Octavia Combi RS 2.0 CR TDI DSG

fastgeert

Actief lid
Hallo, ik ben Geert en ben van Belgie, ik kom me hier ook even voorstellen in afwachting van men nieuwe wagen.
Bestelling geplaatst op 25/02/2012
Skoda Octavia Combi RS 2.0 CR TDI 170pk
Candy White
Interrieur: half leder/stof zwart en alcantara zilver met zilveren stiksels
reeds rijkelijke standaarduitrusting zoals oa:
Adaptieve Xenon
Led dagrijverlichting
2 zonen automatische airco
Verlaagd sportchassis
Ik neem de standaard 17" alu wielen omdat daar men winterbanden van de A4 op passen, en ik schaf me een set 19" aan voor de zomer, wat weet ik nog niet, laat suggesties maar komen
........
Opties:
Afneembare trekhaak
Cargo platform concept
Hoofdairbags
MDI music interface
Multifunctie Sportstuurwiel met schakelflippers
Bleutooth voorbereiding
Maxi Dot scherm met Boortcomputer
Navigatie Columbus (RNS 510)
Parapluhouder vooraan van de kofferafdekking
Parking Distance Control voor en achter
Soundsysteem met 12 speakers
Verwarmde zetels voor en achter
Verwarmde ruitensproeiers
Verzilverde dakrails
Alarm met sleepdetectie
Automatisch dimmende binnenspiegel, elektrisch inklapbare buitenspiegels met grondverlichting
Regen en lichtsensor
Bij levering laat ik het chroom gedeelte van de frontgrill in soort pianolak zetten, en wordt ook de inleg binnenin vervangen door Carbon panelen, maar hier ben ik nog naar op zoek, Milotec oa heeft dit

Geplande levering zou juni/julie zijn, of sneller, ik hoop het.....
 

mmarechal

Actief lid
Hallo Geert, welkom op dit leuke en gezellige forum! Gefeliciteerd met de keuze voor deze geweldige auto!
 

fastgeert

Actief lid
Belgie is nog steeds een dieselland, al is dit nu wel aan het veranderen. Maar aangezien ik toch ongeveer een 30.000km per jaar afmaal, kies ik voor een TDI. Ik weet dat een benziene ook wel zuinig kan rijden, maar dan mag je zen vermogen bijna niet aanspreken want dan schiet er verbruik de hoogte in.
 

Rallye

Forumguru
Mooie wagen, gefeliciteerd. Wel grappig dat je een aantal zaken als extra noemt, die in Nederland ofwel standaard zijn, zoals de airco, hoofdairbags en maxidot, ofwel niet (meer) leverbaar. Het grijze interieur bijvoorbeeld, kun je hier niet meer krijgen. Alles is nu zwart, met rode stiksels. In Nederland zijn de sierlijsten in het interieur standaard carbon, niet meer zilver.

Heeft je dealer overigens een levertijd genoemd?
 

fastgeert

Actief lid
ja dan zijn er duidelijke verschillen in standaard uitrustingen van land tot land. Geplande levering zou juni/julie zijn, maar ik hoop toch wat vroeger.
Wat die inleg betreft, de testwagen had zilver inleg plaatjes, volgens de folder zou de middenconsole carbon zijn. ik weet het dus niet zeker, wat ik wel zeker weet is dat ik carbon wil, milotec kan dit nog niet leveren voor de Octavia RS facelift. Iemand een idee waar ik het wel kan vinden, ik wil wel degelijke plaatjes en niet van die zelfklevende carbon look plakkers.
verder komen er 19" onder, wat weet ik nog niet zeker. laat eventuele suggesties maar komen. Ik denk toch ook een verlaging te monteren, mss enkel veren, maar degelijke, dit is men wagen vor dagelijks gebruik. Men 2de funwagen, die ligt echt plat op KW schroefkit en breedset.
Kan er iemand me ook raad geven voor een module ofzo om aan te sluiten op de Columbus zodat het DVD beeld blijft tijdens rijden en je toch nog volume enzo kan regelen.

Grtjs
 

Rallye

Forumguru
Kijk nog even hier, helemaal onderaan:
"Further modifications from 45th week of 2011 will take place!
•passenger-side silver deco strip (5MN) of Octavia RS is replaced with carbon-style (5MH)
•new interior for Octavia RS: "RS RED" (PLB)
◦the otherwise grey Alcantara part is black here with red stitch
◦carpet with red stitch
◦armrest with red stitch
◦door trim with red stitch
◦small leather packet with red stitch"

Gezien het eerste punt krijg je dus waarschijnlijk standaard carbon.
 

fastgeert

Actief lid
Dat zou cool zijn. Maar zou dan alle zilvere inleg nu carbon zijn? In de uitrustingsfolder hier staat dat de inleg in middenconsole carbon is. Dus vermoed ik dat de rest nog zilver zal zijn.

Greetzzzz
 

Rallye

Forumguru
Hierbij een paar plaatjes van het RS Red interieur die ik heb kunnen vinden:

dsgga.jpg
foto.JPG

Volgens de Belgische catalogus lijkt RS Red ook in België het standaard interieur te zijn. De Engelse configurator lijkt een keus te bieden tussen wat men daar "RS Onyx", resp. "RS Alcantara" noemt. Ook het Onyx interieur lijkt daar overigens carbon (in ieder geval zwarte) decorlijsten te hebben:

5660db5a-b523-44b8-8087-2a38b2c68027.jpg
 

fastgeert

Actief lid
Vandaag het nieuws gekregen dat men RS'je op 06/04/2012 geproduceerd wordt en op 12/04/2012 bij D'ieteren zal zijn, een week later zou hij dan normaal bij de dealer, ook men werkgever, moeten zijn en als alles goed loopt rij ik eind april met men gloednieuwe RS rond.
 

Rallye

Forumguru
Zo, dat is nogal wat sneller dan juni-juli. En dat ondanks de DSG. Wil je een paar fotootjes plaatsen als je de RS hebt?
 

skodaboy

Forumguru
een week later zou hij dan normaal bij de dealer, ook men werkgever, moeten zijn en als alles goed loopt rij ik eind april met men gloednieuwe RS rond.

hey geert,om te beginnen :aangenaam: en proficiat met de aankoop van de RS.
wel fijn dat je 'bijna' aan de bron zit he,da heeft normaal toch zijn voordelen he..bv een mooie (extra) korting op de aankoop prijs.
ben ook al jaren een RS-fan,en ik vind dat een heel mooie wagen,helaas heb ik er zelf gene.. tatoo.jpg
 

skodaboy

Forumguru
ja,dit is een echte tatoo,die heb ik een jaar of 8 geleden laten zetten..(dit was ook m'n eerste tatoo)
ondertussen heb ik zelfs 3 tatoo's,maar ik heb er maar ééntje van skoda of toch van het RS-logo...

Misschien toch maar eens met d'ieteren en of de dealer gaan praten,misschien kan er wel een extraatje af bij een volgende aankoop...:cool:
 

fastgeert

Actief lid
Foto's zal ik zeker en vast posten. En er zullen er genoeg gemaakt worden, want ik ben nu al apetrots op men RS stoof. Ook van de vorderingen tijdens zen levensloop zullen geregeld foto's en uitleg volgen. Das altans toch mijn bedoeling van een dergelijk forum.
Knap zo'n tattoo, al verkies ik een andere stijl persoonlijk voor Tattoo's, ik heb er ook verschillende, oa één van Rammstein.
 

fastgeert

Actief lid
Jipppiiiiiiiiiii, vandaag het geweldige nieuws gekregen dat hij bij men dealer staat, morgen ga ik hem daar ophalen, ik werk bij een VW/AUDI/Skoda dealer, maar de Skoda afdeling is in een andere vestiging. Dus morgen de eerste kilometers en kennismaking. Brrrrrrrrr i'm a bit zenuwachtig. twerd tijd want van men nagels schiet niveel meer over.

En foto's volgen zeker vanaf het prille begin.

Oh ja, vandaag ook maiul gekregen van men vertrouwde velgen en verlaging leveransier, het worden dus de Vertini concave velgen in 19", vermoedelijk vooraan 8.5 en achteraan 9.5 breed.
 
Bovenaan Onderaan