ook gezien. Wel raar ja. De 1.6 tdi staat nu wel als 1 van de eerste bij hun erbij.
Deze motor wordt wel weer breedt ingezet in de VAG groep dus er zal wel snel ervaring met het tunen zijn hoop ik.
 

Bakkertje

Forumguru
Waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat zij het op de site hebben over een topsnelheid van 167 km/u voor en 172 km/u na tuning. Volgens mij is de top voor tuning al 188 km/u, het is een kleinigheidje, maar dit en het feit dat de motor net op de markt is, lijkt mij dat ze nog geen ervaring hebben met de tuning van dit type motor.

Ik ben bang dat de top sowieso begrenst zal zijn, net als bij de huidige generatie TDI's. Mijn zwager z'n Passat (ABT getuned) loopt precies even hard als mijn niet getunede 1.9 TDI (198 op de klok). Harder gaan ze gewoon niet of ze moeten de toerenbegrenzer (in de hoogste versnelling)eraf halen..
 

noize79

Nieuw lid
Al iemand rijervaringen met de greenline!!

Daar ben ik nou ook benieuwd naar. Ik zou ook weleens een review willen zien waarin ze de motor testen. Tot op heden nog niets tegengekomen.

Als het goed is dan wordt de mijne in week 35/36 geleverd. Ik zit met smart te wachten dus!
 
Volgens mij zijn er velen onder ons die de Greenline besteld hebben zonder erin gereden te hebben. Ik heb er overigens ook niet in gereden.
Ik ga er vanuit dat Skoda geen slechte motor in de auto gaat zetten, immers Skoda is net goed op weg om het imago te verbeteren.
Volgens enkele technische gegevens doet de 1.6 diesel niet onder voor een 1.9 Bluemotion in een VW Passat.

Ik laat me verrassen, bovendien kan ik nu niet meer terug. De auto is besteld.
 
Kan je wel al proefrijden met een 1.6 tdi bij de dealer?
We gaan het in ieder geval de komende weken wel meemaken dan.
 

noize79

Nieuw lid
Ik heb voor zaterdag as. een proefritje in de planning staan met een 1.6 TDI. :laugh:

Foto en video-camera mee dus. We verwachten een uitgebreid rapport natuurlijk voor zondagochtend bij de :koffie:

Plezier zou ik zeggen en laat even wat weten.
 
Van Heukelem (dealer in Groningen) had de 1.6 TDI uitvoering (ik weet niet zeker of het de Greenline of de 'gewone' 1.6 was) 23 juli al staan. Ik kon toen een proefrit maken, maar ik had topen inmiddels al besloten dat het de 1.4 TSI benzine zou gaan worden.

Je kan er dus al een tijdje in proefrijden..
 

A_V

Lid
Van Heukelem (dealer in Groningen) had de 1.6 TDI uitvoering (ik weet niet zeker of het de Greenline of de 'gewone' 1.6 was) 23 juli al staan. Ik kon toen een proefrit maken, maar ik had topen inmiddels al besloten dat het de 1.4 TSI benzine zou gaan worden.

Je kan er dus al een tijdje in proefrijden..

In Utrecht staan ze ook al een tijdje maar de demo is pas vanaf woensdag te rijden.
 

A_V

Lid
Ja, ik vind de auto geweldig rijden. Hij is snel zat en wat mij vooral opviel is dat hij binnenin erg stil is vwb motorgeluid, als je buiten de auto staat is het een echte diesel (a la John Deere). Er zaten 17" velgen onder de demowagen en dat voel je wel. Wat ik erg handig vind is dat als je de auto in zijn achteruit schakelt je op het schermpje van de Amundsen kunt zien waar een object zich achter de auto bevindt (midden, linksachter of rechtsachter) en ongeveer de afstand tot het object. Het voelt allemaal stevig aan. Naar mijn idee zijn de versnellingen langer maar dat weet ik niet zeker want mijn vergelijkingsmateriaal is een Golf V met een 1.9 TDI (zelfde vermogen en zelfde koppel) maar die had een 6-bak. Ik vind hem lekker fel in de tweede versnelling, als je binnendoor rijdt en even gas geeft na een bocht. Dit wordt mijn volgende auto :super:.
 
Ik begreep van mijn dealer dat de 5e versnelling van de 5-bak van de greenline langer/zwaarder zou zijn dan de 6e versnelling van een reguliere 6-bak.

(Ik begrijp echter niet waarom er niet gewoon sowieso een 6-bak in zit...)
 
Bovenaan Onderaan