Nieuwe banden

E

Ex-lid 2926

Ik heb nu nog mijn setje winterwielen onder de auto. GoodYear's in de maat 195/65-15. Soepele band, lekker comfortabel op klinkerwegen, maar ook heel veel lawaai. Het lijkt of ik met versleten wiellagers rij. De profieldiepte is nu dusdanig afgenomen dat ik ze niet nog een winter kan gebruiken.
Mijn zomerbanden, Michelin 205/55/16, zijn veel stiller, maar door de soepele zijwangen ook comfortabel. Die zitten ook al in hun laatste levensfase en zal ik naar verwachting aan het eind van de zomer moeten vervangen.
2 setjes banden aanschaffen in één jaar wordt mij wat te gortig, dus ik zal de winterwielen weg doen en de zomerbanden gaan vervangen door Michelin Crossclimates. Ben ik verlost van het ritueel van de wielen/bandenwissel en het scheelt mij mooi wat ruimte op de zolder en het tilwerk van de wielen van en naar de zolder.
 

PMT

Lid
Ik heb van het weekend toch maar besloten mijn 17" velgen te houden en 4 nieuwe Michelins CrossClimates te laten monteren. Tevens besloten er totaal geen moeite voor te doen. Gewoon via internet besteld, het bedrijf neemt ze mee en op mijn parkeerplek thuis worden ze door hen gemonteerd. De oude worden ook weer meegenomen.
Nog bedankt voor de reacties.

oh ja en ik heb nu 4 stalen velgen over met steek 5x112; naaf 57,1; ET 47 en gemonteerde winterbanden Viking Snowtech II 195x65x15: 2x 7mm en 2x 8mm
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan