Nieuwe banden

Altos

Banned
Ik neig op dit moment naar Dunlop, weet niet waarom...morgen de definitieve bestelknop maar eens indrukken. Iedereen alvast bedankt voor de input...mocht er nog iemand last minute tips, ideeën of ervaringen willen delen, be my guest!
 

delta

Actief lid
Succes......
Maar ik rijd met de blueresponce 16inch en ik heb nog nooit zo'n lekker bandje gehad.
Stil met veel grip en dan toch zuinig, als ik het niet zelf opschreef zou ik ut niet geloven.
Maar alle gekheid ik ben echt heel tevreden met deze banden.
Pieter
 

Petrolhead

Forumguru
Deze week pas mijn zomerset kunnen monteren en de twee nieuwe Pilot Sport 3 banden hebben een profiel van ongeveer 7,3 mm in het midden. Vond ik aan de lage kant maar heb inmiddels reactie van Michelin: profieldiepte nieuw zou 7,5 mm moeten zijn, dus dat klopt dan wel aardig. (zal wel aan mijn minder nauwkeurige meting hebben gelegen)

Vind het wel apart, dacht dat het altijd 8 mm was voor nieuwe banden...
 

andrehj

Forumguru
Deze week pas mijn zomerset kunnen monteren en de twee nieuwe Pilot Sport 3 banden hebben een profiel van ongeveer 7,3 mm in het midden. Vond ik aan de lage kant maar heb inmiddels reactie van Michelin: profieldiepte nieuw zou 7,5 mm moeten zijn, dus dat klopt dan wel aardig. (zal wel aan mijn minder nauwkeurige meting hebben gelegen)
Vind het wel apart, dacht dat het altijd 8 mm was voor nieuwe banden...
Mijn Michelin Energy Savers hadden nieuw ook 7.3mm. Dus dat klopt wel. Overigens slijten deze banden nauwelijks, dus dat er nieuw iets minder profiel op zit is totaal geen probleem.
 
Ik heb de vredestein eronder liggen nu garageman/kameraad heeft ze er ook onder n is een pietje precies dus dan moet t wel goed zijn ,maar wat is goed? Mijn werkgever heeft michelin onder zijn passat en die kon de oorkleppen ook op hebben in de auto.
 

Noord26

Forumguru
="kobus83, post: 516099, member: 11297"Mijn werkgever heeft michelin onder zijn passat en die kon de oorkleppen ook op hebben in de auto.

Dan denk ik dat hij de ramen dicht moet doen als hij op de snelweg rijdt. Heb aardig wat bandjes versleten en de laatste Michelin's zijn veruit het stilste.
 
Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Mijn laatste ervaringen met Michelin waren ook niet zo goed als voorheen hoor, mijn oude garagist hier zei ook dat hij de laatste tijd meer "klachten" kreeg over herrie en cuppen icm Michelin, daarom ga ik nu een keer uitwijken naar Dunlop, vroeger ook zeer goede ervaringen mee gehad...je weet het nooit van tevoren en een ander zijn/haar ervaring kan ook anders zijn...Kijk maar naar de muziekindustrie, zowel de muziek als de apparatuur waar ze mee spelen om nog maar niet te spreken over waar je het over luistert thuis. Ik had vroeger Harman Kardon, nu wil ik het absoluut niet meer hebben...ligt dat aan mij of aan de fabrikant? Wat ik hiermee wil zeggen (om ff on topic te blijven hahaha) is dat iedereen een andere beleving kan hebben ergens bij...daarom twijfelde ik ook zo over welke nieuwe banden...bedankt iedereen, ze zijn besteld en komen er woensdag onder!
 

Noord26

Forumguru
@Noord26, begrijp ik uit je voorgaande post dat je dik tevreden bent met de supersports?

Tot op heden wel. Maar heb een slecht referentiekader natuurlijk met de Conti SC2's als voorloper. Die ken ik alleen in exact dezelfde maat.

Wat mij wel vooral op valt is dat de bolide wat directer lijkt te reageren op stuurbewegingen. Erg prettig. Want een S2 zal nooit een bochtenridder worden door het aardig onderstuurde karakter.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

A.Kortleve

Nieuw lid
Onder mijn Roomster zitten bridgestones turnzaal. Zodra. Ik ze verwissel voor winterbanden, gaat voor naar achter en achter naar voor. Dat schijnt cuppen te voorkomen. Ik weet ook niet waarom misschien door de stuurbewegingen.
 

andrehj

Forumguru
Ik ze verwissel voor winterbanden, gaat voor naar achter en achter naar voor. Dat schijnt cuppen te voorkomen. Ik weet ook niet waarom misschien door de stuurbewegingen.
Dat komt doordat de achterwielen zijn uitgelijnd met een beetje toespoor (of was het uitspoor?). Dit om de stabiliteit van de auto te verbeteren. Dit heeft gevolgen voor de bandenslijtage. Als je de banden nu geregeld van voor naar achteren wisselt, heffen de voorbanden de onregelmatige slijtage van de achterbanden weer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Altos

Banned
Zo, door omstandigheden een weekje later maar de nieuwe banden liggen op de O3. Het zijn de eerder genoemde Dunlop BluResponse geworden. De bandenman heeft zijn uiterste best gedaan met het beschermen van de wielen tijdens de bandenwissel dus een dikke pluim aan deze jongeman!
We gaan ze lekker gebruiken en zal binnenkort verslag doen.
 

Altos

Banned
Nou ik ben blij!
Inmiddels 400 km verder en wat een verschil met de conti's!
Vele malen stiller, rustiger in het stuur rechtuit, koersvast in de bochten en soepeler met het nemen van drempels...is een goede keus geweest! Levensduur wordt afwachten maar een genot om mee te rijden tot de tijd daar is!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rob
****Goodyear Efficient Grip Performance 205/55 R16 91 W Update****

Zo even een update, deze banden bevallen mij ongelooflijk goed.
Ik heb er al iets meer dan 6500 km mee gereden, ik ben er ook al mee op vakantie geweest naar Spanje.
Zijn muis stil en hebben veel grip op droog en nat weer. Zelf met klein beetje aquaplaning reed de auto gewoon recht uit.
Of de auto nou zwaar beladen of leeg is, auto licht gewoon perfect op de weg!!
 

Berry1912

Forumguru
****Goodyear Efficient Grip Performance 205/55 R16 91 W Update****

Zo even een update, deze banden bevallen mij ongelooflijk goed.
Ik heb er al iets meer dan 6500 km mee gereden, ik ben er ook al mee op vakantie geweest naar Spanje.
Zijn muis stil en hebben veel grip op droog en nat weer. Zelf met klein beetje aquaplaning reed de auto gewoon recht uit.
Of de auto nou zwaar beladen of leeg is, auto licht gewoon perfect op de weg!!

Dat is nou juist het vervelende van dat fenomeen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan