Octavia 4

leon-cupra

Forumguru
Kwam vandaag een advertentie tegen van Dex. Zij hebben reeds nieuwe Octavia combi’s staan. Geen km mee gereden. 1.5 combi ambition. Redelijk basis maar als je ziet tegen welke prijs ... lekker goedkoop rijden. Sta je daar als officiële Skoda-verkoper. Prijzen waar zij absoluut niet aan geraken. :nono:
 

Rataplan

Forumguru
Ambition... Active is basis.

De standaarduitrusting van de Ambition afwerkingsniveau bestaat uit LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzer, Cruise Control, parkeersensoren achteraan, automatische CLIMATRONIC-airconditioning met twee zones, een multifunctioneel lederen stuurwiel, SMARTLINK (verbinding tussen radio en smatphone), verchroomde dakrails en zijruiten, binnenverlichting, een reservewiel en lichtmetalen velgen 16"

Dan zijn de zelfdimmende binnenspiegel, parkeersensoren achter, verwarmbare en verstelbare zijspiegels en frontassist nog niet benoemd en alle andere standaard voorzieningen zoals LED verlichting.

Wij hebben ons de afgelopen 3,5 jaar prima kunnen vervoeren met een Octavia in Ambition uitvoering (met enkele opties).
 

leon-cupra

Forumguru
@Rataplan , hebben hier een Superb ambition. Mis daar niets extra op. Maar durf hier wel te stellen dat op het forum een ambition als “redelijk basic” aanzien wordt want hij heeft geen digitaal dashboard, geen panodak, geen leder, geen Columbus navi, geen elektrische stoelen, geen zetelverwarming, geen 19” velgen , ...
als je ziet welke configuraties hier allemaal passeren ....
 

Rataplan

Forumguru
Klopt, en vervolgens een naaimachine motortje omdat ze anders teveel bijtelling betalen.
Wij hadden een Ambition met een 2.0 TDI, we konden enkel een proefrit maken in een 1.6je zelfontbrander omdat de 2.0 nagenoeg niet verkocht werd. Mijn redenering was: flinke motor en qua opties hoe lichter hoe beter! Bovendien had ik mijzelf een budget vastgesteld. Enige opties waren sportonderstel, donkere achterramen en 18” wielen. Beetje schaap in wolfskleren, wat een heerlijke wagen was het! Is het nog steeds, staat nog gebroederlijk naast z’n opvolger op de oprit!

Qua RS kun je ook ruim de 10k passeren aan extra opties. Echt niet, het is een veredelde Jetta. De RS is qua luxe vergelijkbaar met een Style met extra sportpakket. Naar mijn idee al lekker vol. Daarbovenop komen de grotere motor, grotere remmen (rood had van mij niet gehoeven), onafhankelijke wielophanging en mech. LSD. Extra opties zijn 19” z.wielen, 18” w.wielen, trekhaak en bagagenet (scheiding laadruimte). Ik voel me koning te rijk... in een RS. :D
 

leon-cupra

Forumguru
In zou zelfs geen geld meer geven aan een 2.0tsi in een RS. Heb dat gehad ... zelfs gechipt naar 308pk .. de keren dat je dan kickdown gaf en de paardjes eens los liet en de 235 aantikte op de autostrade(en voelde dat hij nog veel over had) , zat je dan twee weken met de schrik voor een dikke boete. Als je in DE woont, tja, iets anders natuurlijk.
Op BE wagen is tegenwoordig de middelmaat meer dan plezant.
 

jongetje

Forumguru
Misschien handig om aan te geven of het een Belgische uitvoering is of een Nederlandse. Dat is namelijk een groot verschil. En een ambition octavia3 of suburb met een octavia 4 ambition vergelijken gaat niet. Dat is totaal anders.
 

leon-cupra

Forumguru
Dex is een Belgisch bedrijf maar denk niet dat Dex deze Octavia’s gekocht heeft bij de Belgische invoerder. :pieker:
 

Rataplan

Forumguru
O3 en O4 in Ambition uitvoering zijn juist prima met elkaar te vergelijken.
Bij een generatiewisseling krijg je altijd net iets meer dan voorgaand, maar in geval van Skoda is de Ambition de middenmoot qua uitvoering. Per land zijn er wel wat verschillen in de uitvoeringen.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Klopt, en vervolgens een naaimachine motortje omdat ze anders teveel bijtelling betalen.
[....]

Je kunt het niet beter verwoorden.....hier een O3 Ambition Business met 3000 euro aan heerlijke opties. En voorzien van een naaimachine motortje.....
Maar wat blijkt het in de praktijk een uitstekend en heerlijk naaimachientje
 

Rataplan

Forumguru
Met je voet vol op schutbord, in een lagere versnelling en er gebeurd... NIETS!!!
Voor de rest inderdaad een prima motor.
 

Okki

Donateur
Vandaag de O4 voor het eerst live gezien (in de showroom)
Daar stonden een paar stations. De kleur bepaald bij deze auto wel heel erg of het model geslaagd is (in mijn ogen dan)

Normaal vindt ik ralley blauw mooi, maar bij deze auto niet. In het zwart (waar ik dan weer geen liefhebber van ben) smoelde deze auto wel heel erg goed.

Twee spaaks stuur kan mij in het echt ook niet bekoren. Zit ook in de Kamiq zag ik. Er stond ook een Karoq Sport Business, die heeft het nieuwe stuur maar met een extra spaak onderaan, en dat oogt veel beter.
 

JeSko

Forumguru
@Rataplan

Bizar hoe jij telkens een ander zijn keuzes ( en nu motorisatie ) afbreekt. Ten eerste moet jij een ander zijn rekening niet maken, en ten tweede is het beter om naar je eigen te zien, wat voor jouw niet voldoet is daarom niet slecht en kan voor een ander best prima zijn.
 

Rataplan

Forumguru
@JeSko 'telkens'?
Overigens geef ik in het bericht ook aan dat het een prima motor is, maar ík vind 'm onderbemeten in een Octavia. Een tractor inhalen op de provinciale weg doe ik liever met iets meer vermogen.
 

Rataplan

Forumguru
Pakket is binnen!
De een vindt het niks, de ander heeft geen idee en weer een ander vindt het ideaal! Ik behoor tot de laatste groep, ondanks dat ik al donkere achterramen (Sunset) heb. Ik had ze ook in de O3, maar vanaf nu ook in de O4.

Zonneschermen van Sonniboy. Ik had ook de optie ‘oprolbare zonneschermen in de achterdeuren’ kunnen aanvinken, maar behalve de zon geeft het ook iets meer privacy en bij geopende ramen houdt het ook insecten tegen.

BF5C17C6-918B-46F9-BF37-C9D54940FD08.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb ze ook al 3 combi's lang (ruim 13 jaar) in gebruik in combinatie met sunset. Ze zitten er het hele jaar in, behalve tijdens het ramen zemen aan de binnenkant...
 
Bovenaan Onderaan