Octavia 4

Rataplan

Forumguru
Welkom in de wereld van de automaat. Als je gaspedaal helemaal intrapt, dan voel je op eind even zo'n weerstandje. Als je daardoorheen drukt zet je 'm in 'kickdown'. Dat is voor de automaat een teken dat de bestuurder vlot wil versnellen en zal dus sowieso terugschakelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik rij altijd in S en ik moet zeggen dat het terugschakelen me nauwelijks opvalt. Nou remt die 1.0 3-pitter natuurlijk nauwelijks af op de motor, dat kan er ook mee te maken hebben dat die overgangen vrijwel niet voelbaar zijn. Gelukkig kan ik op de display en aan het toerental zien dat er wat gebeurt...
 

Spector

Forumguru
Ik ben juist blij met het gevoel van terugschakelen in de Sport stand. Dan wordt er tenminste ook een beetje op de motor geremd. Ik rij dus uitsluitend in de S stand.
 

leon-cupra

Forumguru
Bij mijn 9tronic in mijn c-klasse heb je zelfs een sport+. Daar is het schakelen met echt “zware” schokken. Als passagier niet echt comfortabel.
De gewone sportstand gaat later opschakelen en sneller terugschakelen(doet dit veel beter dan de DSG in mijn toenmalige RS) maar heb je minder die schokken bij het schakelen.
 
Melding:
'Radio/media
Helaas is deze functie nu niet beschikbaar. Wachten, alstublieft'
Nog iemand ervaring mee aub?
Precies niet zo'n goede start met de nieuwe Octavia
 

Kev

Lid
@Pietn1988 heb die melding ook al gehad, maar verdween vanzelf na een half minuutje. Ik vind in het algemeen wel dat het hele infotainment gebeuren soms traag opstart.
En van de rijhulpsystemen krijg ik ook geregeld foutmeldingen, die ook meestal weer weg gaan na het uit en weer aanzetten van de auto.
 
@Kev
Valt inderdaad op dat scherm en alle systemen even nodig hebben om op te starten en ergens op te reageren...
Mijn melding gaat niet weg, is momenteel na 13 minuten nog zichtbaar maar radio speelt wel ‍♂️
 

Tassin

Forumguru
Deze week nog een hele rit (25 minuten) gereden met de melding dat het navigatiesysteem aan het opstarten was. En dit was niet de eerste keer.
 
Hallo, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb net een Octavia 4 1.0 TSI Business Style opgehaald. Hij rijdt heerlijk, maar de digitale wereld kent nogal wat uitdagingen:
Ik heb als extra een elektrische stoelbediening, en nu zou het mogelijk moeten zijn om een Gebruiker aan een Sleutel te koppelen, waarmee ook de stoel/spiegelverstelling mee zou moeten veranderen bij openen. Soms doet-ie dat ook, maar soms ook niet. Ik probeer nu uit zoeken wanneer en waarom dat af en toe niet werkt.
Iemand ervaringen hiermee ?
 
@hemi24 ja, het wisselen van gebruikers geeft het probleem. Soms werkt het wel soms werkt het niet.
Intussen hebben we meer problemen met de software. Na het omzetten van een bepaalde instelling van de stoelverwarming (automatisch aan bij een bepaalde buitentemperatuur) startte het hele middenpaneel niet meer op, inclusief alle functies zoals de airco en veiligheidssystemen.
 

hemi24

Forumguru
Dat klinkt niet echt goed! Ik las ook al iets over soortgelijke problemen bij de nieuwe Seat Leon...
 

Rataplan

Forumguru
Onze kreeg net voor de aflevering een grote update... bij sommigen moet behalve een software update ook het stuur en MIB vervangen worden.
 
Bovenaan Onderaan