Octavia Combi RS 2.0 CR TDI DSG

fastgeert

Actief lid
Neenee die dakrails blijven grijs, net omdat ze bijna bij iedereen zwart zijn en ik vind het zelf niet misstaan.

Volgende upgrade, hmmmmmmmm
Ik wil kets doen met de koplampen, als ik eens veel tijd heb om ze zelf open te maken en chroom delen rond de reflectoren zwart en deels wit maken en mss nog een detail met leds ofzo.

De KW schroefkit zit er ondertussen lekker onder en is gekeurd. Achteraan iets meer camber geven nog want loopt soms lichtjes aan.
 

bartvw

Forumguru
@fastgeert vandaag zijn bij mij de banden gemonteerd op de vmr wielen en inderdaad met een 225 band is het heel licht getrokken.
Volgens mij zie ik bij jou op de vmr wielen de centercaps van vmr zijn er geen passende met skoda logo of wil je dat niet?.
De wielen zitten nog niet onder de auto wil dat gelijk doen met de verlaging.

Grt Bart
 

fastgeert

Actief lid
Ik laat bewust de VMR centercaps steken. Vind ze wel knap, heb er eens Skoda logo's ingestoken om te testen en vond het niet zo mooi.
 

fastgeert

Actief lid
Van de week eens wat meer camber terug geven achteraan se want loopt nu wel makkelijk aan achteraan. Staat nu eigenlijk op zen laagst om sportief te kunnen rijden. Maar ik ga de voorste velgen ook nog iets laten afdraaien zodat ik nog een tikkeltje (0,5cm) lager kan. Dan staat hij voor mij perfect. Achteraan kan ik nog iets zakken wanneer camber bijgeregeld is. In alle geval voor en achter nog draad genoeg over om te kunnen zakken op de veerpoten

Heb ondertussen ook X-Line canbus led lampen gemonteerd in voorste pinkers, echt superknap.
De standaard mistlichten vervangen door de led dag/mistlichten van de Fabia RS.
En had in de verstralers ook X-Line canbus leds H1 fitting gemonteerd, 'aar deze gaven echter wel foutmelding en lang niet genoeg licht, dus er weer uitgehaald.
Iemand hier een andere oplossing voor dat wel veel mooi wit licht geeft en geen foutmelding. Liefst geen xenon kitje omdat xenons moeten opwarmen en je dan niet onmiddellijk de volle lichtopbrengst hebt.
 

bartvw

Forumguru
@fastgeert Heb jij wielsloten op je velgen?
Ik heb de originele Skoda wielsloten maar wil andere , dit omdat het slotje de wielen gaat beschadigen met het in en uit draaien van de wielsloten.
Bij de Skoda wielsloten gaat het slotje over de bout heen waardoor het slotje licht langs het wiel gaat :pieker:
Alvast bedankt.

Grt Bart
 

ertromp

Forumguru
@fastgeert Heb jij wielsloten op je velgen?
Ik heb de originele Skoda wielsloten maar wil andere , dit omdat het slotje de wielen gaat beschadigen met het in en uit draaien van de wielsloten.
Bij de Skoda wielsloten gaat het slotje over de bout heen waardoor het slotje licht langs het wiel gaat :pieker:
Alvast bedankt.

Grt Bart
:pieker:
Slotje over bout heen? Dat lijkt me niet origineel VAG
Bij VAG is gewoon de kop van 1 van de bouten per wiel geprofileerd

000071597__82485_zoom.jpg
 

bartvw

Forumguru
@ertromp dit setje heb ik en dat is juist het probleem.
Het wielslotje (de zilveren op jou foto) gaat over de wielbout (zwarte) heen waardoor het wiel beschadigd.

Grt Bart
 

bartvw

Forumguru
Mark wilde de sloten ook niet monteren want anders zouden de wielen beschadigen , vandaar dat ik op zoek ben naar andere.

Grt Bart
 

fastgeert

Actief lid
Ik gebruik geen antidiefstalbouten om verschillende redenen,
1 het helpt toch niet tegen diefstal en ze brengen nog meer schade toe.
2 al vaak problemen gehad dat de antidiefstalbouten beschadigd zijn, en wees maar zeker, als dan de bouten verwijderd moeten worden heb je garanti schade aan de velg.
...

Vorige week eindelijk terug eens uitgelijnd nu hij wat lager ligt en veren zich kunnen zetten hebben, en natuurlijk achteraan wat meer camber gegeven, ong 2 ' camber, net niet in het rood, maar loopt nu niet meer aan.

Vermoedelijk ga ik voorste velgen nog iets laten afdraaien zodat deze ook niet meer raken bij bepaallde wieluislag en extremere bochtenwerk, heb nog een milimeterke of 2 speling met de remklauwen dus plaats genoeg.
 

bartvw

Forumguru
@fastgeert ik heb altijd wielsloten gehad op mijn velgen maar nooit problemen met de slotjes , maar begrijp wel wat je bedoelt.
Gisteren zijn bij mij de VMR's er onder gegaan en heb echt geen spijt van deze keuze , erg mooie velgen.
Als je nog 2 mm over hebt bij je remklauw, dan vraag ik me af hoeveel je van je wiel laat afdraaien :sterretjes:.

Grt Bart
 

fastgeert

Actief lid
How geen paniek, hooguit een mm max dat er af gaat. Ze bepalen zelf bij men bandenboer wat veilig is. Er zullen er zijn die er meer afdraaien, maar dan is het niet veilig meer. Zou niet willen dat een velg het daar begeeft zenne.
 
Bovenaan Onderaan