Octavia Combi RS 2.0 CR TDI DSG

fastgeert

Actief lid
Ik had inderdaad origineel de optie soundsysteem. Wat de naam soundsysteem in mijn ogen lang niet waard is. Ik denk dat die man die dat bedacht heeft nog nooit een soundsysteem gehoord had. De Alpine speakers spelen oh zoveel mooier. Zoveel mooier dat ik bezig ben met de volgende soundupdate. Vroeger toen ik nog in het Tuningwereldje actief was, heb ik enkele jaren DB-Dragg gedaan. En dat mos ik soms toch wel eens, zo'n lekkere stevige diepe bass. Daarom een MTX dubbele spreekspoel 12" woofer aangeschaft in gepoorte kist, en een DLS Ultimate A6 versterker. Is bij a klaar, alle kabels liggen, versterker nog tegen rug achterbank plaatsen en aansluiten en dan afstellen. Ben zeeeeeeeer benieuwd wat dit gaat geven. Ik boef geen boemcar meer, maar kan soms een stevig basje wel smaken.
 

fastgeert

Actief lid
Zo. Vandaag nog wat verder gedaan. Versterker aangesloten, bass level controler vooraan gemonteerd, beetje afgesteld voorlopig. En ja hoor, het speelt fantastisch nu. Een hemelsbreed verschil met de originele papieren speakertjes en de woofer geeft een mooie diepe bass en dankzij de bass level controler kan ik volume van woofer naar goesting continu bijstellen.
Heb een filmke gemaakt met iPhone, maar trekt eigenlijk op niks, micro kan de bass gewoon niet aan en het komt heel anders over dan in werkelijkheid.
 

fastgeert

Actief lid
Ik gebruik hoofdzakelijk Meguaiers maar een kameraad verkoopt nu ook Kleenfreaks dus enkele dingen aangeschaft zoals de Foamgun en Foamschampoo en Iron X, droogdoek en waxpad.

Ondertussen updateje van soundsysteem, heb een nieuwe DLS Ultimate A6 monoblock versterker gemonteerd, helaas heeft de MTX woofer die maar een dag of 3 kunnen weerstaan voor hij letterlijk in rook opgegaan is. Een nieuwe oldschool Cerwin Vega 12" W124 is onderweg om het te proberen. Maar zowiezo ga ik op Essen Motorshow kijken voor een zwaarder exemplaar met dubbel spreekspoel die geschikt is voor de DLS zen vermogen.
 

fastgeert

Actief lid
Hmmmmm,

Morgen breng ik een bezoekje in Antwerpen aan Dokter Ice, Stefs Car Audio, de Vega doet het niet slecht, maar ik heb nog niet het gewenste resultaat en zeker niet voor hetgeen de DLS A6 aankan. Daarom met Stef overlegd om voor een 12" Ground Zero SPL DVC sub te gaan in aangepaste kist, ook eens bekijken dan of er geen betere rendabelere manier is om de DLS aan te sluiten op het originele sound systeem want ik heb de indruk dat de input niet is wat het zou moeten zijn.
Verder wel tevreden van de Alpine speakers nu.
 

fastgeert

Actief lid
Zo, vandaag dan bij Stefs Car Audio gaan shoppen. Eerst en vooral dikke pluim voor stef. Een winkel waar overvloed aan keuze is van aales wat car audio aangaat. En echt super vriendelijk, uitgebreide uitled en ongelooflijke kennis en ervaring van Stef. Nog nooit een betere en vriendelijkere uitleg gehad in andere audio zaak. Dit is voor mij de top waar je moet zijn dus. Van gewone car audio tot extreme pro DB dragg of pro sound quallity installatie en andere inbouw.

Heb me dus het volgende aangeschaft, een nieuwe Ground Zero 12" radioactive 2x2ohm subwoofer, geschikte gepoorte kist, kabelset van 50mm met geschikte zekering en andere bedrading, Audio control LC2i module om de DLS A6 versterker correct te sturen via origineel sound systeem, kan hier ook nog of verder gaan om voorste achterste speakers te gaan sturen door versterker, 2 Ground Zero power splitters.
Thuisgekomen en woofer onmiddelijk in kist gemonteerd en aangesloten, man man hoe dat speelt, strakke stevige diepe bass, en dat nu al terwijl,de versterker nog maar half zen vermogen kan geven, moet al de rest nog monteren hiervoor. Woofer is op 1ohm aangesloten nu. Ongelooflijk wat een 12" kan doen.

Foto's uploaden lukt momenteel niet omdat ze te groot zijn. Ik zoek dit nog even uit.
 

fastgeert

Actief lid
Binnenkort nog enkele update'jes
Heb nog in bestelling, echte carbon spiegelkappen, geen cover kapjes. Power leds voor vloerverlichting in buitenspiegels.

Foto's volgen maar nog even geduld, kan makkelijk 5 weekjes duren eer de carbon spiegels klaar zijn.
 

fastgeert

Actief lid
Ondertussen ook Milotec B en C stijl zwart blinkende opzetplaatjes gemonteerd aangezien de carbonfolie begon te lossen. Eigenlijk vele beter nu. Nu nog wachten op de carbon spiegelkappen van Don Carbon.
En zonet nog een aankoopje gedaan, een KW schroefkit. Zal een hele verbetering zijn tov de H&R ultra low veren nu. Baanlogging zal een stuk verbeteren nu
 
Bovenaan Onderaan