Octavia 4

Snoete

Lid
Wanneer je die zou moeten betalen ja dat heeft geen zin. Maar deze optie is toch in opdracht gegeven m.a.w. je hebt er al voor betaald. Wat geven ze er ook al weer voor terug, €350,- ? Waarom leveren ze niet eerst de auto's waar deze optie bij verkocht of beloofd is ? Ze zouden minimaal aan moeten bieden het voor de inkoopprijs zelf in te bouwen, maar goed dat gaat nooit gebeuren.
 

SCHOLTENS85

Actief lid
Ja 350 was de optie, dus dat word gewoon in mindering gebracht. Maarja je zou zeggen lever alles gewoon af en daarna die optie niet meer leveren en plaatsen in de configuratie bij skoda
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SCHOLTENS85

Actief lid
€750,- voor een aftersales consument is normaal. (Terwijl je er €350,- voor terug krijgt). Dat is neem ik aan niet de prijs die de dealer er voor betaald...
Ik had het gewoon als optie besteld bij de lm. Die optie komt nu gewoon te vervallen. Merk alleen dat de bijtelling omlaag gaat
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou het wel willen hebben voor de wagen van mijn partner maar als je dan ziet wat een herstelling kost (en die gebeurt regelmatig), dan pas ik toch ook.
 

iRob1984

Senior Member
Ik rijd momenteel in een Opel Astra Sports Tourer vanwege het laten maken van schade aan mijn nieuwe Octavia (Is iemand bij mij achterop geklapt in de file, geen lichamelijke klachten gelukkig)

Astra 1.2 vs Octavia 4 1.5
Pros:
- Zitting van de stoel is langer en dus meer steun voor je benen. Dit mis ik wel in de Octavia
- Stoelen zijn zachter, voor vakantieritten is het wel lekker denk ik
- Ligt misschien aan de motor, maar het schakelen gaat soepeler in de Astra
- Ruimte tussen dashboardkastje en passagiersstoel is ruimer (niet echt relevant)
Cons:
- Stuur in de hoogste stand en ik zie het dashboard nog steeds onduidelijk, maar goed dat de snelheid ook digitaal wordt aangegeven in de maxidot. Het stuurwiel bedekt de 100 half en alles wat er na komt zie ik helemaal niet.
- Gaspedaal is niet zo gevoelig. Meer toeren maken met wegrijden. Is misschien gewenning.
- Ik zit vrij hoog in de auto meestal, maar deurpanelen zijn best hoog en dus leunt m'n arm niet lekker.
- Ik vind het maar een klein hok binnen, ondanks dat ie 1,3 cm langer is, maar wel 2 cm smaller. Aan de binnenkant lijkt de Astra wel 10 cm smaller
- Scherm van de navi is echt klein (Ok, ik ben verwend met de 8 en 10 inch in de Octavia), maar zo klein als die in de Astra had ik niet eens in de V40 van 2013
- Middenarmsteun is beetje klein en smal
- Motor is lawaaierig
- Het lijk alsof de binnenspiegel een beetje bol staat. Als ik in de spiegel kijk, lijkt het net alsof de weg achter me omhoog gaat. Je ziet meer van de weg. Maar minder zicht in de verte.

Kortom, blij dat ik een Octavia rij
 

iRob1984

Senior Member
Mijn achterbumper is gefixt, alleen wil het zo zijn dat mijn trekhaak nu vastloopt tegen de onderzijde van de bumper
Ik heb een vermoeden dat het geen originele bumper is, maar een imitatie.
Vanmiddag even terug naar het schadebedrijf
 

hemi24

Forumguru
Ze hebben vast wel het bedrag voor een originele doorberekend aan de verzekering...

...schade-maffia! :thumbsdown: ( verdienen het meeste aan wat ze niet vervangen )
 

iRob1984

Senior Member
De auto vergeleken met die van m'n collega, er zit een cm verschil aan ruimte in.
Het is wel een originele bumper denk ik, geen verschil in afmetingen o.i.d.
Ik denk dat dat de ophanging van de trekhaak een tikkie heeft gekregen, ondanks dat de trekhaak op het moment van aanrijden niet uitgeklapt was.
Gisteren geen tijd gehad om naar het schadebedrijf te rijden. Vanmiddag wel.
Ik ben bij de officiele skoda dealer geweest, maar zij doen zaken met dat schadebedrijf
Geen lease auto's, wij hebben ongeveer 350 koopauto's rijden. 1 leaseauto ivm overname.
 

iRob1984

Senior Member
Zojuist langs geweest. Hij mag weer een nachtje uit logeren.
Alle 4 de bouten waarmee het trekhaaksysteem vastzit stonden krom.
Was geen 5 minutenwerkje. Bumper moet er vanaf en ondanks dat het pas half 4 was, hadden ze er geen tijd meer voor. Maar er stonden wel 3 medewerkers naar de ophanging te kijken...
 

hemi24

Forumguru
Welke 4 bouten?
De wegklapbare trekhaak heeft toch maar 4 bouten? En dat zijn de bouten waarmee de haak in het chassis van de wagen vast zit; als die zichtbaar krom zijn, mag er wel even serieus naar gekeken worden!
 

iRob1984

Senior Member
Ja joh, weet ik veel. Ze hadden het over het deel waar de trekhaak aan vast gemonteerd zit. Heeft iets te maken met het naar voren schuiven van een bepaalde constructie tbv van de bumper, ofzo.
Ben geen monteur en heb de ballen verstand van auto's of hoe ze in elkaar zitten. Mij kan je alles wijsmaken
 

SCHOLTENS85

Actief lid
Hier inmiddels weer bericht dat de auto alweer 5 week vertraagd is, schiet niet op zo. Was eerst halverwege januari , toen februari en nu op naar maart. Why..?
 

Robbie146

Senior Member
Owh, dat is niet lekker.
Ik moet binnenkort aan een bestelling van een O4 en bij ons staat in de (vernieuwde) leaseregeling "auto's met maximaal 3 maanden levertijd".
Dit leek mij al totaal niet reëel terugkijkende op mijn huidige en vorige Skoda's (9 en 11 maanden levertijd....) dus ik ben benieuwd wat hiervan de impact gaat zijn.
 
Bovenaan Onderaan