Octavia Greenline bestelbaar

Utmost B

Nieuw lid
In de Autobild van deze week staat een test van de volkswagen golf met dezelfde 1.6 tdi als in de octavia, citaat: "...der mit seiner mustergultigen Laufkultur begeistert. Die Fahrleistungen sind jedoch nur Durchschnitt, auBerdem stort uns das augespragte Turboloch unter 2000 Touren. Doch das Sparpotenzial des 1.6 TDI ist beachtlich"
 
Het verschil in bijtelling tussen 1.4 TSI en Greenline diesel is netto toch zo'n 35 euro. (Die de TSI door de 25% duurder is.) Diesel rijden is wat mij betreft wel comfortabel in verband met de grotere actieradius. (In mijn vorige job moest ik met een diesel 2x per week tanken, ik moet er niet aan denken dat ik een benzine auto had.)
Overigens bij ons op het werk moeten we diesel rijden, in verband met de kilometers.

Zijn er ook al Nederlandse reviews (professionele) van de 1.6 TDI motor uit de Skoda.
Mijn vorige auto was ook een 1.6 HDIF (peugeot) en die liep goed.
Nu rij ik voorlopig een Opel astra 1.9 diesel, ook niet verkeerd.
Ik ben niet zo'n klagert.

Een gegeven paard.......
 

A_V

Lid
Het verschil in bijtelling tussen 1.4 TSI en Greenline diesel is netto toch zo'n 35 euro. (Die de TSI door de 25% duurder is.) Diesel rijden is wat mij betreft wel comfortabel in verband met de grotere actieradius. (In mijn vorige job moest ik met een diesel 2x per week tanken, ik moet er niet aan denken dat ik een benzine auto had.)
Overigens bij ons op het werk moeten we diesel rijden, in verband met de kilometers.

Zijn er ook al Nederlandse reviews (professionele) van de 1.6 TDI motor uit de Skoda.
Mijn vorige auto was ook een 1.6 HDIF (peugeot) en die liep goed.
Nu rij ik voorlopig een Opel astra 1.9 diesel, ook niet verkeerd.
Ik ben niet zo'n klagert.

Een gegeven paard.......

Een 'gegeven' paard? Volgens mij betaal je anders best aardig voor het privegebruik en dan mag je ook best een beetje eisen stellen vind ik.
 

Bakkertje

Forumguru
Een 'gegeven' paard? Volgens mij betaal je anders best aardig voor het privegebruik en dan mag je ook best een beetje eisen stellen vind ik.

Hij bedoeld natuurlijk het feit dat ie tijdelijk in een Astra mag rijden...(tenminste zo heb ik het gelezen...)
 

EdK

Forumguru
Een 'gegeven' paard? Volgens mij betaal je anders best aardig voor het privegebruik en dan mag je ook best een beetje eisen stellen vind ik.

Eisen stellen ? Goh begind de omgedraaide wereld te worden lijkt wel !
Je krijgt een wagen van je werkgever ! En je hoeft er echt niet prive mee te rijden !
Mag ook met je eigen wagen naar bedrijf rijden en dan overstappen in de bedrijfswagen.
En bij menig werkgever heb je niet eens de kans om een keuze te maken , omdat daar het beleid is dat zij de keuze maken in merk en type en jij die dan mag gaan gebruiken voor de uitvoering van je werk !
 

A_V

Lid
We gaan weer off-topic. Het gaat erom dat het geen cadeautje is, je betaalt er wel degelijk voor en het is ook een stuk salaris dus dan heb je er ook voor gewerkt lijkt me, dan mag je er toch ook wel wat over te zeggen hebben. Tuurlijk, prive kun je in zo'n auto nooit rijden voor dat geld. Zou ik echter dat werk gaan doen in een prive auto waar ik hetzelfde aan besteed is er een grotere kans dat ik regelmatig stil sta langs de weg, dat kost je werkgever toch ook geld.
 

EdK

Forumguru
We gaan weer off-topic. Het gaat erom dat het geen cadeautje is, je betaalt er wel degelijk voor en het is ook een stuk salaris dus dan heb je er ook voor gewerkt lijkt me, dan mag je er toch ook wel wat over te zeggen hebben. Tuurlijk, prive kun je in zo'n auto nooit rijden voor dat geld. Zou ik echter dat werk gaan doen in een prive auto waar ik hetzelfde aan besteed is er een grotere kans dat ik regelmatig stil sta langs de weg, dat kost je werkgever toch ook geld.

Laatste opmerking of topic hierover !

Het is wel een stukje salaris zeg je, maar dat wordt bepaald door de belastingdienst alszijnde dat zij het zien als salaris ! Dit komt niet bij de werkgever vandaan !!
En ik heb niet gezegd dat je je prive wagen moet gebruiken voor je werk ! Maar dat je woon / werk verkeer met je privewagen doet !
Maar goed er is al vaker over gesproken en gaat nu wel weer on topic !!
 

Wasmachineman

Forumguru
Rijeigenschappen zullen best in orde zijn voor de gemiddelde leasert.:xyxthumbs:
Wat mij persoonlijk interesseert is de uitrusting want die is wel "beperkt" van de greenline.
Climate control, nee. Open dak / schuifdak, nee. Xenon, nee. :407:
Ik heb wat nagevraagd bij een paar dealers en er is nu niet veel mogelijk.
Gelukkig ben ik over een jaar pas aan de beurt en dan zijn er toch wat aanpassingen gedaan hopelijk.
In Duitsland is er wel een "O2 greenline" uit te breiden met o.a. Climate control. Maar daar geldt bijvoorbeeld geen 20% bijtelling regeling zoals hier wel.
Want als er wel climate etc inzit zal wel de uitstoot iets hoger liggen en net boven de grens uitkomen en dan geen 20% bijtelling maar 25%.
Ik ga niet in een auto rijden waar geen climate inzit, ik ben al teveel verpest dus.
Liever betaal ik dan wat meer en neem een gewone "O2 business nog wat" uitvoering.
Maar ja, dat is mijn mening.
Ben benieuwd hoe het met de "O2 greenline" gaat binnenkort....:bye:
 

Utmost B

Nieuw lid
nog even geduld, tweede week van oktober is verwachte leverdatum. die climate control vind ik ook wel jammer inderdaad. Toch, als je bij directlease.nl door de opties van de greenline gaat dan zit er nog best veel op!
 

Bakkertje

Forumguru
Want als er wel climate etc inzit zal wel de uitstoot iets hoger liggen en net boven de grens uitkomen en dan geen 20% bijtelling maar 25%.

Euhm leg eens uit waarom een climate control meer energie zou verbruiken dan een handmatige airco? :confused: Ik gok dat de pomp e.d. hetzelfde zijn.
 

Wasmachineman

Forumguru
Euhm leg eens uit waarom een climate control meer energie zou verbruiken dan een handmatige airco? :confused: Ik gok dat de pomp e.d. hetzelfde zijn.


Toch zijn hier verschillen in te vinden heb ik bij verschillende dealers vernomen.
Zelf ben ik geen techneut, hopelijk kunnen de echte techinici hierover hun ei kwijt en hun mening geven.
Ik ben zelf ook heel benieuwd wat de mogelijke nieuwe extra's zullen zijn volgend jaar als ik aan de beurt ben. :baby012:
 
De optie Climatronic, elektronische airconditioning met 2 klimaatzones is wél als optie bestelbaar op de Greenline maar niét op de Greenline Businessline.

Jammer..
 

noize79

Nieuw lid
De optie Climatronic, elektronische airconditioning met 2 klimaatzones is wél als optie bestelbaar op de Greenline maar niét op de Greenline Businessline.

Jammer..

Ja vond ik ook wel jammer. Op het moment van bestelllen had ik geen Climate Control in mijn Focus. Als tussenoplossing heb ik nu een nieuwer model Focus en daar zit het wel in. Nog wel nagevraagd, maar was idd niet mogelijk.

Was heel plezierig, zeker op vakantie in Italië. Ik ga het wel missen, zeker omdat mijn vriendin en ik totaal verschillend zijn qua temperatuursvoorkeuren.
Maar goed...dat wordt weer een middenweg vinden.
 
Welke opties wel of niet mogelijk zijn op de normale Greenline en de Greenline Business is niet zo heel erg duidelijk.
De documentatie van Skoda is op verschillende punten niet zo heel erg duidelijk of beter gezegd volgens mij niet up-to-date.

Zo kwam ik er een tijdje geleden ook bij toeval achter dat de Skoda Greenline bestelbaar is.
 

Gieliovd

Forumguru
Werkt dat nu daadwerkelijk, zo'n 2 zone systeem? Ik vind het altijd maar een vreemd idee dat het zou werken. Je zit nota bene met zijn 2 in een stukje blik met 30 cm tussen beide in! En die hele wagen is toch binnen no time op dezelfde temperatuur?

Zone 1+ zone 2= autotemperatuur.
 

noize79

Nieuw lid
Werkt dat nu daadwerkelijk, zo'n 2 zone systeem? Ik vind het altijd maar een vreemd idee dat het zou werken. Je zit nota bene met zijn 2 in een stukje blik met 30 cm tussen beide in! En die hele wagen is toch binnen no time op dezelfde temperatuur?

Zone 1+ zone 2= autotemperatuur.

Klopt dat de temperatuur in de auto natuurlijk gemiddeld gaat worden. Helemaal mee eens.

Het grote voordeel is gewoon dat ik koudere lucht op mij af voel komen, en dat mijn vriendin warmere lucht krijg. Je moet dan natuurlijk wel de blowers in de juiste richting laten wijzen.
 
Die twee temperatuurzones werken wel degelijk. Voorwaarde is dan wel dat bijvoorbeeld de bestuurder 14 graden wil en de bijrijder 24 graden. Dat komt echter nooit voor. Zinloze optie dus. (mijn mening)
 

noize79

Nieuw lid
Welke opties wel of niet mogelijk zijn op de normale Greenline en de Greenline Business is niet zo heel erg duidelijk.
De documentatie van Skoda is op verschillende punten niet zo heel erg duidelijk of beter gezegd volgens mij niet up-to-date.

Zo kwam ik er een tijdje geleden ook bij toeval achter dat de Skoda Greenline bestelbaar is.

Ja is vrij schimmig geweest. Ik had dat voor met die velgen die wel op de site als optie stonden, maar in werkelijkheid dus niet mogelijk waren. Hier kwam onze wagenparkbeheerder achter toen de bestelling geplaatst werd.

Ik las eind Mei dat bericht op de site van Autoweek. Kort daarna werd mij leaseauto teruggehaald en toen is het balletje snel gaan rollen. Heb het proces half Juni in gang gezet en eind Juni was de bestelling officieel.

Week 35/36 is nu de planning volgens Skoda Utrecht. Hopen dat het allemaal lukt. Ben nu wel benieuwd natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan